Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Interaktyvios 3,8 mlrd. pikselių raiškos nuotraukos siūlo į Everestą pažvelgti alpinistų akimis

Alpinistas ir filmų kūrėjas Davidas Breashearsas suteikė progą visiems, kurie negali savo akimis pamatyti Everesto, su aukščiausiu pasaulio kalnu susipažinti nuodugniau.
Interaktyvi Everesto nuotrauka
Interaktyvi Everesto nuotrauka / „GlacierWorks“ nuotr.

Iš savo stovyklavietės jis nufotografavo Everestą, o 3,8 milijardo pikselių nuotraukas patalpino internete. Negana to – nuotraukos yra interaktyvios, t.y., lankytojai gali jas matyti sujungtas į vieną panoramą ir priartinti pasirinktas kalno vietas.

D.Breashearsas į Everestą jau yra įkopęs penkis kartus. Nuotraukoms vietą jis pasirinko neatsitiktinai. Būtent iš šio taško Nepale 1952 metais šveicarų alpinistas Normanas Dyhrenfurthas padarė garsiąją savo juodai balą Everesto panoraminę nuotrauką.

Alpinistas sako norėjęs įamžinti per 60 metų įvykusius pokyčius. Komanda „GlacierWorks“, kuri padėjo jam įgyvendinti projektą, teigia, kad šis darbas į jų interneto puslapį sutraukė neįtikėtinus kiekius internautų.

D.Breashearsas, kuris yra prisidėjęs ir prie tokių filmų kaip „7 metai Tibete“ ar „Alpinistas“, sako esąs labai nustebęs tokio susidomėjimo.

Visgi jis NPR sakė, kad projektas yra toli gražu nebaigtas. Pasak D.Breashearso, dar nėra parodyta 99 proc. jo funkcionalumo – netrukus atsiras galimybė žiūrėti ne tik nuotraukas, bet ir garso bei vaizdo įrašus. Alpinisto teigimu, kai komanda pabaigs savo darbus, viso pasaulio žmonėms bus suteikta galimybė „keliauti“ į turą po aukščiausią pasaulio kalną – netgi aplankyti tibetiečių vienuolyną ir išgirsti apie alpinizmą bei glaciologiją.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai
Reklama
Namuose drėgna, kaupiasi kondensatas ant langų. Kaip apsaugoti savo namus nuo pelėsio?
Reklama
Advento kalendoriai – nuo paprastos tradicijos iki prabangos segmento