„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Keturios kokteilių kultūros tendencijos 2017-iesiems

Agentūros „Euromonitor“ vertinimu, iki 2020 m. pasaulinė prabangių alkoholinių gerimų rinka turėtų išaugti 400-ais mln. naujų vartotojų. Ekspertų nuomone, iš dalies tokius skaičius lemia augantis alkoholinių gėrimų vartojimas Azijoje, Afrikoje ir Artimuosiuose Rytuose, tačiau didžiausią įtaką tam, manoma, padarys besikeičiančios vartojimo tendencijos Europoje bei Šiaurės Amerikoje.
Kokteilis
Kokteilis / Organizatorių nuotr.

Gyvenimo tempui pasiekiant maksimumą, dažniau prabylama ir apie kintančią laisvalaikio kultūrą. Kokybė, nauji įspūdžiai ir netikėti atradimai pradedami vertinti gerokai labiau nei kiekybė, todėl garsiausių pasaulio barų lankytojai vis dažniau yra linkę užsisakyti vos vieną, tačiau specialiai jiems sukurtą kokteilį.

Tiesa, viena ryškiausių tendencijų – besikeičiantis barmeno, kuriam atitenka vis daugiau užduočių, vaidmuo. Ši tendencija prabrėžiama ir prestižinio barmenų čempionato „World Class“ bei konsultacijų bendrovės „The Future Laboratory“ išleistoje ateities prognozėje, kurioje teigiama, jog 2017-aisiais galutinai įsitvirtins keturios kokteilių kultūros tendencijos.

Spektaklis už baro

Geriausių pasaulio miksologų darbas dažnai primena teatrą. Tikslus ir profesionalus pasirodymas gaminant kokteilį tampa vienu svarbiausių atributų. Tačiau teatrališko pasirodymo galima laukti ne tik už baro, bet ir taurėje, nes vis dažniau naudojami netikėti ingredientai. Pavyzdžiui, gėlių rūšys, pasižyminčios jautrumu šarminei arba rūgštinei terpei ir keičiančios spalvą tiesiog akyse arba prie taurės pritvirtintas smilkstantis kankorėžis, skleidžiantis pušyno kvapą.

Organizatorių nuotr./Kokteilis
Organizatorių nuotr./Kokteilis

Be istorijų – nė iš vietos

Barų lankytojams nebepakanka tiesiog gerai padaryto kokteilio – jie vis dažniau nori sužinoti ir suprasti visą gėrimo istoriją. Nuo to, kaip gimė jo receptūra, o šios išmoko barmenas, iki to, iš kur atkeliavo visi gėrime naudojami ingredientai. Būtent todėl vis svarbesniais tampa vietiniai sezoniniai produktai, šimtmečius siekiančias tradicijas turintys gėrimai. Tiesa, istorijos kartais gali atkeliauti ir iš kitos baro pusės.

Bevardžiai kokteiliai

Viena iš į senus archyvus pasitraukiančių tradicijų – kokteilių pavadinimai ir ilgi meniu. Kokteilių identifikavimui barmenai pradeda naudoti kvapą, spalvą ar net astrologinius ženklus. Ant barų vis dažniau atsiduria kokteiliai, kvepiantys šviežiai nupjauta žole ar priderinti prie mėgstamiausios kliento spalvos. Koks kokteilis gaminamas – labiausiai priklauso ne nuo to, kas parašyta meniu, o nuo to, kas šiandien dirba už baro ir koks klientas jame apsilankė.

Barmenai – nebe tik barmenai

Barmenas jau seniai nustojo būti tiesiog barmenu. Prireikus, jis gali tapti kavos meistru, konditeriu ar puikiu somelje. Teigiama, jog šiuolaikinių barmenų darbas kartais primena patyrusio virtuvės šefo. Beje, nors iki šiol tai buvo ganėtinai vyriška profesija, šį karjeros kelią vis dažniau pasirenka ir moterys. Puikiausias to įrodymas „World Class“ barmenų čempionatas, kurį praėjusiais metais pirmą kartą čempionato istorijoje laimėjo moteris, prancūzė Jennifer Le Nechet.

Beje, šiemet šiame barmenų čempionate turės progą susirungti ir Lietuvos atstovai. Lietuvos „World Class“ finalas, kuriame varžysis dešimt kitus atrankinius kriterijus įvykdžiusių barmenų, vyks gegužės 14 d. Rygoje. Trys geriausiai pasirodę – įgis teisę gegužės 15 d. susirungti Baltijos šalių finale bei laimėti teisę dalyvauti pasauliniame „World Class“ finale Meksike.

Organizatorių nuotr./Kokteilis
Organizatorių nuotr./Kokteilis

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“