Dėl vis dar nepaaiškinto įvykio, kai praėjusį penktadienį dingo lėktuvas, kuriuo skrido įgula ir šeši keleiviai, tarp kurių – Italijos mados magnatas V.Missoni, kai kurie ėmė kaltinti „Los Rokeso“ prakeiksmą.
Tai susiję su daugybe paslaptingų lėktuvų katastrofų ar „dingimų“, per maždaug pastarąjį dešimtmetį įvykusių tarp Karibų jūroje esančio Los Rokeso salyno ir Venesuelos sostinės Karakaso, esančio už 140 kilometrų į pietus. Neišvengiamai šią vietą imta lyginti su liūdnai pagarsėjusiu Bermudų trikampiu, vietove tarp Majamio, Bermudų ir Puerto Riko, jau seniai garsėjančia dėl nepaaiškinamų laivų ir lėktuvų dingimų, rašo guardian.co.uk.
Iki šiol neaptikta jokių V.Missoni lėktuvo, skridusio iš Los Rokeso į Karakasą, nuolaužų. Salų viešbučio savininkas teigė paskutinysis matęs lėktuvą – dviejų variklių „BN-2 Islander“, pastatytą 1968 metais – įskrendantį į debesis. Tuo metu Missoni šeima teigė neatmetanti galimybės, kad lėktuvą užgrobė vietiniai narkotikų kontrabandininkai. Venesuelos civilinės aviacijos tarnyba teigė, kad paskutinė užfiksuota orlaivio pozicija buvo už 18 kilometrų į pietus nuo Los Rokeso.
Nuo 10 dešimtmečio vidurio pranešta apie mažiausiai 15 incidentų, kai skrendant virš šios vietovės sudužo, dingo ar gedimų patyrė maži orlaiviai. 2008 metais keliaudamas tuo pačiu maršrutu, kaip ir V.Missoni, į jūrą nukrito lėktuvas. Per nelaimę žuvo 14 žmonių. Nuolaužų nerasta, aptiktas tik vienos aukos kūnas.
Šis „prakeiksmas“ aiškintas įvairiai – pradedant paprasčiausiomis pilotų klaidomis, baigiant metano dujų išsiskyrimu iš jūros dugno. Įrodymų trūkumas tik dar labiau kursto spėliones.
Tokios paslaptys yra tikras penas tiems, kurie tiki sąmokslais. Kitos vietovės, garsėjančios paslaptingais dingimais, yra Formosos trikampis, Mičigano trikampis, Sargaso jūra.
Tačiau Nickas Wallas, leidinio „Pilot“ redaktorius, teigia, kad pilotai yra pragmatiški, racionalūs žmonės, kurių netrikdo kalbos apie trikampius ir prakeiksmus: „Šiuos dalykus visuomet galima kažkaip paaiškinti, net jei atsakymams surasti prireikia daugybės metų. Pilotai mieliau dėmesį sutelkia į tai, kas iš tiesų padės jiems ilgiau išgyventi, tai yra degalų lygio rodiklius, orų pranešimus ir variklio apžiūras. Jie vis dažniau atsižvelgia į anksčiau nežinomus meteorologinius reiškinius, tokius kaip pakrančių vėjo gūsiai ir kalnų bangos, kurios gali sukelti staigią turbulenciją. Tačiau dar per anksti pasakyti, kas sukėlė paskutinįjį incidentą.“