Populiarumas neslūgsta
Vidutiniškai 30 € kainuojantys batai, vos tik atsiradę parduotuvių lentynose, kaip tikras užkratas pasklido po visą pasaulį. „Dabar šių batų nesibodi dėvėti nei paprasti žmonės, nei pasaulio garsenybės, antai Mario Batali (žymus amerikiečių virtuvės šefas, išleidęs net savo vardo oranžinės spalvos Crocs batų liniją), ar net buvęs JAV prezidentas Džordžas Bušas (jo, jau klasika tapusio, ilgų juodų kojinių, šortų ir Crocs batų derinio nepamirštama jau beveik dešimtmetį)“, – pasakojo pigu.lt mados ir stiliaus ekspertai.
Kaip pasakytų tikrieji Crocs batų fanai – tai nėra „paprasta avalynė“, labiau tai... tam tikra fanatizmo forma. Ir nors kasmet pasirodo vis daugiau šią avalynę peikiančių, engiančių ar kitaip savo nepasitenkinimą jais reiškiančių žmonių, batų populiarumas anaiptol neslūgsta – tai rodo ne tik augančios šios įmonės akcijos, bet ir kasmet didėjantys batų pardavimai.
Kaip viskas prasidėjo?
Kompaniją įkūrė trys geri bičiuliai. Kelionės laivu metu, vienas iš draugų, Scot Seamans, bičiuliams parodė savo naują pirkinį – įspiriamas lauko šlepetes iš slydžiui atsparios medžiagos, kurių gamyba tuo metu užsiėmė kanadiečių įmonė „Foam Creations“. Draugai šiuose batuose iš kart įžvelgė aukso gyslą ir jau netrukus įsteigė oficialią įmonę ir ėmėsi batų dizaino tobulinimo darbų – ant batų atsirado dirželis, buvo šiek tiek patobulinta batų forma. Vėliau vienas iš bičiulių netyčia pastebėjo, jog batai primena krokodilo formą ir taip buvo duota pradžia vienam žymiausių avalynės prekės ženklų Crocs.
Kokia yra šių batų sėkmės paslaptis? Kontrastai! Pirmą kartą apsiavus Crocs batus galite būti užburti: jie patogūs, lengvučiai, su minkštutėliu it zefyras padeliu. Skamba lyg tikri svajonių batai, tiesa? Kita vertus, dažnai atsidarius batų spintą kyla dvejopas klausimas: „patogumas ar estetika?“. Ir tikriausiai dažniau nugali estetika.... Tačiau kaip pasakojo pigu.lt specialistai, jų klientė kartą yra pasakiusi: „Crocs batai gal ir atrodo juokingai, bet jie pakeičia jūsų gyvenimą amžiams!”. Ir tai yra visiška tiesa!
Nuo batų sodininkams iki universalios avalynės
Patogumas ir funkcionalumas visada buvo dvi didžiausios Crocs prekės ženklo vertybės. Batai nuo pat pradžių buvo orientuoti į nišinę auditoriją – laivininkystės aistruolius bei sodininkystės meistrus. Būtent šias dvi tikslines auditorijas labiausiai žavėjo slydžiui atsparus batų padas, lengvas batų svoris bei oro cirkuliacija batų viduje. Kaip ir galima būtų įsivaizduoti, šiai auditorijai nepatraukli batų išvaizda anaiptol neatrodė kaip didelis minusas.
Nenuostabu, jog neilgai trukus ir dar viena, ypač daug laiko ant kojų praleidžianti vartotojų grupė, atrado šių batų teikiamą naudą. Tai buvo gydytojai, budėjimų bei operacijų metu ligoninėje praleidžiantys ilgas ir sunkias darbo valandas. Po šio žingsnio Crocs kompanija pamažu susilaukė vis daugiau palaikymo, tačiau ir čia nesustojo – pristatė batus diabetu sergantiems žmonėms.
Atrodo – ar galima pasiekti dar daugiau? Pasirodo, taip! Kompanijos vadovai ėmė siekti persiorientuoti į populiariąją auditoriją, todėl ėmėsi stiprinti tam tikras Crocs prekės ženklo puses. Visų pirma, buvo imta pabrėžti, jog batai puikiai tinka vaikams, kuriuos užburia ryškios batų spalvos ir juos puošiantys aksesuarai. Antra, pabrėžtas batų atsparumas drėgmei (kas labiausiai pradžiugino vaikų tėvelius) – nors ir ne itin estetiški ir patrauklūs, bet jei reikia vytis savo mažylį per balas, geriausia tai daryti su Crocs batais – juk taip ir jausitės saugiau ir išvengsite ilgo ir nuobodaus permirkusių batų džiovinimo proceso.
Galų gale, imta pabrėžti, jog Crocs batai – tai pasipriešinimas aršiai madas diktuojantiems „mados oligarchams“. Pabrėžta, kad Crocs batų populiarumas kyla iš paprastų, patogumą ir gerą savijautą vertinančių žmonių. Juk batų mados yra vienos kontraversiškiausių – avalynė dėvima dažniau nei rūbai, dėl to labiau už išvaizdą svarbus jų patogumas. Crocs batai – tai naujas vėjo gūsis mados padangėje, pasisakantis ne už estetiką, bet visokeriopą patogumą.
Ir nors net didžiausi Crocs fanai teigia matantys šiuose batuose savotišką grožį, retas kuris apsidžiaugtų, jei jais dėvėtų į jų pačių pasimatymą atėjusi mergina ar vaikinas... Dėl šios priežasties kompanija šiuo metu vis dar susiduria su gana dideliais iššūkiais, kuriuos siekdama išspręsti planuoja daug batų dizaino pakeitimų. Ar pavyks – sužinosime jau greitai!