Liepos 18-ąją Myslibuže (ankstesnis pavadinimas – Soldinas) vyksiančiame iškilmingame renginyje, kuriame dalyvaus prie Lietuvos pilotų atminimo įamžinimo prisidėjusi vietos bendruomenė, savivaldos atstovai, Lietuvos ambasadorius Lenkijoje, sankryža bus pašventinta ir iškilmingai atidaryta.
Sekmadienį miesto bendruomenei bus perduota Lietuvos susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio padėka.
„Šie du lakūnai yra tarsi nedalomas Lietuvos aviacijos duetas ir jie yra bene geriausiai žinomi Lietuvos aviatoriai, perskridę Atlantą. Lakūnų vardo suteikimas žiedinei sankryžai puikiai įprasmina tradiciją už idėją žuvusių atminimą įamžinti suteikiant jų vardus transporto infrastruktūros objektams“, – rašoma M.Skuodžio padėkoje Myslibužo miesto benduomenei.
Lietuvos pilotai žuvo dabartinėje šiaurės vakarų Lenkijoje esančioje Pščelniko vietovėje, maždaug 3 km nuo dabartinio Myslibužo. Lakūnų žūties vietoje – Pščelnike – pastatytas žuvusių lakūnų atminimui skirtas memorialas.
Myslibuže yra S.Dariaus ir S.Girėno vardu pavadinta mokykla, kurios bendruomenė nuolat rūpinasi memorialo priežiūra. S.Dariaus ir S.Girėno mokyklos bendruomenė ir vietos gyventojai kasmet pilotų žūties dieną renkasi prie memorialo prisiminti ir pagerbti žuvusius lakūnus.
Aviatoriai S.Darius ir S.Girėnas kelionę iš Niujorko į Kauną pradėjo 1933 m. liepos 15-ąją. Liepos 17 d. neaiškiomis aplinkybėmis jie žuvo tuometinėje Vokietijoje, netoli Soldino miestelio. Lietuvių skrydis sudėtingomis oro sąlygomis buvo pirmas, kuomet oficialiai iš JAV į Europą skraidintas oro paštas. Pagal be nusileidimo įveiktą nuotolį – 6411 km per 37 val. 11 min. – tai buvo antras pasiekimas aviacijos istorijoje. Iki skrydžio pabaigos buvo likusios vos trys valandos.