Šį klausimą sau uždavė ir UAB „ACME Grupės“, technologinius sprendimus bei produktus kuriančios, gaminančios ir platinančios įmonių grupės, vadovybė. Buvo nutarta atlikti apklausą ir darbuotojų tiesiai paklausti, prie kokių socialinės atsakomybės veiklų jie mielai prisidėtų ar net patys inicijuotų projektus. Pasak įmonės komunikacijos projektų vadovės Ingos Lungės, apklausa akivaizdžiai atskleidė, kad darbuotojai nėra pakankamai įsitraukę į įmonės vykdomus socialinės atsakomybės projektus.
„Darbuotojai išsakė, kad negauna pakankamai informacijos apie įmonių grupės įgyvendinamus socialinės atsakomybės projektus arba ta informacija yra fragmentuota, taip pat tiksliai neidentifikavo sričių, kuriose vykdoma socialinės atsakomybės veikla. Tai dažnai organizacijose pasitaikanti situacija, nes pastarosios neturi socialinės atsakomybės strategijos, o net ir ją turėdamos dėl vienokių ar kitokių priežasčių remia įvairias vienadienes iniciatyvas, į kurias neįtraukiami darbuotojai“, – sakė Inga Lungė.
Įvardijo kryptis, prie kurių norėtų prisidėti
Anot I.Lungės, apklausos metu bendrovė paprašė savo darbuotojų įvardyti socialinės atsakomybės projektus, kuriuos jie patys norėtų įgyvendinti. Darbuotojai išskyrė 3 pagrindines kryptis. Jas „ACME Grupė” nutarė paskelbti savo socialinės atsakomybės strategijos pagrindinėmis kryptimis ir tikslingai įgyvendinti.
„Mūsų darbuotojams labai svarbi pagalba vaikams ir sunkiai besiverčiančioms šeimoms, taip pat aplinkos saugojimas, atsakingas vartojimas ir sporto rėmimas. Identifikavę šias kryptis, nuosekliai stengiamės patys inicijuoti arba prisidėti prie tų projektų, kurie atitinka jas”, – patirtimi dalijosi I.Lungė pridurdama, kad tokia „ACME Grupės” socialinės atsakomybės strategija buvo suformuota neseniai, tačiau ji jau davė apčiuopiamų rezultatų.
5 eurai tapo 50
Rugsėjį „ACME Grupė” drauge su labdaros iniciatyva „Happimess“, besirūpinančia onkologinėmis ligomis sergančiais vaikais, surengė „Gerų darbų mugę“. Joje dalyvavo įmonių grupės darbuotojai drauge su savo šeimomis, o renginio tikslas buvo surinkti pinigų, taip reikalingų vienam 5 mėnesių berniukui, kovojančiam su vėžiu. Šio berniuko šeima augina dar keturis vaikus, o apie netikėtą ligą sužinojo liepą, sunegalavus mažyliui.
„Gerų darbų mugės“ dalyviai kartu gamino mėsainius, dalyvavo kūrybinėse dirbtuvėse, kuriose galėjo pasigaminti apyrankę iš virvės, vėjo malūnėlį ar atšvaitą iš perdirbtų medžiagų. Susirinkusieji taip pat žaidė badmintoną su pirmąja Lietuvos badmintono rakete – Kęstučiu Navicku, susirungė futbolo ir krepšinio aikštelėse. Kiekviename žingsnyje „ACME Grupės” darbuotojai galėjo aukoti įmesdami pinigų į „Happimess“ labdaros iniciatyvos dėžutes. „Tu įsivaizduoji, sumokėjome už mėsainį 5 eurus, o paaukojome net 50“, – aukodami tarpusavyje kalbėjosi darbuotojai.
„Tai puiki proga nubausti savo darbdavį, nes visus pinigus, kuriuos jūs paaukosite, įmonė padaugins iš dešimties ir perves labdaros iniciatyvai. Jei paaukosite 5 eurus, tai padauginus jau bus 50 eurų“, – skatindamas prisidėti prie gerų darbų, vakaro pradžioje šmaikštavo „ACME Grupės“ direktorius Tomas Palšis. Šis vadovo pokštas pasiteisino, nes šventės pabaigoje suskaičiavus pinigus aukų dėžutėse ir vadovams surinktą sumą padauginus iš dešimties, iš viso buvo surinkta daugiau nei 17 tūkstančių eurų.
Idėja, subūrusi geriems darbams
Reklamos agentūros Clinic 212 vadovė ir viena „Happimess“ iniciatyvos įkūrėjų Jolanta Pupkevičienė, dėkojo „Acme Grupės“ darbuotojams ir vadovams už dosnumą ir aktyvumą vakaro metu. Neseniai paaiškėjo, kad prieš kelis mėnesius susikūrusi labdaros iniciatyva už paaukotus pinigus galės pagelbės net keliems vaikams, kovojantiems su klastinga liga.
J.Pupkevičienė tikisi, kad pirmoji sėkminga gerų darbų mugė taps įkvėpimu ir kitoms įmonėms įsitraukti į socialiai atsakingą veiklą bei taip prasmingai suvienyti savo darbuotojus.
„Mūsų agentūra, nusprendusi įgyvendinti socialiai atsakingos įmonės statusą, įkūrė „Happimess” labdaros iniciatyvą, kurios veiklos rezultatai skiriami onkologinėmis ligomis sergantiems vaikams. Bendraudami su savo klientais organizuojame su jais labdaros renginius, kuriame bendrus produktus ir tokiu būdu renkame pinigus labdaros iniciatyvos tikslams įgyvendinti. Be to, atidarėme ir vaikiškų daiktų labdaros parduotuvėlę „Happimess” Vilniuje, kur tėvai suaukoja išaugtus vaikų daiktus, nusibodusius žaislus ir perskaitytas knygas. Tokiu būdu mes skleidžiame visuomenei žinią apie dalijimosi naudą ir apie pačią labdaros idėją” – kalbėjo J.Pupkevičienė.