Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kvepalai Chanel N° 5 – neįmenama mįslė

Paslaptingieji kvepalai „Chanel N° 5“ tikriausiai didžiausia mįslė parfumerijos padangėje. Šie legendiniai kvepalai moterims buvo sukurti 1921 m. ir vos per keletą metų tapo pačiais perkamiausiais visame pasaulyje. Praėjo beveik šimtmetis, keitėsi mados, tradicijos ir žmonės, o „Chanel N° 5“ aromatas ir šiandien yra vienas mėgstamiausių ir labiausiai trokštamų.
Gisele Bundchen „Chanel No. 5“ reklamoje
Gisele Bundchen „Chanel No. 5“ reklamoje / Chanel/Patricko Demarchelier nuotr.

Tai patvirtina ir didžiausios Lietuvoje elektroninės parduotuvės Pigu.lt specialistai, kurie teigia, kad kvepalai vyrams ir moterims, visada buvo, yra ir bus viena perkamiausių prekių, tačiau „Chanel N° 5“ kvepalai sulaukia ypatingai daug dėmesio ir susidomėjimo. Įdomu tai, kad daugelis net nežino šio aromato ir sunkiai jį atpažįsta, tačiau vis tiek vadina seksualiu ir gundančiu.

Reklamos galia?

Visi, kurie bent šiek tiek domisi parfumerijos istorija, puikiai žino, kad visų laikų seksualiausia moterimi laikoma Marilyn Monroe vietoje šilkinių naktinukų mieliau rinkdavosi kelis lašus „Chanel N° 5“ kvepalų. Tačiau reklama čia nieko dėta, nes po koketiškos šviesiaplaukės sekė ilga garsių žmonių eilė, kuri reklamavo šiuos kvepalus, tačiau jie nieko negalėjo lemti tais metais, kai aromatas buvo sukurtas ir turėjo išsikovoti savo vietą Olimpo kalno viršūnėje.

Sakoma, kad „Chanel N° 5“ kvepalai net nebuvo pirmasis aldehidinis aromatas. Pasak kai kurių mados kritikų, šių kvepalų sumanytoja Coco Chanel turėjo ne tik puikią uoslę madai, bet ir verslui, todėl žinojo, kada ateina laikas veikti. Trečiajame dešimtmetyje aldehidinių gėlinių aromatų kvepalų šeima buvo pradėjusi formuotis, todėl reikėjo tik ryškios ir garsios asmenybės, kuri sugebėtų juos išgarsinti ir paskatintų žmones pirkti. Reikia pripažinti, kad Coco Chanel kaip tik tokia ir buvo.

„Chanel N° 5“ keliai ir klystkeliai

Šiandien kvepalai vyrams ir moterims gali būti nesudėtingai įsigyjami internetu, tačiau tais laikais situacija buvo visai kitokia. Iki pat 1924 m. „Chanel N° 5“ kvepalus buvo galima įsigyti tik garsiosios dizainerės butikuose. Aukštuomenės madas diktuojantys žmonės šią žinią apie kvepalus perduodavo seniausiu žinomu marketingo įrankiu – gandais, todėl jokios reklamos net nereikėjo. Aršiausiems Coco Chanel kritikams teko pripažinti jos sėkmę, tačiau garsus karikatūristas George'as Goursant'as savo karikatūroje ne tik pavaizdavo legendinių kvepalų buteliuką, bet ir skaudžiai pašiepė pačią kvepalų kūrėją. Po šio nemalonaus įvykio Coco Chanel nusprendė atsiriboti nuo „Chanel N° 5“ kvepalų ir juos perleido patyrusiems parfumerijos ekspertams, kurie garantavo kvepalų gamybą ir prekybą. Mados guru sau paprašė viso labo 10 proc. naujai įsteigtos kompanijos „Les Parfums Chanel“ akcijų.

„Scanpix“/„Sipa Press“ nuotr./Prieš 43-ejus metus mirė Coco Chanel
„Scanpix“/„Sipa Press“ nuotr./Coco Chanel

Kompanijos požiūris į kultinių kvepalų reklamą buvo labai keistas, kai kurie marketingo ir rinkodaros specialistai reklaminę kampaniją pavadino dešimtmečio katastrofa. Kodėl? „Les Parfums Chanel“ pagamino visą eilę sunumeruotų Chanel vardo kvepalų ir išleido reklaminį katalogą, skirtą mažmenininkams. Šiame kataloge rasti tikruosius „Chanel N° 5“ kvepalus buvo tas pats, kaip bandyti įverti siūlą į adatą visiškoje tamsoje. Kompanija netgi nusprendė nedalyvauti 1925 m. Paryžiuje organizuotoje tarptautinėje prekybos parodoje. Šiandien tokia marketingo strategija sužlugdytų bet kurį gaminį, tačiau tuo metu „Chanel N° 5“ tapo pačiais populiariausiais kvepalais visame pasaulyje. Tiesa pasakius, iki šio ginčijamasi, ar „Les Parfums Chanel“ kompanijai tiesiog pasisekė, ar tai buvo gerai apgalvotas žingsnis. Pakako tik to, kad žmonės žinojo, kas yra „Chanel N° 5“ kvepalai ir apie juos kalbėjo.

Per dešimtmečius neblėstanti kokybė

Prasidėjęs Antrasis pasaulinis karas negailestingai smogė verslininkams, dauguma turėjo uždaryti savo įmones arba paaukoti gaminių identitetą, rinkdamiesi prastenės kokybės ingredientus. Visgi, net ir neramiais laikais „Chanel N° 5“ gamintojai kažkokiu sunkiai suvokiamu būdu sugebėjo išlaikyti visiškai nepakitusią kvepalų kokybę. Tuo metu okupuotame Paryžiuje prie butiko, kuriame buvo prekiaujama šiais kvepalais, driekdavosi eilės vokiečių kareivių, kurie trokšdavo buteliuko kvepalų, nukeliančių į prabanga ir bohema alsuojančius laikus.

JAV per karą „Chanel N° 5“ kvepalų buvo parduota beveik dešimt kartų daugiau nei anksčiau, o „Les Parfums Chanel“ kompanijai jų reklama nekainavo nė vieno dolerio, nes jos tiesiog nebuvo. Tuo tarpu, kiti parfumerijos gamintojai dėl išlikimo buvo pasiruošę atiduoti paskutines santaupas. Iš kur tokia sėkmė? „Chanel N° 5“ gamintojai vėl griebėsi netradicinės strategijos – prabangūs kvepalai buvo pardavinėjami kariuomenės prekybos postuose, kuriuose kareiviai drąsiai pirkdavo kvepalų buteliuką savo žmonoms ar širdies draugėms.

Sunku patikėti, tačiau „Chanel N° 5“ kvepalai buvo pradėti reklamuoti tik šeštojo dešimtmečio pradžioje ir tapo pirmaisiais kvepalais, reklamuotais televizijoje.

Kai visame pasaulyje garsiausiam aromatui sukako penkiasdešimt metų, jų populiarumas buvo šiek tiek priblėsęs, nes didelė pasiūla tapo realia grėsme šių kvepalų prestižui. 1971 m. Coco Chanel mirė, tačiau jos palikimas prisikėlė naujam gyvenimui. Už tai tikriausiai reiktų padėkoti aštuntojo dešimtmečio moteriškumo ir sekso simboliui Catherine Deneuve, kuri aromatui ir vėl sugrąžino solidumo ir prabangos simbolio statusą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai