2017 03 01 /2017 03 02

„ChangeMakers‘ON“: pristatyti socialinio verslo modeliai

Savaitgaliui Kauno miestas buvo tapęs socialinio verslo ir inovacijų sostine: Kaune vyko „ChangeMakers‘ON“. Dalyviai pristatė ir su ekspertų pagalba vystė socialinio verslo modelius.
Komanda „Waste Hacker“
Komanda „Waste Hacker“ / Organizatorių nuotr.

„Žavimės projektais, kurie skatina jaunų žmonių verslumą ir daro tai iš tikrųjų, o ne tik deklaruoja tai darantys. Tikriausia daugelis mūsų, kurie pradėjo kokią nors veiklą prieš 10 ar daugiau metų, būtų išvengę nemažai klaidų, jei būtų vietoje ir laiku gavę profesionalų pagalbą.

Svarbu tai, kad renginio organizatoriai akcentuoja, jog socialinis verslas turi veikti pagal tuos pačius verslo principus, kaip ir bet koks tradicinis verslas.

Asmeninio archyvo nuotr./Mantas Matukaitis
Asmeninio archyvo nuotr./Mantas Matukaitis

Kad tai nėra paramos gavimas ir jos transformavimas į kokią nors socialinę naudą visuomenei.

Patiko pats renginio formatas, surinktas gana solidus ekspertų sąrašas.“ – apie „ChangeMakers‘ON“ pasakojo AB „Volfas Engelman“ rinkodaros skyriaus vadovas Mantas Matukaitis.

„ChangeMakers‘ON idėja – apie socialinį verslą ir siekį jį palaikyti – mums atrodo tokia, kuria ir patys tikime. Jaunimas yra mūsų visų ateitis, todėl jei galime padėti jiems kurti darbo vietas bei skatinti verslumą – norime palaikyti renginį prisidėdami prie jo įgyvendinimo.“ – teigė AB „Kauno Grūdai“ generalinis direktorius Tautvydas Barštys.

Asmeninio archyvo nuotr./T.Barštys
Asmeninio archyvo nuotr./T.Barštys

Tvariausios idėjos – apdovanotos

Visą savaitgalį dalyviai intensyviai vystė socialinio verslo idėjas. „Laiko iki galutinių pristatymų liko labai nedaug, tai neturime net kada pavalgyti, reikia pabaigti biudžetą. Tai labai gelbėja“ – pasakojo skubanti dalyvė Eglė, kuri rankoje laikė „Activus“ užpilamą avižinių grūdų košę.

Nacionalinis sveikatinimo institutas atliko tyrimą, jo išvadose skelbiama, kad vartojant 70 g šios avižinės košės porciją sotumas trunka iki keturių valandų po valgio, todėl sumažėja persivalgymo tikimybė per pietus ir per visą dieną. „ChangeMakers‘ON“ dalyviams per renginį buvo labai svarbu dirbant susikoncentruoti į svarbius procesus, o ne į maistą, jog geriausios turimos idėjos būtų išvystytos maksimaliai.

Pagrindinius prizus – trijų mėnesių virtualų inkubavimą – įsteigtą „Bridge for Billions“ gavo „CoolŪkis“, „Food2Food“ ir „Handicraft e-shop“ komandos.

„CoolŪkis“ tikslas – sujungti norinčius sodininkauti su turinčiais neapsodintos žemės bei dalytis žiniomis ir patirtimi.

„Food2Food“ – stabdyti maisto švaistymą, paverčiant perteklinius maisto produktus enzimais.

„Handicraft e-shop“ – pardavinėti funkcionalius suvenyrus Lietuvoje, kuriuos pagamina socialinės rizikos grupės žmonės iš besivystančių šalių.

„Happspace“ 6 mėnesių plotą bendradarbystės ir mažų biurų centre iškovojo komanda „Women for change“. Šios socialinės verslo idėjos tikslas: įkurti moterų bendruomenės namus, kuriuose moterys galėtų tobulėti ir mokytis.

„Transparency International Lietuva“ mokymus laimėjo „Food2Food“ komanda.

Į „ChangeMakers’ON“ stovyklą, vyksiančią vasarą, nemokamą dalyvavimą iškovojo komanda „Nordic“. „Nordic“ nori festivalio principu padėti gerinti Lietuvos įvaizdį.

„bnt attorneys-at-law“ įsteigtą prizą – 1,500 Eur vertės teisines paslaugas bei 20% nuolaidą teisinėms paslaugoms 24 mėnesius laimėjo taip pat „Food2Food“ komanda.

Tarptautinė komanda, kurią sudarė dalyviai iš 6 šalių, „CANDLE“ gavo kelionines rankinio bagažo kuprines. „CANDLE“ siekis įgalinti autizmu sergančius asmenis, išmokant juos gaminti žvakes, ir taip padėti jiems gauti pajamų.

„MA.TO.SI“ komanda įvertinta spaustuvės „KOPA“ įsteigtu prizu – spaudos darbais. „MA.TO.SI“ idėjos tikslas – kurti drabužius, kurie padės įgalinti asmenis, esančius socialinėje atskirtyje.

„KTU Startup Space“ trijų mėnesių inkubavimo paslauga įsteigta komandai „Play4Work“. „Play4Work“ komanda užsibrėžė sumažinti jaunimo nedarbą sukurdami sužaidybintą darbo ieškojimo platformą.

Dėl partnerių gausos, VšĮ „Europos socialinis verslumo ugdymo ir inovatyvių studijų institutas“, VšĮ „Versli Lietuva“ bei Kauno technologijų universitetas jau dabar pradeda organizuoti „ChangeMakers‘ON“ vasaros stovyklą, skirtą padėti išvysti tvarius socialinio verslo modelius.

„Changemakers‘ON“ – „VšĮ „Europos socialinio verslumo ugdymo ir inovatyvių studijų institutas“, VšĮ „Versli Lietuva“ bei KTU bendras projektas. Renginiu pradedamas bendradarbiavimas socialinio verslo ir socialinių inovacijų srityje. „ChangeMakers‘ON“ renginys yra pirmasis ir tęstinis šio bendradarbiavimo pavyzdys. Prie renginio įgyvendinimo prisideda per 20 Lietuvos ir tarptautinių organizacijų: „Bridge for Billions“, Kauno kolegija, AB „Kauno Grūdai“, „BENU vaistinė“, VšĮ „Pakuočių tvarkymo organizacija“, AB „Volfas Engelman“, spaustuvė „KOPA“, “bnt attorneys-at-law“, „Transparency International Lietuva“, „Happspace“, „KTU Startup Space“, Kauno miesto savivaldybė, Kaunas IN, „POST galerija“, „Kas Vyksta Kaune“, „15min“, „SCEMS“, „HOF hotel“, „FACTOBOTICS“, „Agathum“, UAB „Spaudos departamentas“, „Global Lithuanian Leaders“, UAB „La Bebe“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis