Iki išbandymų pradžios – gegužės 23 dienos – liko kiek daugiau nei dvi savaitės. Tądien šeši motociklai pajudės į ekspediciją „Aplink Juodąją jūrą“, skirtą Lietuvos vardo tūkstantmečiui paminėti. Vienuolikos šalių keliais nusidriekusį dešimties tūkstančių kilometrų ilgio maršrutą užsibrėžę įveikti Lietuvos motociklininkai sako, kad jų ryžtas su kiekviena diena vis auga, o kartu nenumaldomai didėja ir troškimas pagaliau judėti tikslo link.
Entuziastingai nusiteikę vyrai įtemptomis laukimo akimirkomis neturi kada atsikvėpti. Dabar jų
„Aplink Juodąją jūrą“ logo |
galvos skausmu tapo kelioninės technikos bandymai, fizinis pasirengimas, komandinių veiksmų aptarimas ir begalė kitų rūpesčių.
Neseniai motociklininkai surengė trijų dienų bandomąjį važiavimą sunkiai pravažiuojamais keliais ir bekele. Tąkart iš viso jie sukorė 800 kilometrų. Testai atskleidė kai kurias silpnąsias vietas. Ekspedicijos dalyviai tikisi suspėti likviduoti visus trūkumus ir startuoti visiškai pasirengę.
Maršrutas driekėsi vaizdingais Dzūkijos miškų keliais. Motociklininkams didesniu prioritetu tapo ne lankytinos vietovės, o galimybė išmėginti savo techniką ant kuo įvairesnės kelio dangos. Panašu, kad tikslas pasiektas – šimtai kilometrų nuvažiuoti ne vien asfaltu ar žvyru, bet ir smėlėtais ir kitokiu gruntu pasižyminčiais keliais.
Keliautojai norėjo įsitikinti, ar jų tramdomi eiklieji „eržilai“ pakankamai „klusnūs“ įvairiomis važiavimo sąlygomis. Tuo pačiu tai buvo ir nemenka fizinė treniruotė prieš laukiančius daugiadienius išbandymus.
Žygio „Aplink Juodąją jūrą“ žemėlapis |
Išryškėjo technikos trūkumai
Testų metu į dienos šviesą išlindo vienas ryškiausių techninių niuansų – kiek per silpna elektros grandinė ir energijos stoka. Ekspedicijos dalyviai nusiteikę kartu su savimi į kelionę pasiimti daug vaizdo kamerų, ryšio priemonių, navigacinių prietaisų ir kitos įrangos, o standartinėje motociklų komplektacijoje nenumatyta tiek daug įvairių prietaisų aprūpinti elektra. Nuo pernelyg didelių apkrovų neatlaikė ir elektros saugikliai. Jau nuspręsta kuo skubiau kiekvienam iš motociklų tobulinti gamyklines elektros sistemas.
Be to, keliautojai savo kailiu įsitikino, kad nakvynei tinkamų vietų teks ieškotis dar nesutemus. Jau pirmąjį vakarą jie gerokai užtruko, kol nusižiūrėtoje vietoje įsirengė stovyklavietę, tamsoje bandydami pasišviesti motociklo žibintu. Dėl to ryte teko pamiklinti kojas jį stumdant po miško brūzgynus, mat dėl išsekusio akumuliatoriaus įprastai užvesti nepavyko. Vis dėlto po ilgos ir varginančios „treniruotės“ vyrai „pažadino ir įtikino“ savo plieninį žirgą tolesnei kelionei.
Motociklininkai džiaugėsi bendrovės „Radijo ryšio sistemos“ suteiktomis pagalbinėmis priemonėmis. Jų dėka važiavimas tapo gerokai saugesnis ir įdomesnis. Priekyje važiuojantis grupės narys, pastebėjęs kliūtį ar kokį nors dėmesio vertą objektą, radijo ryšio pagalba praneša apie tai už nugaros esantiems kolegoms. Taip sumažinama rizika, kad važiuojantieji iš paskos liks ko nors nepastebėję. Lygiai taip patogu aptarti ir kitas kelionės detales bei iškilusius klausimus – nebūtina sustoti, o tokiu būdu taupomas laikas.
Bus daugiau (jau šį savaitgalį skaitykite apie viešnagę pas žinomą keliautoją).