Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Changemakers'ON“: raktinis žodis ne „parama“, o „bendradarbiaukime“

Žodžio „socialinis“ žmonės bijo kaip maro. O jei dar kalbama apie socialinį verslą ar socialines įmones, tai prisimindami tik stereotipus, žmonės bando kuo toliau pabėgti. O kaip gi į socialines iniciatyvas žiūri verslininkai?
Tarptautinis verslas / 123rf nuotr.
Tarptautinis verslas / 123rf nuotr.

VšĮ „Europos socialinis verslumo ugdymo ir inovatyvių studijų institutas“, VšĮ „Versli Lietuva“ bei Kauno technologijų universiteto organizuojamas socialinio verslo ir inovacijų startuolių savaitgalis „ChangeMakers‘ON“ susilaukė didelio palaikymo: prie idėjos įgyvendinimo prisidėjo 31 partneris, o tarp jų – net žurnalo „Forbes“ pripažintas socialinis verslas „Bridge for Billions“.

„Dažnai socialinėse iniciatyvose raktiniu žodžiu tampa žodis – „parama“, tačiau socialiniame versle raktinis žodis yra „bendradarbiaukite“. Socialiniam verslui nereikia paramos, reikia – partnerių vieni kitiems kuriančių vertę. Šiandien dienai, dalis mūsų visuomenės jau suvokia socialinio verslo, socialinių iniciatyvų vertę. Buvo tokių organizacijų, kurios tik išgirdusios pusę sakinio sakė, kad tai – nuostabi iniciatyva. Socialinio verslo ar socialinės atsakomybės, baigtinis produktas, be bendruomenės įsitraukimo ir be ilgalaikio tęstinumo, yra tik marketinginė akcija.

Šiuo atveju, kai kvietėme bendradarbiauti įmones ir organizacijas, sakėme „kurkime produktą, kuris kurs produktus“. Prie šios iniciatyvos prisidėjo tikrai stiprūs partneriai kaip „Transparency International“, KTU, „Versli Lietuva“, AB „Kauno Grūdai“ ir dar daugiau. Jų dėka ši iniciatyva taps daugiamete.“ – pasakoja „ChangeMakers‘ON“ iniciatorė Simona Šimulytė.

Organizatorių nuotr./Simona Šimulytė
Organizatorių nuotr./Simona Šimulytė

Anot verslo atstovų, tokios iniciatyvos yra būdas visuomenei judėti į priekį. „Nuolatinis tobulėjimas ir inovacijos veda į priekį tiek mus, tiek kitus verslus. Tarp jų ir tuos, kurie dar tik pradeda savo kelią, todėl prisidėti prie „ChangeMakers’ON“ mums atrodo prasminga. Jaunų žmonių idėjos dažnai yra nestandartinės, stiprios ir įkvepiančios kitus.

Svarbu, kad socialinis verslas Lietuvoje turėtų visas galimybes vystytis, plėstis ir vykdyti savo misiją. Tačiau suprantame, kad šiuo metu tokioms verslo idėjoms reikia daugiau palaikymo iš jau įsitvirtinusių verslų. Todėl norime išgirsti ir įsiklausyti į tas idėjas, kurios padės įgyvendinti realius pokyčius tose srityse, kuriose jie labiausiai reikalingi.“ – teigia uždarosios dizaino ir leidybos AB „KOPA“ rinkodaros vadovė Vaida Bartusevičienė.

Ši spaustuvė buvo viena iš pirmųjų įmonių, patikėjusių socialinio verslo ir inovacijų populiarinimo idėja.

„Vienas iš pagrindinių dalykų, kurių dėka gali vykti teigiami socialiniai ir ekonominiai pokyčiai yra technologijos, atveriančios galimybes, kurios iki tol atrodė sunkiai pasiekiamos. Tokia technologijų inovacija galėtų būti spaustuvės projektas KLIK priartinantis profesionalią spaudą prie paprastų vartotojų už visiškai prieinamą kainą.

Spaustuvė internete, suteikia galimybę kiekvienam nuotoliniu būdu pasinaudoti profesionalios ofsetinės spaudos paslaugomis užsakant nedidelį spaudos gaminių kiekį. Prieš šios iniciatyvos prisidedame, nes versluose, kurie siekia išspręsti opias problemas iš dalies matome ir save — tokius, kokie buvome, esame ir tikimės būti.“ – pasakoja V.Bartusevičienė.

Asmeninio archyvo nuotr./Vaida Bartusevičienė
Asmeninio archyvo nuotr./Vaida Bartusevičienė

„2016 metais Lietuvos spaudos pramonės apdovanojimuose buvome išrinkta “inovatyviausia spaustuve” už inovatyvias technologijas bei inovatyvius procesus tradicinėje spaustuvėje ir “žinių spaustuve”. Taip pat tame pačiame renginyje buvome nominuoti ir apdovanoti “Metų gaminys” kategorijoje. Visi šie laimėjimai stipriai susiję, nes 2016 metais buvo padaryta didžiausia investicija į inovacijas per 26 metų spaustuvės gyvavimo laikotarpį.“ – teigia V. Bartusevičienė. Nors ir anksčiau spaustuvė rinkoje pripažinimą turėjo dėl kokybiškos spaudos , tačiau šiandien jie gali drąsiai teigti, kad kokybės lygiu tai progresyvi Europos spaustuvė.

Svarbu buvo ne tik, tai ką skelbiasi veikianti ir daranti įmonė, o realūs veiksmai.

Organizatoriai ieškodami partnerių turėjo labai aiškius kriterijus: neužteko, kad įmonė įgyvendintų inovacijas – tai turi būti socialiniai verslai arba socialiai atsakingos įmonės.

Svarbu buvo ne tik, tai ką skelbiasi veikianti ir daranti įmonė, o realūs veiksmai.

„Socialinė atsakomybė yra svarbi, tačiau ieškant partnerių svarbu ir kokį poveikį įmonės veikla turi žmogui, regionui ir kitai aplinkai.“ – teigia KTU darnaus vystymosi veiklų koordinatorė Inga Gurauskienė.

„2014 m. su ChangeMakers‘ON bendradarbiaujanti spaustuvė buvo nominuota „žaliausia spaustuve“ už tai, kad daug dėmesio skiria ekologiniams sprendimams, gamyboje naudoja daugiau nei trečdalį aplinkai draugiškų lakų ir dažų, klientus skatina pasirinkti perdirbtą popierių savo leidiniams, rūpinasi aplinka ir naudoja žaliąją energiją, taiko kitus aplinką saugančius sprendimus. Savo versle mes vadovaujamės principu: koks esu aš, koks esi tu, tokia yra ir mūsų aplinka.“ – pasakoja spaustuvės rinkodaros vadovė.

Idėjų registracija „ChangeMakers‘ON“ renginiui jau pasibaigė, bet tai nereiškia, kad dalyviai nebegali registruotis. Organizatoriai ragina registruotis IT specialistus, chemikus ir biochemikus, psichologus, rinkodaros, komunikacijos, kūrybinių industrijų specialistus, dizainerius bei projektų vadovus.

Nuoroda į registracijos formą dalyviams, kurie nori prisijungti prie idėjų įgyvendinimo – ČIA.

Susidomėjai ir nori sužinoti dar daugiau? Nori susipažinti su ekspertais ar sužinoti darbotvarkę? Apsilankyk!

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų