Japonija ir Kinija diplomatiniuose ginčuose pasitelkė piktąjį knygų apie Harį Poterį personažą

Diplomatinis ginčas tarp Japonijos ir Kinijos pirmadienį peraugo į apsivardžiavimą Didžiosios Britanijos žiniasklaidoje – abiejų šalių ambasadoriai savo retoriką sutvirtino paminėdami valdovą Voldemortą, piktąjį burtininką iš knygų apie Harį Poterį.
Haris Poteris
Haris Poteris / LNK nuotr.

Straipsnyje, paskelbtame dienraštyje „The Daily Telegraph“, Tokijo pasiuntinys Londone Keiichi Hayashi prilygino Pekiną pagrindiniam neigiamam personažui iš rašytojos J.K.Rowling milijoniniai tiražais išleistų knygų ir vėlesnių ekranizacijų.

„Rytų Azija dabar atsidūrusi kryžkelėje. Kinijai atviri du keliai, – rašo diplomatas. – Pirmasis: siekti dialogo ir laikytis įstatymų viršenybės. Kitas: atlikti regione Voldemorto vaidmenį, paleidžiant iš butelio ginklavimosi varžybų ir įtampos eskalavimo blogį, nors Japonija iš savo pusės (padėties) neeskaluos.“

K.Hayashi laiškas buvo akivaizdus atsakas į sausio 1-ąją tame pačiame laikraštyje paskelbtą Kinijos ambasadoriaus Londone Liu Xiaomingo straipsnį, kuriame irgi minimas berniuko burtininko pagrindinis priešininkas.

Liu Xiaomingas griežtai kritikavo Japonijos premjero Shinzo Abe gruodžio 26-ąją surengtą vizitą prieštaringai vertinamą Jasukunio šventyklą Tokijuje, skirtą kritusių karių atminimui. Joje taip pat pagerbiami sunkių karo nusikaltimų įvykdę kariškiai, nuteisti po Japonijos pralaimėjimo Antrajame pasauliniame kare.

„Jeigu militarizmas Japonijai yra tarsi besivaidenantis Voldemortas, Jasukunio šventykla Tokijuje yra savotiškas horkruksas, kuriame yra tos šalies sielos tamsiausios dalys“, – rašė Kinijos pasiuntinys.

Knygose apie Harį Poterį horkruksais vadinami daiktai, kuriuose blogieji burtininkai išsaugo savo suskaldytos sielos daleles, tokiu būdu pasiekdami nemirtingumą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis