Populiarumas auga
Europoje šių transporto priemonių pardavimų augimas skaičiuojamas milijonais, Lietuvoje kol kas – šimtais. Elektriniais dviračiais ir jų detalėmis bei aksesuarais prekiaujančios įmonės „Vasarė“ atstovas Donatas Gedrimas sako, kad elektrinis dviratis – daug pranašesnė už paprastą dviratį transporto priemonė. Tinkama ir biurų darbuotojams, ir vyresnio amžiaus žmonėms.
Minėtos įmonės direktoriaus Ryčio Paulikaičio teigimu, Vokietijoje elektrinių dviračių rinka per praėjusius metu augo maždaug 30 procentų. Elektrinių dviračių per praėjusius metus gerokai daugiau nei bet kada anksčiau pirko ir vengrai, čekai, lenkai. „Įžvelgiama aiški tendencija: paprastų dviračių mažėja, o elektrinių daugėja“, – tikina jis.
Anot įmonės vadovo, lietuvių sąmonėje dviratis vis dar yra siejamas su laisvalaikiu, bet nėra laikomas visaverte transporto priemone nuvykti į darbą ar parduotuvę. Dėl šios priežasties neretai pasvarstoma, ar verta pirkti elektrinį, nes jis nėra pigus.
„Lietuvoje automobiliai ir jų išlaikymas, palyginti, pigūs. Priešingai nei Danijoje. Danai už automobilius moka labai didelius mokesčius, todėl visuomenės požiūris į dviratį kaip kasdienę transporto priemonę kitoks nei lietuvių. Jiems elektriniai dviračiai jau seniai tapo puikia išeitimi. Ir britai, ir olandai taip pat labai skatinami sėsti ant dviračių. Paryžiečiai irgi jau yra sukūrę skatinimo sistemą“, – pasakoja R.Paulikaitis.
Kaip jis veikia?
„Elektrinis dviratis „padeda“ minti pedalus. Tikrai nėra, kad paspaudžiate mygtuką ir dviratis rieda. Galite nustatyti skirtingo intensyvumo programą ir būtent nuo jos priklausys, kaip intensyviai minti teks pačiam“, – pasakojo „Vasarės“ atstovas D.Gedrimas.
Daugeliui besidominčių elektriniais dviračiais kyla klausimų apie jų baterijų tarnavimo laiką. Kaip tikino „Vasarės“ atstovas, gamintojai tobulina baterijas, o jų tarnavimo laikas skaičiuojamas pilno įkrovimo ir iškrovimo ciklais. Anot pašnekovo, nelygu, kaip dažnai ir kaip intensyviai naudojamas dviratis – tai priklauso nuo jo savininko. Kuo dažniau ir ilgesnėmis distancijomis važinėsite, tuo greičiau eikvosis ir baterija.
„Sudėtinga skaičiuoti, kiek metų baterija gali tarnauti. Galiu pasakyti, kad ji turėtų laikyti gerokai daugiau nei 1000 ciklų“, – užtikrina D.Gedrimas.
Kokį ilgiausia atstumą galima nukeliauti iki visiško baterijos iškrovimo? Pašnekovo teigimu idealiomis sąlygomis kai kurių gamintojų siūlomais elektriniais dviračiais galima nuriedėti net iki 190 kilometrų.
„Bosch“ gaminamos naujos baterijos elektriniams dviračiams gali padėti įveikti išties ilgas kelio atkarpas, todėl nerimauti, kad jums, vykstant į darbą, pakeliui baterija gali išsikrauti, nereikėtų“, – ramina „Vasarės“ atstovas.
„Be to, kroviklis yra nedidelis, galite jį vežiotis su savimi kuprinėje. Nors pilnai įkrauti bateriją užtrunka apie keturias valandas, tačiau net ir trumpai, vos pusvalandį ar trumpiau įkrovus, galėsite be vargo pasiekti tikslą elektriniu dviračiu. Siūlyčiau atkreipti dėmesį į dar vieną dalyką – juk kalbame apie dviratį. Jei išsikraus baterija, dviračiu galėsite numinti į reikiamą vietą ir tiesiog patys mindami pedalus, neveikiant elektriniam varikliui“, – kalbėjo jis.
Standartiniu išvystomu elektrinio dviračio greičiu yra laikomas 25 kilometrų per valandą greitis, o maksimalus įmanomas – net 45km/val. Išvystomas greitis, anot pardavėjų, priklauso nuo variklio galingumo.
Patiks ir kostiumuotiems biurų darbuotojams
„Vasarės“ atstovai elektrinį dviratį pagal savo poreikius ir finansines galimybes siūlo rinktis ir didmiesčių biurų darbuotojams, mat jais patogu riedėti ir kostiumuotiems klerkams. Minant tokios dviratės priemonės su elektriniu varikliu pedalus dažniausiai nesušylama, be vargo aplenkiamos automobilių spūstys, neteršiama aplinka.
„Daugelis biuruose dirbančių žmonių dviračiais į darbą nelabai nori važinėti, nes minant sušylama. Šios problemos nebelieka, jei pasirenkamas elektrinis dviratis“, – dar vieną šio dviračio pranašumą įžvelgė D.Gedrimas.
Pasiteiravus, kaip apsaugoti elektrinį dviratį nuo ilgapirščių, D.Gedrimas paaiškino, kad šios transporto priemonės gali būti rakinamos lygiai taip pat kaip ir paprasti dviračiai. Arba paliekant tokį dviratį gatvėje, ar prie darbo, visuomet yra galimybė nuo vairo nuimti monitorių, be kurio su dviračiu nebus galimybės pajudėti iš vietos. Taip pat galima laikinai išsiimti ir bateriją.
„Kaip ir bet kokį kitą turtą, taip ir elektrinį dviratį reiktų pasaugoti. Geras dviratis kainuoja apie 1600 eurų, savaime suprantama, kad jis neliks nepastebėtas“, – įspėja „Vasarės“ atstovas.