Kaip išsirinkti tinkamą dviratį?

Pirmasis dviratis buvo sukurtas daugiau kaip prieš 150 metų. Anuomet niekam nekildavo klausimas – kurį išsirinkti, nes tebuvo vienas pasirinkimas. Šiandien sunku būtų suskaičiuoti visus dviračių gamintojus ir jų siūlomus dviratės transporto priemonės modelius. Tad kaip tokioje gausybėje išsirinkti sau tinkamiausią?
Kelionė
Dviratininkai. / 15min.lt skaitytojo Vytauto B. nuotr.

Apie dviračių kultūrą

Įdomioji statistika byloja, jog kasdien Europos Sąjungos valstybėse apie 5 proc. visų kelionių yra nuvažiuojama dviračiais. Pirmauja olandai, kurie apie 30 proc. visų kelionių įveikia patys mindami pedalus, Danijoje dviratį kaip susisiekimo priemonę renkasi kas penktas šios šalies gyventojas. 

Miestų gyventojai vis labiau suvokia ir šio brangių degalų nereikalaujančio transporto privalumus. Žalieji paantrintų, kad tokia priemonė yra ekologiškiausia ir draugiškiausia ne tik mums, bet ir gamtai.

Važinėjimasis dviračiu žmogaus organizmui teikia didžiulę naudą. Važinėjantis stiprėja kojų raumenys, pagerėja širdies ir kraujagyslių bei kvėpavimo sistemų veikla. Ilgai važinėdamiesi dviračiu „priverčiame“ plaučius dirbti visa jėga. Minant pedalus kraujas yra prisotinamas deguonies, kuris patenka į galvos smegenis bei kitus svarbius organus. Tai puikus būdas pavasarį grūdintis, sustiprinti imunitetą bei atsikratyti po žiemos susikaupusių nereikalingų kilogramų  Važinėjimasis dviračiu yra naudingas net mūsų akims! Žiūrint į tolį bei sutelkiant žvilgsnį į toli esančius daiktus treniruojami akių raumenys.

Kiekvienam pagal poreikį

Parduotuvėse šiandien galima įsigyti įvairiausių dviračių pagal savo poreikius ir, žinoma, piniginės storį. Visus dviračius galima suskirstyti į keletą pagrindinių grupių.

Sportiniai dviračiai (triatlono, greitojo nusileidimo, treko, plento ir t.t.) yra skirti profesionaliems sportininkams. Jų konstrukcijos yra pritaikytos konkrečioms sporto šakoms, jie privalo atitikti griežtus techninius reikalavimus. Toks dviratis netiks kasdieniam pasivažinėjimui, kaip ir krepšinio bateliai netiktų futbolo rungtynėms ir atvirkščiai.

Tuo tarpu miesto dviračiais važinėti labai patogu, be to, jų eksploatacija yra labai pigi. Šiai dviračių grupei yra priskiriami ir klasikiniai vienos pavaros dviračiai, taip pat dauguma sulankstomų dviračių. Apskritai, miesto dviračiai, dėl patogių rėmų konstrukcijų, yra mėgstami ir vaikų, ir suaugusiųjų. Tačiau verta žinoti, kad  tokiais dviračiais ilgesnius atstumus įveikti bus sunkiau.

Tolimesniems atstumams įveikti vertėtų rinktis hibridinius dviračius, kurie primena ir kalnų, ir miesto didžiaratį dviratį. Šie dviračiai yra patogaus rėmo ir sėdynės, ant jų patogu važiuoti. Juos pamėgo ir dviratininkai mėgėjai, nes važiuojant šiais dviračiais ilgesnius atstumus nepavargstama.

Tuo tarpu kalnų dviračiai (dar vadinami MTB) turi daug pavarų, todėl tinka važiuoti sudėtingiausiomis sąlygomis – kalnais arba ten, kur nėra kelių. Tokie dviračiai skiriasi rėmo forma, siaura sėdyne, vairo palinkimo kampu, yra komplektuojami su tvirtesniais ratlankiais bei platesnėmis, grublėtomis padangomis, kad dviratininkui būtų lengviau važiuoti. Todėl lietuviai dažnai painioja hibridinius dviračius su tikraisiais kalnų dviračiais, kurie, beje, vieni iš perkamiausių Lietuvoje.

Kita kategorija tai – turistiniai dviračiai, skirti tiek kasdienėms, tiek tolimesnėms kelionėms. Pagrindinis skirtumas – viena arba dvi daiktams susidėti skirtos vietos, ilgesnis dviračio korpusas bei kiti specifiniai techniniai ypatumai. Visa tai daro dviratį stabilesnį, tačiau sumažėja jo manevringumas. Turistiniai dviračiai yra skirti važinėjimuisi tvirta kelio danga.

Kaip išsirinkti?

Prieš renkantis dviratį svarbiausia apsispręsti, kada ir kur juo važinėsite: lygiais keliais (miškų, parkų keliukais, dviračių takais ir pan.), kiekvieną dieną ar rečiau (pavyzdžiui, savaitgaliais).

„Labai svarbu yra išsirinkti tinkamo dydžio dviratį. Jeigu dviratis bus per didelis ar per mažas, ilgainiui galima pažeisti kelių sąnarius, nugarą ar juosmenį. Rinkdamiesi dviratį, turite žinoti, kad rėmo dydis būtinai turi atitikti važinėsiančio dviračiu žmogaus ūgį ir svorį. Dviračiai didesniais ratais yra skirti važiuoti asfaltuota kelio danga, o storesniais, sustiprintais ratais skirti važinėti laukų, miško takeliais, žvyruota danga ir pan. Beje, geriau rinktis dviratį aliuminio rėmu, nes jis bus lengvesnis“, – patarė sporto ir laisvalaikio prekių parduotuvių tinklo „Sportland“ dviračių ekspertas Rimantas Ravaitis.

Sušilus orams gyventojai vis aktyviau žvalgosi dviračių transporto priemonių. Dviratį galima įsigyti ir už 300 –400 Lt, tačiau neturėsite jokios garantijos, kad jis atlaikys bent kelis važiavimus. Tuo tarpu už išskirtinio stiliaus ir dizaino bei nepriekaištingos kokybės itališkus „Bottecchia“ dviračius sumokėsite daugiau, tačiau būsite tikri, kad įsigijote tikrai gerą daiktą. 

Pasak oficialaus „Bottecchia“ dviračių atstovo „Sportland“ dviračių eksperto Rimanto Ravaičio, dabar naują ir kokybišką hibridinį dviratį galima įsigyti už 1200–1700 litų, miesto dviratį galėsite minti už 1100–1400 litų, sulankstomą mažaratį galima nusipirkti už 1200 Lt, o vadinamasis kalnų dviratis su storomis padangomis jums kainuos 1100 Lt.

„Bottecchia“ dviračius pamatyti ir už patrauklią kainą įsigyti galėsite ir balandžio 19–22 d. Vilniaus prekybos centre „Panorama“ vyksiančioje dviračių mugėje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis