Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Pėsčiųjų ir dviratininkų grumtynės prasideda

Atšilus orams į Kauno gatves plūstelėję dviratininkai pėsčiuosius užklupo nepasiruošusius. Dviejų miesto centru žingsniavusių moterų sužalojimu pasibaigusi nelaimė dar kartą priminė apie Laisvės alėjoje neišsitenkančių dviratininkų ir pėsčiųjų priešpriešą.
Laisvės alėjos dviračių takus pėstieji laiko savo teritorija.
Laisvės alėjos dviračių takus pėstieji laiko savo teritorija. / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Nors Kelių eismo taisyklėse aiškiai nurodyta, jog dviračių takai yra skirti tik dviračiams, o per visą Laisvės alėją einantis takas yra išmargintas atitinkamais ženklais, daugeliui pėsčiųjų tai – nė motais.

Užvakar centrine miesto gatve važiavusiam 21 metų vaikinui kelią pastojo į dviračių taką staiga įžengęs vyriškis. Siekdamas išvengti susidūrimo dviratininkas išvažiavo į pėsčiųjų zoną, bet ten partrenkė ir sužalojo 28 ir 58 metų moteris. Tai pirma tokia nelaimė šiemet.

Įpročiai keičiasi vėžlio greičiu

„Kaip pėstiesiems negalima vaikščioti gatvėje, lygiai taip pat jiems negalima vaikščioti ir dviračių takais, – dėstė Lietuvos dviratininkų bendrijos pirmininkas Linas Vainius. – Tai, kad pėstieji vaikšto dviračių takais, yra didžiulė problema. Žmonės tiesiog nežiūri, kur eina. O jie neretai eina užėmę visą važiuojamąją tako dalį. Būna, kad ir šunį už pavadžio vedasi, kuris bėgioja po visą taką. Tokiu būdu pėstieji kelia pavojų sau ir kitiems.“

Paklaustas, ar yra koks nors receptas, galintis padėti išgydyti šią pėsčiomis vaikštančių kauniečių ligą, L.Vainius pripažino, jog žmonių įpročiai keičiasi labai lėtai.

„Kuo daugiau dviratininkų važinės tuo taku, kuo dažniau jie naudos garsinį signalą, skambutį ar šūktels, tuo greičiau žmonės įpras, kad ten yra dviratininkams skirta zona. Aišku, pasitarnautų ir ryškesnis ženklinimas“, – tvirtino dviratininkų bendruomenės atstovas.

Siūlo bausti

Kauno Kelių policijos valdybos viršininkas Alfonsas Tarasevičius mano, kad neretai dviratininkai dėl nutinkančių nelaimių ar kylančių pavojingų situacijų būna ne ką mažiau kalti nei pėstieji. Komisaro įsitikinimu, nepakenktų ir griežtesnės priemonės.

„Mes žmones auklėjame, auklėjame, bet niekas nesikeičia. Jeigu jie nesupranta paprastai, reikės Laisvės alėjai skirti didesnį dėmesį ir galbūt nubausti vieną kitą pažeidėją. Nubaustas pėsčiasis ar dviratininkas paskui draugams ir pažįstamiems verkia pusę metų. Žinia apie tai išplinta plačiai ir tai puikiai veikia prevenciškai“, – tvirtino A.Tarasevičius.

Pasak Kelių policijos valdybos viršininko, ženklų ar ženklinimo reikalavimų nesilaikantiems dviratininkams gresia baudos nuo 50 iki 100 Lt. Dviratininkams, pažeidusiems Kelių eismo taisykles ir sužalojusiems kitus žmones, gali būti skirtos baudos nuo 300 iki 500 Lt. Tuo tarpu pėstiesiems Kelių eismo taisyklių pažeidimai, dėl kurių kyla pavojingos situacijos, gali kainuoti nuo 100 iki 200 Lt.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais