„Konsultuojantis su parduotuvės konsultantu, reikėtų paminėti, kur tas dviratis dažniausiai bus naudojamas – ar užmiestyje, kur nėra specialių dviračių takų, ar miestuose, kur jų tikrai daug, ar dažniau planuojama važinėti žvyrkeliais, miško takais. Išsiaiškinęs tai, konsultantas gali parinkti dviračio stilių. Nors dažnai žmonės ieško tokių dviračių, kuriais galėtų važiuoti visur. Konsultantas tuomet išrenka dviračio stilių, kuris tinkamas važiuoti ir asfaltu, ir miške“, – kalba A. Baronas.
Dviračių žinovo teigimu, kitas itin svarbus dalykas yra tinkamo rėmo dydžio parinkimas. Šis yra parenkamas pagal žmogaus ūgį. Jei tuo nepasirūpina mažiau kompetencijos turintis pardavėjas, dažnai dėl netinkamai parinkto dviračio rėmo dydžio žmonėms tirpsta rankos, kojos, skauda nugarą. „Svarbiausia, kad dviratis būtų pritaikytas žmogaus ūgiui“, – pabrėžia pašnekovas.
Populiariausi – hibridinės komplektacijos dviračiai
Dviračiais prekiaujančios ir juos remontuojančios įmonės „2 ratai“ direktoriaus Ramūno Šiugždos teigimu, laikas, kai populiariausi buvo kalnų dviračiai, jau praėjo: dabar dažniausiai perkami hibridinės komplektacijos dviračiai.
Dabar populiariausias yra hibridinės komplektacijos dviratis. Jo ratai ir rėmas yra kaip miesto tipo dviračio, o pavarų perjungimo ir stabdymo mechanizmai yra kalnų dviračio
„Kažkada buvo populiariausi kalnų dviračiai. Bet dažnas pirkėjas išsigąsdavo šio pavadinimo, sakydavo, kad kalnais važinėti neketina. Tačiau, paprastai tariant, tai yra turistinis dviratis sumažintu rėmu ir ratais su grubiu protektoriumi, be purvasaugių“, – kalnų dviračio ypatumus aptaria R. Šiugžda.
Kita dviračių rūšis – miesto dviračiai. Miesto dviratis yra didžiausiais ratais, su purvasaugiais, bagažine, apšvietimo įranga.
„Dabar populiariausias yra hibridinės komplektacijos dviratis. Jo ratai ir rėmas yra kaip miesto tipo dviračio, o pavarų perjungimo ir stabdymo mechanizmai yra kalnų dviračio“, – pasakoja R. Šiugžda.
Kur pirkti dviratį?
Pasak A. Barono, pagrindinės dviračių prekybos vietos (prekybos centrai, turgus, specializuotos parduotuvės) skiriasi konsultacijų kokybe: „Konsultacijos kokybė tikrai skiriasi vietoje, kur dirba buvęs ar esamas profesionalus dviratininkas ir kur konsultanto nėra visai arba jis tėra prekeivis.“
Tačiau, anot pašnekovo, klaidinga manyti, kad specializuotoje parduotuvėje parduodami tik brangūs dviračiai. Kaina, jo teigimu, labiausiai priklauso nuo dviračio įrengimo.
„Turguje ar parduotuvėje esančio dviračio kaina turėtų būti panaši, jei yra panaši jo komplektacija. Jei panašios komplektacijos dviračio kaina yra kur kas mažesnė, galima numanyti, kad dviračio detalės yra gerokai prastenės kokybės“, – tikina A. Baronas.
Kur prižiūrėti dviratį?
Kol dviračiu nevažinėjama, jo detalės nesidėvi, tačiau tai nereiškia, kad aplinka jų neveikia neigiamai.
„Jei dviračiai paliekami žemos temperatūros patalpose, korozija veikia stabdžių diskus, stipinus, grandinę, nes detalės yra veikiamos drėgmės ir šalčio. Žiemą laikant dviratį žemoje temperatūroje, padangos praranda savo geriausias savybes, jos gali skilinėti, ypač jei yra prastesnės kokybės“, – pažymi A. Baronas.
Jei dviratis laikomas balkone, pašnekovo teigimu, jį būtina uždengti tiek žiemą, tiek vasarą.
Pagrindinė detalė, kurią reikia prižiūrėti, yra dviračio grandinė. Svarbu, kad ji nebūtų apsivėlusi smėliu, tepalais. Ją reikia išplauti, sutepti grandinės tepalu. O jei dviratis yra laikomas balkone, grandinę prižiūrėti reikia dar atidžiau.
R. Šiugždos teigimu, po žiemos, prieš dviračių sezoną reikia patikrinti, ar nekliba ratai, ratų guolius, kartais tenka juos sutepti. Taip pat reikia apžiūrėti, ar ratai tiesūs, patikrinti, ar gerai sukasi pedalai. Prieš sėdant ant dviračio po žiemos, kartais tenka sureguliuoti pavaras bei stabdžių kaladėles, nuvalyti ratlankius, kad geriau veiktų stabdžiai.
Pašnekovo teigimu, ne viską gali padaryti pats žmogus, todėl geriau yra kreiptis į dviračių meistrus.
Sezoninė dviračio profilaktika skirtingose dviračių remonto vietose didžiuosiuose miestuose atsieina 30-60 litų.