Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Bacardi ir Martini“ mokykla barmenams: pasaulinės žvaigždės mokė Baltijos šalių barmenu

Pirmą kartą Latvijoje, Rygoje, vyko „Bacardi“ ir „Martini“ barmenų mokykla. Tai įspūdingiausia ir geriausia mokymo programa, skirta barmenams. Renginyje buvo susirinkę daugiau nei 100 puikių barmenų iš Baltijos šalių: tiek broliai latviai ir estai, tiek ir patys lietuviai. Mokymus vedė pačios didžiausios Europos barų žvaigždės.
Mokymus vedė pačios didžiausios Europos barų žvaigždės
Mokymus vedė pačios didžiausios Europos barų žvaigždės / „Bacardi ir Martini“ barmenų mokyklos organizatorių nuotr.
Temos: 1 Bacardi

Mokymuose buvo ne tik pasakojama teorija, bet ir pažerta daug praktinių dalykų. Pradedant nuo to, kaip buvo atrastas romas, kokios jo sudedamosios dalys, baigiant tuo, kaip kuo geriau suplakti žinomiausius kokteilius. Visi mokyklos lektoriai pabrėžė, jog svarbu ne tik puiki technika, bet ir patrauklus, žavus gėrimo pateikimas. Žinoma, neapsieita ir be patarimų, kaip padaryti klientą laimingą, kad sugrįžtų į tą patį barą dar ir dar kartą.

„Bacardi“ mokymų sesiją pradėjo Davidas Cordoba, pasaulinio ženklo „Bacardi“ romo žinovas bei ambasadorius. Jis visame pasaulyje veda seminarus, kuriuose pasakoja, iš kur, kada ir kaip atsirado romas. „Kas svarbiausia norint būti geru barmenu? Kiekvieną dieną tobulinti savo įgūdžius“, – teigia Davidas Cordoba. Toliau savo žinias demonstravo Alexas Kratena („Artesian Bar“, Londonas) – miksologijos meistras. Pradėjęs barmeno kelią Čekijoje, Alexas keliavo po visą Žemės rutulį. Pradedant Niujorku ir baigiant Tokiju, nuo transo klubų iki penkias žvaigždutes turinčių viešbučių ir restoranų. Kuo ypatingas Alexas? Jis stebina ypatingu dėmesiu kiekvienam savo klientui, įdomiu savo padarytų kokteilių pristatymo stiliumi, puikiais barmeno gabumais ir savo skleidžiama šiluma. Paskutinis „Bacardi“ atstovas Richardas Huntas yra paskelbtas vienu iš 50-ies įtakingiausių figūrų pasaulinėje gėrimų pramonėje. Jis pasižymi kaip ypač kūrybingas vadovas.

„Martini“ sesijoje šeimininkavo pasaulinio prekės ženklo „Martini“ ambasadorius Giuseppe Gallo. Po jo žengė Simone Caporale („Artesian“ baras, Londonas). Tai jaunas ir talentingas barmenas, kuris jau dabar yra laikomas barų ateitimi. Kaip ir daugelis šios mokyklos lektorių, jis yra pelnęs ne vieną apdovanojimą. Paskutinis pasirodė Peteris Dorelli, kuris vadinamas gyvenančia legenda. Peteris Dorelli baruose dirba jau daugiau kaip 25 metus. Jis sugebėjo laimėti viską, ką galima, tačiau galutinis jo tikslas yra visą likusį gyvenimą dalytis savo patirtimi su nauja barmenų karta. „Aš buvau labai nustebintas pagrindinių Baltijos barmenų įgūdžių ir žinių lygmeniu. Ir esu laimingas, kad per šias keletą dienų mes sugebėjome pakelti esamą lygmenį dar aukščiau, įkvėpdami juos tolimesniems pasiekimams. Kartu mes apžvelgėme svarbiausius „Bacardi“ ir „Martini“ istorijos aspektus, taip pat atskleidėme barmenų įgūdžius, kuriuos įgijome per ilgus darbo metus geriausiuose Londono ir kitų miestų baruose. Taip pat mes lėkėme per kokteilių skonių pasaulį bei atkreipėme dėmesį į komunikaciją su klientu“, – sakė Peteris Dorelli.

