Penktadienį, apie 10 val. ryto, A. Jarušaitis jau buvo išvažiavęs iš Talino ir keliavo plentu link Rygos. Vilnių dviratininkas turėtų pasiekti sekmadienį, 19 val., kai ir vyko Baltijos kelio akcija. Per tris dienas A. Jarušaičiui teks įveikti 650 km. Kad pasiektų tikslą, jis jau yra numatęs, kokiu vidutiniu greičiu reikia važiuoti ir kada pietauti.
– Ar Talino senamiestis patogus važiuoti dviračiu?
– Pats senamiestis turi savo specifiką – jis nėra labai didelis. Senamiestyje yra akmenimis grįstos gatvės. Dažniausiai akmenys net nėra šlifuoti, gatvės grįstos rieduliais. Važiuoti dviračiu sudėtinga.
Pats startavau nuo Ilgojo Hermano bokšto. Kai kur dviratį reikėjo vežtis, nes nebuvo galima važiuoti, tačiau, išvažiavus iš senamiesčio, apie 15 km reikėjo važiuoti tiesiog miesto gatvėmis. Visur buvo dviračių takai, kurie niekada nesibaigia – vieni ateina iš šonų, kiti išsiskiria. Matosi, kad dviračių takų tinklas tikrai gerai išvystytas. Daug kur gatvėse yra susiaurintos eismo juostos, o šalia padarytas metro pločio dviračių takas.
– Talino senamiestis nėra didelis, tai ar galima sakyti, kad didesnėje miesto dalyje dviratininkams jokių problemų nekyla?
– Taip, bet jau ten, kur važiavau, dviračių takas nesibaigė iki pat miesto ribos. Senamiestyje įrengti dviračių takus turbūt nebūtų įmanoma, nes tai galbūt gadintų autentiką, tai padaryti būtų labai sudėtinga. Su kalnų dviračiu senamiestyje gal ir galima keliauti, bet tikrai ne su plento dviračiu.
– Kelionės tikslas – paminėti Baltijos kelio sukaktį, pagerbti visus jame dalyvavusius žmones. Jūsų laukia nemažas iššūkis – dviračiu nuo Talino per Rygą iki Vilniaus teks nuvažiuoti apie 650 km. Kiek laiko suplanavote šiai kelionei? Ar važiuosite vienas?
– Važiuoju vienas. Suplanavau trijų dienų maršrutą. Jame atkarpos paskirstytos beveik po lygiai – apytiksliai po daugiau kaip 200 km. Penktadienio maršrutas šiek tiek trumpesnis – apie 190 km. Tiesiog jį reikėjo derinti su nakvyne. Latvijos pajūryje neradome nakvynės ten, kur jos norėjome, todėl šios dienos maršrutas šiek tiek trumpesnis. Ruošiausi šiai kelionei. Manau, kad turėtų pavykti.
– Ar, važiuojant arčiau Lietuvos, prisijungs daugiau pakeleivių?
– Taip, šiaip važiuoju vienas, bet Lietuvoje, Ukmergėje, Širvintose, prisijungs dviratininkai, kurie palydės per miestus, savo rajonus. Galbūt kažkas prisijungs Vilniuje. Keletas žmonių minėjo, kad apie tai galvoja. Tai nėra rimtas, atviras susitarimas. Jeigu kažkas norės, gali tiesiog prisijungti.
– Kokiu greičiu planuojate važiuoti?
– Vidutinis planuojamas greitis – 30–35 km/val. Tokiu greičiu važiuojama, esant geroms sąlygoms. Mieste, kur yra šviesoforai, vidutinis greitis būna mažesnis – 20 km/val. ar netgi mažiau, jei šviesoforų yra daug. Pavyzdžiui, Taline jų buvo daug. [...] Kol kas viskas vyksta pagal planą. Tikiuosi, kad taip bus ir toliau.
– Kaip suplanuota visa Jūsų dienotvarkė? Visą dieną važiuosite ar kažkur sustosite pailsėti, pavalgyti?
– Viskas iš tiesų yra suplanuota: pusryčiai, pietūs. Kelionei turiu pasiruošęs užkandžių – dviratininkų maisto, kurį rekomendavo profesionalai. Manau, kad viskas bus gerai.
– Kada grįšite į Vilnių?
– Į Vilnių planuoju grįžti rugpjūčio 23 d. 19 val. Šiuo metu ir vyko Baltijos kelio akcija. Atvyksiu į Katedros aikštę. Tikiuosi, kad tai pavyks. Žiūrėjau orų prognozes – paskutinė diena galbūt bus pati sunkiausia, nes nuo Panevėžio iki Vilniaus, važiuojant pietų kryptimi, pūs rytų vėjas, todėl šis etapas Lietuvoje bus pats sunkiausias.