Converse batai – legendinė avalynė ar gudrus reklaminis triukas?

Pačioje 20 a. pradžioje pradėjusi savo veiklą kaip guminių batų gamintoja, Converse įmonė jau po veiklos dešimtmečio atrado tikrą aukso gyslą – Converse laisvalaikio batelius. Kitaip dar žinomi kaip Converse Chuck Taylor All Star, šie bateliai tikrąja to žodžio prasme sugebėjo užkariauti amerikiečių ir viso pasaulio gyventojų širdis – beveik nekeisdami savo išvaizdos, šiandien jie vis dar tokie pat populiarūs kaip ir prieš 99 metus. Tačiau kas gi lėmė šios, iš pažiūros visiškai paprastos, avalynės populiarumą ir ar tikrai šie bateliai dar ilgai sugebės išlaikyti savo pozicijas tiek rinkoje, tiek mūsų batų lentynose?
„Converse All-Star“ bateliai
„Converse All-Star“ bateliai
Temos: 1 „Converse“

Converse – geriausi batai krepšiniui

Parduotuvių lentynas pirmoji populiariųjų Converse Chuck Taylor All Star batų pora pasiekė dar 1917 m. Bateliai anuomet buvo traktuojami kaip avalynė sportui, tačiau neilgai trukus iš paprastų sporto batų jie tapo visų geidžiamais „krepšinio bateliais“. Kaip tai įvyko? Dėkoti reikia didžiam Converse entuziastui, puikiam marketingo ekspertui ir tuometiniam koledžo studentui Chuckui Taylorui. Būtent šio asmens didžiulis užsidegimas ir aistra Converse avalynei padėjo šiai kompanijai iškilti į aukštumas. Istorija byloja, jog vaikinas pats atėjo į įmonės ofisą ir pasiprašė būti įdarbinamas. Jam buvo suteiktas šansas ir netrukus jis leidosi po Ameriką pardavinėdamas Converse batelius koledžo studentų krepšinio komandoms. Neilgai trukus Converese All Star  tapo geidžiamiausia krepšinio avalyne pasaulyje, o 1932 m. Chuckogarbei jo vardas nugulė ir ant žymiųjų batelių logotipo.

Tuomet, kai Converse pamažu buvo pradėti suvokti kaip „krepšinio bateliai“, pats krepšinis skaičiavo vienus iš pirmųjų savo egzistavimo metų. Vis dėl to, jau 5 deš. pabaigoje beveik visa JAV NBA komanda avėjo Converse batais. Su šio prekės ženklo batais NBA komanda dalyvavo ir pirmosiose pasaulyje olimpinėse krepšinio varžybose, o vėliau patyrė ir pirmąjį savo olimpinį pralaimėjimą… Svarbių momentų Converse istorijoje tikrai būta! Ir nors šiais laikais sunku net įsivaizduoti krepšinio žaidimą avint šiuos plokščiapadžius, dėka Chucko Tayloro ir jo pardavimo bei reklamos įgūdžių, Converse iki šiol yra laikoma geriausiai parduodama visų laikų krepšinio avalyne.

Vida Press nuotr./„Converse Chuck Taylor All Star“
Vida Press nuotr./„Converse Chuck Taylor All Star“

Oficiali JAV ginkluotųjų pajėgų grupės avalynė

Converse batų istorijoje būta ir daugiau svarbių momentų. Kaip teigia istoriniai šaltiniai, Amerikos kultūros dalimi jau tapę Converse batai, praeito šimtmečio pradžioje buvo populiarūs ne tik tarp krepšinio žaidėjų bet ir tarp.. amerikiečių kareivių! Avėdami būtent šiais batais kariuomenėje tarnavo būsimieji JAV kariai. Tačiau kaip gi Converse pasiekė Amerikos karinius dalinius? Čia ir vėl reikia dėkoti žymiajam Chuckui Taylorui. Vykstant II Pasauliniam karui, Converse įmonės įžymybė buvo paskirtas tarnauti Amerikos kariuomenės oro pajėgų vadu, čia jis taip pat ėmėsi ir kariuomenės krepšinio komandos trenerio darbo. Gudrusis Converse marketingo ekspertas pasinaudodamas turimais ryšiais pamažu pradėjo populiarinti žymiuosius batelius tarp kareivių ir neilgai trukus Converse buvo paskelbta oficialia JAV ginkluotųjų pajėgų grupės avalyne.

Įžymybių stiliaus detalė

Vis dėl to šiais laikais Converse Cuck Taylor All Star batelius garbiname visai ne dėl to, kad su jais būtų išskirtinai patogu sportuoti ar žaisti krepšinį ir tikrai ne dėl jų išskirtinio populiarumo praėjusio šimtmečio pradžioje. Tiesa tokia, kad daugelis net nesusimąstome, kokią išskirtinę istoriją slepia ši, ikona tapusi avalynė. Po to, kai 8 deš. į sportinių batelių rinką įžengė pažangiomis technologijomis pasikaustę nauji žaidėjai (tokie kaip Nike), Converse, kaip krepšinio bateliai, buvo nustumti į užribius. Žmonės vis labiau ėmė vertinti patogumą ir kokybę, o sportinės avalynės kaina savo ruožtu ėmė kardinaliai kilti.

Būtent tuo metu Converse bateliai buvo atrasti iš naujo. Juos ėmė dėvėti „prieš sistemą” kovojantys punk-rock muzikantai, kitos įžymybės bei juos dievinantys gerbėjai. Šiuo laikotarpiu taip pat susiformavo ir iki šių laikų gyvuojantis Converse, kaip stilingų ir madingų laisvalaikio batų, suvokimas. Nesumeluosime pasakę, kad pamatyti Converse bateliais avinčią įžymybę galima labai dažnai ir kiekvienu metų laiku, o tai ir padeda tęsti šį, panašu, dar negreit pasibaigsiantį Coverse batelių bumą.

©Instagram/converse nuotr./Atnaujintas „Converse Chuck Taylor All Star“ modelis
©Instagram/converse nuotr./Atnaujintas „Converse Chuck Taylor All Star“ modelis

Coverse batai – pagaliau ne tik stilingi bet ir patogūs!

Nors ištikimiausi Converse batelių entuziastai ypatingai prieštaringai vertina bet kokius spalvų, tekstūros ar pasiūvimo pokyčius siūlomus šiems legendiniams batams, vos mažiau nei prieš metus pristatyti naujausi Converse pokyčiai, panašu, buvo priimti net ir didžiausių skeptikų. Kodėl? Priežastis paprasta. Pokyčiai buvo padaryti ne jautriausiai – batų išvaizdos – daliai, bet jų komfortabilumo pagerinimui. Nuostabu, kad atnaujintus Converse Chuck Taylor All Star galime įsigyti ir didžiausiuose Lietuvos internetinėse parduotuvėse (pvz.: pigu.lt).

Taigi, nors šiais laikais tik nedaugelis Converse batų mylėtojų žino, ką slepia šios ikoniškos avalynės istorija, jų populiarumas, panašu, dar ilgai nenusmuks. Šiais laikais Converse yra tapę veikiau stilingu aksesuaru, nei svarbiu apavu, tačiau Converse batai neabejotinai yra užprogramuoti sėkmei. Ar batai krepšiniui, ar karo treniruotėms; ar išskirtinis aksesuaras, ar, nuo šiol, patogus laisvalaikio apavas – kad ir kokie jie būtų, panašu, kad Convers batai niekada nepraras savo charizmos, versdami mus nekantriai laukti ateities. Juk kas gali žinoti, ką šie unikalūs bateliai mums simbolizuos jau greitu metu!

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis