„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

10 mitų apie bepiločius orlaivius

Bepilotis orlaivis, bepilotis skraidomasis aparatas (angl. UAV), bepiločių orlaivių sistema (angl. UAS), nuotoliniu būdu pilotuojamų orlaivių sistema (angl. RPAS) arba tiesiog visuomenėje nusistovėjusi sąvoka „dronas“ – yra daugybė terminų apibūdinti šiuos skraidančius aparatus arba jų sistemas. Pastaruoju metu visuomenėje vyrauja daug skirtingų nuomonių apie bepilotes skraidykles, ir daugelis iš jų vis dar yra paremtos mitais. Taigi, siūlome paskaityti ir sužinoti 10 mitų apie bepiločius orlaivius, kuriais vis dar tikima.
Dronas GL-10
Dronas GL-10 / NASA nuotr.
  1. Bepilotis orlaivis yra daugiau žaislas nei tikras orlaivis

Nepaisant panaudojimo tikslų – ar aparatas skirtas rekreacinei, verslo, komercinei veiklai, ar yra kaip hobis – bepilotis orlaivis visada yra traktuojamas kaip tikras orlaivis su tikru pilotu. Žaislai čia niekuo dėti – tai kur kas rimtesnis „žaidimas“ !

  1. Bepiločiai orlaiviai yra ginkluotos ir pavojingos karinės šnipų mašinos

Norite tikėkite, norite – ne, tačiau vis dar yra žmonių, teigiančių, kad dronai yra įtartini skraidantys objektai, užprogramuoti pulti bet kuriuo metu. Nors bepiločiai orlaiviai yra plačiai naudojami kariniame sektoriuje, tačiau, suprantama, kad ne tokiais kraštutiniais tikslais. Jie yra pagalbininkai vykdant paieškos ir gelbėjimo operacijas, stebint ir fiksuojant aplinką.

  1. Dronai yra tas pats, kas gatvės stebėjimo kameros.

Gali skambėti kiek keistai, bet yra žmonių, klausiančių, kuo bepilotės skraidyklės skiriasi nuo gatvės stebėjimo kamerų. Priešingai negu kamerų, dronų paskirtis yra skraidyti. Tai reiškia, kad bepiločiai orlaiviai gali fiksuoti bet kurią teritoriją iš oro. Pavyzdžiui, dronai gali būti panaudojami sekti įtariamąjį iš vienos vietos į kitą ir tam nereikia keleto kamerų, o užtenka tik vieno aparato.

  1. Bepiločiai orlaiviai yra maži ir pigūs

Rinka yra pilna mažų ir sąlyginai pigių bepiločių orlaivių, kurie dažniausiai yra skirti asmeniniams poreikiams ir individualiai veiklai. Tačiau tuo pačiu yra ir pakankamai didelių bei atitinkamai brangesnių orlaivių, naudojamų komerciniais tikslais ar karinėje pramonėje.

  1. Dronus paprasta valdyti

Iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, kad bepilotes skraidykles yra lengva valdyti. Taip, sakykime, kad tai yra tiesa, tačiau nereikia pamiršti, kad niekas nėra apsaugotas nuo prietaiso sistemos gedimo. Kad pavyktų išspręsti tokią problemą tinkamai, reikalingi tam tikri įgūdžiai bei žinios. Dėl šios priežasties būtina skirti pakankamai laiko, kad išmoktum teisingai valdyti bepilotį orlaivį ir taptum kompetentingu šio prietaiso pilotu.

  1. Dronai gali išbūti ore tik trumpą laiką

Dar vienas dažnas mitas apie dronus – jų skrydžio laikas yra trumpas, o diapazonas – mažas. Taip, daug baterijomis maitinamų bepiločių orlaivių turi ribotą skrydžio laiką, kuris svyruoja nuo kelių minučių iki valandos. Tačiau yra daug skirtingų dydžių ir pajėgumų dronų, kurie gali išbūti ore daug valandų ir nuskristi tūkstančius kilometrų.

„Yaga Gathering 2015“ / Pauliaus Krampo nuotr.
Dronas / „Yaga Gathering 2015“ / Pauliaus Krampo nuotr.
  1. Bepiločiai orlaiviai yra mažiau saugūs už pilotuojamus lėktuvus

Kiekvienas dronas, esantis ore, turi savo pilotą – žmogų, kuris ne tik valdo skraidyklę, bet taip pat ir užtikrina saugumą ore ir ant žemės. Be to, tobulėjant aviacinėms technologijoms, bepiločių orlaivių sistemos taip pat tobulėja ir tampa vis saugesnės.

  1. Dronai užvaldys pasaulį

Tikriausiai šis mitas kilęs iš mokslinės fantastikos srities. Laimei, dronai neturi savo smegenų ir jiems valdyti bei kontroliuoti jų veiksmus reikalingas žmogus. Jeigu vis dar laukiate atsakymo, tuomet – ne, dronai neužgrobs Žemės!

  1. Bepiločių orlaivių valdymas yra nekontroliuojamas įstatymų

Tai, be abejo, nėra tiesa. Iš tikrųjų bepiločių skraidyklių valdymas yra reguliuojamas kiekvienos šalies Nacionalinės civilinės aviacijos institucijos, kuri yra atsakinga už oro erdvės saugumą. Šis reglamentavimas reikalingas tam, kad būtų apsaugoti individai ir jų nuosavybė bei išvengta dronų susidūrimų tarpusavyje ar su kitais skraidančiais objektais.

  1. Bepiločių orlaivių piloto licencija yra bevertė

Atsižvelgiant į vis griežtėjantį bepiločių orlaivių valdymo reglamentavimą, nepriklausomai nuo to, ar orlaivis naudojamas komerciniais ar privačiais tikslais, gali būti, kad labai greitai, norint valdyti bepilotį orlaivį, pirmiausiai reiks įgyti licenciją. Ši licencija patvirtins, kad pilotas geba valdyti skraidyklę pagal taisykles ir užtikrinti visuomenės saugumą. Be to, bepiločių orlaivių piloto licencija yra pirmasis svarbus žingsnis siekiant karjeros šioje srityje.

Kaip ir visi mitai, šie 10 mitų apie bepiločius orlaivius taip pat yra kilę iš informacijos stokos, todėl yra reikalingas tinkamas švietimas šiuo klausimu. Tiems, kurie domisi dronais ir jų valdymo galimybėmis, yra gerų žinių – „Baltic Aviation Academy“ jau rengia Bepiločių orlaivių pilotų mokymų kursą. Taigi, sekite naujienas!

Projeko partnerio turinys

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų