Geriausia apsauga – nenuleisti nuo dviračio nei akių, nei rankų, nes nukirpti, nupjauti, nulaužti galima bet kurį užraktą. Suprantama, jeigu dviratį norima naudoti kaip transporto priemonę, tai – ne išeitis. Reikia pasirūpinti tinkama apsauga.
Pirmoji taisyklė – nenaudoti plonų, iš troselių pagamintų užraktų. Nesvarbu, net jei ji ir sveria daug ir atrodo neįveikiama. Šiai taisyklei gali prieštarauti arba naivuoliai, arba vagys ir jų draugai. Tokias spynas metalo žirklėmis perkerpa kaip sviestą. Net ir su paprastomis kandimo žnyplėmis, kaip rašo vienas autorius velouostas.lt forume, jam yra pavykę nužnaibyti tokią troselinę spynelę, kai nulūžo raktas. Šarvuoti, stori užraktai irgi menkai saugo, nes, kaip teigiama, suspaudus lankstus šarvas prasiskiria, o po juo – nesunkiai nukerpamas trosas.
Daugelio dviračių entuziastų vertinimu, geriausias užraktas – U formos metalinis, kurio nepavyks įveikti įprastinėmis priemonėmis – bent jau per trumpą laiką, neatkreipiant aplinkinių dėmesio.
Visiškai neefektyvu rakinti dviratį prie laikiklio už rato – grįžę rasite tik jį prirakintą prie laikiklio.Patikimi yra ir kiti masyvūs užraktai, kuriuose naudojamos arba vientiso metalo plokštelės, arba grandinės. Lietuvoje specializuotų dviračių parduotuvių konsultantai neretai nurodys "Abus" bendrovės užraktus. Dviračių specialistai spynas rinktis rekomenduoja įvairiai – vienų teigimu spynos kaina turi sudaryti 10-20 proc. nuo dviračio vertės, kitų pasakymu geras užraktas yra tas, kuris kainuoja bent 350 litų.
Apsauga gerokai patikimesnė tampa, kai naudojami keli, skirtingi, patikimi užraktai. Galų gale susitelkti vien į užraktus ir manyti, kad apkabinėtas spynomis dviratis bus saugus kaip pinigai banke – neverta. Ko vertos ypač aukšto saugumo spynos, jeigu lengviau įveikiamas objektas, laikiklis, prie kurio dviratis prirakintas? Todėl ypač verta atkreipti dėmesį į tai, prie ko rakinti.
Netinkami laikikliai yra stulpai, stulpeliai, kuriuos lengva išrauti, nuo kurių lengva dviratį nukelti. Tai gali būti ir įvairūs neaukšti ženklų stovai, nuo kurių vagys gali tiesiog nusukti ženklą ir nukelti dviratį.
Visiškai neefektyvu rakinti dviratį prie laikiklio už rato – grįžę rasite tik jį prirakintą prie laikiklio. Taip pat nerekomenduojama palikti ir neprirakintų ratų – dviratis gali būti tiesiog išrinktas. Todėl geriausia rakinti taip, kad spyna apimtų ir ratą, ir rėmą, ir laikikliu pasirinktą objektą. Pravartu būtų taip užrakinti abu ratus.
Vieta taip pat turi būti pasirenkama apdairiai –atvira, gerai matoma. Taip pat reikėtų stengtis nepalikti dviračio nuolat toje pačioje vietoje. Svarbu, kad vagims būtų sunku, nepatogu prieiti prie spynos, dviračio ir dirbti savo piktą darbą.
Dažna bėda, kad gerai prirakintas dviratis yra nuardomas. Daugelio šiuolaikinių dviračių ratai, balnelis tvirtinami spaustukais. Juos patogu atlaisvinti be įrankių, kai reikia nuimti remontui ratą ar pareguliuoti balnelio aukštį. Tačiau juos lygiai taip pat patogūs ir vagišiams. Todėl verta prirakinti abu ratus, o balnelio prisukimą pakeisti įprastu varžtu su veržle arba kaskart palikus dviratį su savimi pasiimti ir balnelį.
Geras, išsamus tinklalapis apie dviračių apsaugą yra anglų kalba ruošiamas www.bikeoff.org (ypač išsamiai apie užraktus, naujas apsaugų koncepcijas, rakinimo būdus pateikiama „Design resource“ skyriuje).
Rekomenduojama dviratį žymėti – ne tik policijoje, bet ir savais būdais jį padaryti kuo labiau išsiskiriantį. O svarbiausia – atsispirti pagundai pirkti įtartinai pigų dviratį iš neaiškių asmenų.