„Jaučiuosi be galo laimingas, jog turėjau progą išvysti ir pabendrauti su pasaulinio lygio baro madų diktatoriais. Jie pasidalijo savo žiniomis, nuoširdžiai atsakė į visus mums iškilusius klausimus, netgi stojo už baro dėl mūsų! Tos trys dienos... Jos nepakartojamos. Manau, kiekvienas mūsų pasisėmė daugiau ar mažiau žinių, kurias galės pritaikyti savo bare ar asmeniškai. Šios mokyklos kursai Rygoje – puikus atsispyrimo taškas link dar aukštesnio lygio barmenavimo bei supratimo, kas yra barmenas. Aš dar kartą supratau, kokios svarbios yra smulkmenos, tos mažos detalės, kurios palieka neišdildomą įspūdį. Tai gali būti papuošimas, aromatas ar tiesiog trumpa kokteilio istorija, iš kurios juk ir gimsta legendos. Vakaras bare niekada nepasikartos, nesvarbu, jog vakar lankėtės – šiandien jau nauji veidai, kokteiliai, muzika ir atmosfera. Išlieka tik barmenas“, – taip kalbėjo Tadas Vitkevičius, barmenas iš Lietuvos.

„Tikrai niekada netikėjau, kad per tris dienas įmanoma pasisemti tiek žinių. Manau, kad ten išmokau daugiau nei per paskutinius šešerius metus dirbdamas barmenu Lietuvoje. Apmokymus vedė vieni garsiausių barmenų/miksologų pasaulyje. Svarbu, jog viskuo pasirūpino kompanija („Liviko“ – aut. past.): nuo A iki Z. Viešbutis, maitinimas, mokymai ir linksmoji dalis – vakarėliai. Už tokius mokymus negaila būtų ir apvalią sumelę pakloti, tad labai noriu padėkoti „Bacardi“ ambasadoriui Lietuvoje Remigijui Beinorui ir kompanijai „Liviko“ už suteiktą galimybę ten nuvažiuoti ir tiek visko pamatyti bei išmokti. Manau, jog savo kartelę pakėliau. Smagu buvo matyti senjorą Dorelli, kuriam yra 73 metai ir kuris už baro dirba jau 50 metų, užsilipusį ant baro ir besilinksminantį su visais kartu. Matosi, koks šis žmogus laimingas. Be to, labai pasikeitė požiūris į savo darbą. Tikrai neabejoju, kad barmeno darbas yra geriausias darbas, koks gali būti. Tiksliau, tai net ne profesija, o gyvenimo būdas. Dabar galėsiu pasigirti, kad man kokteilį darė pats Davidas Cordoba“, – neslėpė susižavėjimo dar vienas mūsų šalies barmenas Gediminas Brazys.

Šis projektas valdomas „Liviko“ – vieno pagrindinių didmenininkų alkoholinių gėrimų Latvijoje ir Baltijos šalyse. „Barmenų mokykla yra mūsų įnašas į šios kultūros išsivystymą. Mes manome, kad mokykla vaidins reikšmingą vaidmenį barmenų įkvėpime. Todėl mes planuojame vykdyti panašius renginius Rygoje ir visose Baltijos šalyse“, – kalbėjo Artjoms Alferjevs, rinkodaros vadovas įmonėje „Liviko“.

Mokymai vyko gegužės 6–8 dienomis „Skyline Bar“, „Radison Blu Latvija“ viešbutyje ir „Onegin“ klubo restorane. Jaudinanti „Guest Bartending“ kokteilių sesija buvo įvykdyta „Olympic Voodoo Casino“ su visais šešiais lektoriais, kurie aptarnavo daugiau kaip 120 ypatingų svečių vos per vieną valandą, teikdami „Bacardi“ ir „Martini“ kokteilius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?