„Gali būti didelis vaikas, bet bus sunku išaiškinti, kur reikia kojas laikyti ir ką daryti. Gali būti ir mažas vaikas, kuris vos pedalus pasiekia, bet jau puikiai supras, ką su jais daryti“, – aiškino dviračių ekspertas Egidijus Ivanauskas.
Tiesa, jis nepataria pirkti triračio, kuriame pedalai įmontuoti ant priekinio rato, nes pasodinus vaiką ant normalaus dviračio, vėl viską reikės aiškinti iš naujo – kad kojas reikia ne ant priekinio rato, o apačioje laikyti.
Kad vaikas išmoktų minti ir suprastų, kaip reikia vairuoti, galima ant mažo dviračio uždėti ir atraminius ratukus. Bet nederėtų prie to pratinti – juos verta išsyk nuimti, kai vaikas perkanda vairavimo ir mynimo esmę. Beje, šiuos ratukus rekomenduojama pirkti kartu su dviračiu, nes komplektuojant atskirai galima nerasti suderinamų tvirtinimų.
Paprastai pirmuoju vaikišku dviračiu nurodomas 12 colių ratus turintis dviratukas, kuris tinkamas 2–4 metų vaikui. Nors dažniausiai, anot E.Ivanausko, tokio dviratuko pakanka tik vienai vasarai ir tokie dviračiai mažai populiarūs Lietuvoje.
Dažniausiai iškart sėdama ant dviratuko su 16 colių ratais. Jo pakaktų 2–3 metams. Kitas etapas – 20 ar net 24 colių ratus turintys dviračiai – tai priklausys nuo vaiko ūgio. Pasak E.Ivanausko, būna, kad ant 20-tuko sėda ir 5 metų amžiaus vaikai, o pasitaiko, kad ir 6 metų vaikas, praaugęs visus bendraamžius, jau mina ir 24 colių ratus turintį dviratį.
Pagal amerikietišką www.ibike.org svetainę, 16 colių ratus turintys dviratukai yra tinkami maždaug 5–8 metų vaikams, 20 colių – 7–10 metų vaikams, 24 colių – nuo 9 metų.
Ant normalaus, tos pačios konstrukcijos kaip ir suaugusiųjų dviračio su 26 colių ratais, tik mažesniu rėmu, gali vaikas sėsti, jeigu jo ūgis siekia bent 150 cm.
Tolimesnes keliones su vaikais, savarankiškai riedančiais savo dviračiais, galima planuoti, kai jie jau persėda ant 20 colių ratus turinčių dviračių. Mažesniais galima nuvažiuoti iki 10 km atstumus, bet tolėliau vaikams bus per sunku – dėl mažų ratų tektų labai daug minti.
E.Ivanauskas teigia, kad normaliu vaikišku dviračiu – 20 colių ratais – vaikas gali per dieną numinti ir 30 km. Žinoma, reikėtų dažniau stoti pailsėti, važiuoti vaiko greičiu, kad jam nereikėtų nuolat vytis, nes taip jam pasidarys nebeįdomu važiuoti.
O tam laikotarpiui, kai vaikas jau yra išaugęs vežimėlį, bet kojomis dar nesiekia 20-tuko pedalų, į ilgesnes keliones galima važiuoti prie dviračio prikabinus specialų trečiąjį ratą su sėdyne, nepriklausomu mynikliu ir rankenomis pasilaikymui. Vaikas gali ir kartu minti, ir pailsėti. Tokie sprendimai kainuoja beveik 600 Lt.
Šis tas apie konstrukciją ir kainas
Vaikiškų dviračių konstrukcija daugmaž vienoda, todėl ir kainų ribos nėra labai plačios. 16–20 colių ratus turintys dviračiai, kurių rėmai yra plieniniai, kainuoja apie 500 litų, jeigu rėmai aliumininiai – kaina gali siekti 600–800 Lt.
Brangesni yra 24 colių ratus turintys dviračiai – juose jau yra daug konstrukcinių detalių, naudojamų ir suaugusiųjų dviračiuose. Geresnių gamintojų modelių kainos viršija ir 1200 Lt.
Daugumoje mažiems vaikams skirtų 16 colių ratus turinčiuose dviračiuose naudojami kojiniai stabdžiai (kai stabdoma pasukant atgal pedalus).
Pavaros dažniausiai pradedamos naudojamos dviračiuose su 20 colių ratais. Bet jos labiau tinka tuomet, jeigu tokiu dviračiu ketinama važinėti didesnius atstumus. Aplinkiniuose kiemuose sukti ratus užtenka ir vienos pavaros.
Gražiai atrodantys amortizatoriai pigesniuose nei 1000 Lt dviračiuose – tik dekoro detalė, nes jie realiai neveikia, nebent smūgis būtų labai stiprus.