Kaip kovoti su vaisinėmis muselėmis?

Kova su vaisinėmis muselėmis nėra lengva, tačiau jos išnykti gali ir savaime. Taip sako Nacionalinio visuomenės sveikatos centro Šiaulių departamento epidemiologė Rita Švambarienė
Obuoliai
Epidemiologė pataria nelaikyti didesnių vaisių kiekių patalpoje. / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.
Temos: 1 Vaisinė muselė

LRT RADIJO klausytoja Kazimiera iš Vilniaus domisi kova su vaisinėmis muselėmis. „Norėčiau sužinoti, kaip kovoti su maistinėmis muselėmis, drozofilomis, atsiradusiomis virtuvėje. Ką reikia daryti, kaip apsisaugoti? Ir kaip nuo jų gelbėtis?“ – teiraujasi klausytoja.

Epidemiologė R.Švambarienė aiškina, kad drozofilomis vadinamos vaisinės muselės. „Tai iš tikrųjų yra sezoninės muselės, kurios atsiranda dažniausiai ant vaisių ir daržovių vasaros pabaigoje ir rudens pradžioje. Dėl gendančių produktų jos greitai dauginasi, yra be galo vislios ir skraido aplink“, – sako R.Švambarienė.

Pašnekovė tikina, kad kova su šiomis muselėmis nėra lengva. Ji pataria nelaikyti supuvusių ar pradedančių pūti vaisių, daržovių ir išvis nelaikyti didesnių jų kiekių patalpoje.

„Reikia stengtis vaisių ir daržovių likučių nemesti į šiukšliadėžę, jei sumetėme – užrišti ir išnešti tuos maišus iš patalpos. Galima bandyti daryti kažkokias gaudykles, įpilant į stiklines ar butelius rūgščių ar parūgusių sulčių, acto, kad museles sugaudytume“, – pataria specialistė.

Ji siūlo įsigyti ir specialių gaudyklių, kurių pagrindas – lipnios plėvelės. „Tokios priemonės gal kažkiek ir padėtų. Tačiau atvės orai, nukris temperatūra žemiau 20 laipsnių ir tos muselės, kaip staigiai atsirado, taip staigiai ir išnyks“, – tikina R.Švambarienė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis