Socialinės reklamos iniciatorių teigimu, reklaminis klipas sulaukė ne tik interneto vartotojų, bet ir tradicinės žiniasklaidos dėmėsio.
„Nors klipo „Youtube“ paskyroje tik 2,3 milijonų peržiūrų, tačiau mūsų skaičiavimais jis pasiekė daugiau, kaip 10 milijonų žiūrovų visame pasaulyje. Klipą transliavo Vokietijos visuomeninis transliuotojas ZDF, žiūrimiausia Brazilijos TV stotis, Belgijos ir Norvegijos televizijos, socialiniuose tinkluose juo dalinosi „Spiegel“, „The Independent“ ir „Al Jazeera“. – teigė socialinę kampaniją priš neapykantą inicijavusio Lietuvos žmogaus teisių centro direktorė Birutė Sabatauskaitė.
Norėjo atreipti dėmesį į neapykantą
Žmogaus teisių srityje veikianti organizacija ilgai galvojo, kaip atkreipti visuomenės dėmesį į rasizmo ir neapykantos kalbos problemą.
„Iš pradžių planavome lauko reklamos kampaniją, tačiau supratome, kad už 4300 eurų siekiamo poveikio nepadarysime. Pasitarę su reklamų kūrėjais nusprendėme rizikuoti ir visas lėšas skirti virusinio vaizdo klipo gamybai.“ – sakė B.Sabatauskaitė. Pasak jos, klipo ir jį lydinčios interneto svetainės „Svetimagėda.lt“ kūrimo procesas užtruko beveik tris mėnesius, prie klipo kurimo už simbolinį atlygį dirbo profesionalų komanda, o galutinis rezultatas nudžiugino visus.
Biudžetas – kuklus
Vienas iš šios socialinės reklamos idėjos autorių Dangiras Bugas džiaugėsi įvertinimu pakankamai sudėtingoje – virusinio klipo – kategorijoje. Paprastai profesionaliai filmuojamų vaizdo klipų biudžetai skaičiuojami dešimtimis tūkstančių, tačiau klipo autorius tikino, kad gerai reklamai sukurti daug svarbiau yra motyvacija ir užsidegimas, nei didžiulis biudžetas.
„Tai eilinis įrodymas, kad geri dalykai ne pinigais skaičuojami. Bent jau ne visada. Komunikacijoje – kaip ir visur kitur gyvenime. Gaunas, kad dabar truputį giriuosi, bet iš tikrųjų manau, jog gera idėja – labai svarbu. Tik taip gali kitus kviesti ir pats dirbti „iš idėjos” – kaip šiuo atveju labai didele dalim ir buvo.“ – sakė D. Bugas.
Mes jiems tiesiog skambinome, pasakojome temą, idėją, o jie yra per daug šaunūs, kad vaidintų „didelius profesionalus”, pokalbius visada pradedančius klausimu „kiek yra pinigų?“ – D. Bugas.
Pasak jo, kūrybinis procesas vyko draugiškai ir darniai.
„Visa kūrybinė komanda – talentingi draugai, ne kokie nors verslo partneriai, bet draugai gyvenime. Mes jiems tiesiog skambinome, pasakojome temą, idėją, o jie yra per daug šaunūs, kad vaidintų „didelius profesionalus”, pokalbius visada pradedančius klausimu „kiek yra pinigų?“ – sakė D. Bugas.
Ne vienerius metus idėjas reklamoms kuriantis kūrybininkas sakė, kad nevyriausybinės organizacijos yra puiki terpė gražioms ir labai reikalingoms iniciatyvoms.
„Norėtųsi, aišku, kad jų būtų kuo daugiau, profesionalesnių. Norėtųsi ir kad gležni NVO finansai neprislėgtų tų žmonių motyvacijos ieškoti tų finansų daugiau, nepavargti ir toliau dirbti ne dėl pragyvenimo, o dėl to, kuo jie tiki.“ – sakė D. Bugas.
Lietuvos žmogaus teisių centro direktorės teigimu, nevyriausybinės organizacijos Lietuvoje yra įpratusios dirbti su minimaliais ištekliais, tačiau kiekviena veikla yra daroma tikint idėja.