Išleidžiamas pašto ženklas pirmajai LDK spausdintai knygai

Penktadienį, gegužės 20 d., Lietuvos paštas išleidžia grafikės Jolantos Mikulskytės kurtą pašto ženklą, skirtą pirmosios Lietuvos Didžiojoje Kunigaikštystėje spausdintos knygos 500-osioms metinėms. Pašto ženklo nominalas – 0,60 Eur, tiražas – 20 tūkst. vnt. Antspaudavimas pirmos dienos datos spaudu išleidimo dieną vyks Vilniaus pašte, adresu Totorių g. 8, pranešė Lietuvos paštas.
Pašto ženklas pirmai LDK spausdintai knygai
Pašto ženklas pirmai LDK spausdintai knygai / Lietuvos pašto nuotr.
Temos: 1 Pašto ženklai

Pranciškaus Skorinos „Mažoji kelionių knygelė“ yra psalmių ir įvairių didaktinių pamokymų rinkinys, kurį sudaro 22 surištos knygelės, devyniose iš jų yra paties P.Skorinos rašytas baigiamasis žodis. Leidinys buvo skirtas keliaujantiems tikintiesiems, miestelėnams. Daug dėmesio skirta knygos apipavidalinimui – ji papuošta unikaliomis graviūromis, iliuminacijomis, inicialais.

P.Skorinos darbų tyrinėtojai teigia, kad jis Vilniuje išleido mažiausiai 23 leidinius, tačiau neišliko nė vieno pilno ,,Mažosios kelionių knygelės‘‘ rinkinio. Šio rinkinio egzemplioriai, kuriuos sudaro 22 knygelės, saugomi Rusijos nacionalinėje bibliotekoje Sankt Peterburge. Banko „Belgazprombank“ kolekcijoje Minske bei Danijos karališkojoje bibliotekoje (Kopenhaga) saugomus rinkinius sudaro 18 knygelių.

P.Skorina – pirmasis Lietuvos Didžiosios Kunigaikštijos (ir visų rytų slavų) knygų leidėjas, švietėjas humanistas, vertėjas, rašytojas ir liturginis poetas, medikas ir botanikas.

Atsižvelgdamas į ypatingą sukaktį, Lietuvos Respublikos Seimas 2022-uosius Lietuvoje paskelbė Pranciškaus Skorinos metais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis