Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Napoleono dvikampė skrybėlė aukcione parduota už 1,9 mln. eurų

Viena iš garsiųjų Napoleono dvikampių skrybėlių sekmadienį aukcione netoli Paryžiaus kolekcininkui iš Pietų Korėjos buvo parduota už beveik 1,9 mln. eurų.
Napoleono skrybėlė
Napoleono skrybėlė / „Scanpix“ nuotr.

Juoda fetro dvikampė su bebrena yra vienas iš vos 19 išlikusių šio neįprasto galvos apdangalo, kurį nešiodavo prancūzų imperatorius, pavyzdžių.

Ji buvo nupirkta už 1 884 000 eurus – beveik penkiskart didesnę sumą nei prognozuota.

Bendrai per dvi dienas trukusį Napoleono daiktų, kurie iki pastarojo meto priklausė Monako karališkajai šeimai, aukcioną buvo gauta 10 mln. eurų įskaitant mokesčius, pranešė prancūzų aukcionas „Osenat, Binoche and Giquello“.

Minimą skrybėlę nupirko Lee Tae Kyunas, Pietų Korėjos maisto pramonės gigantės „Harim“ vadovas.

Norime eksponuoti šią skrybėlę, kad žmonės ateitų, ... ir todėl, kad mūsų kompanijos darbuotojai yra tokie patys (kaip Napoleonas). Mes Korėjoje esame pionieriai.

„Atvykau dėl savo boso, kompanijos vadovo. Jis norėjo ją nusipirkti, nes mes turime naują pastatą ir ta skrybėlė ten turi reikšmę, naujajai kartai, – sakė kainos siūlytojas, kuris norėjo likti anonimas. – Norime eksponuoti šią skrybėlę, kad žmonės ateitų, ... ir todėl, kad mūsų kompanijos darbuotojai yra tokie patys (kaip Napoleonas). Mes Korėjoje esame pionieriai“.

Būdamas Prancūzijos imperatoriumi – 1804-1814 metais ir 1815 metais – Napoleonas Bonaparte'as, kaip teigiama, nešiojo maždaug 120 tokių skrybėlių.

Tos dvikampės skrybėlės buvo trikampių skrybėlių, kurios buvo populiarios 17-ajame amžiuje, variantas.

Prancūzų kompanijos „Poupard“ pagamintas skrybėles Napoleonas nešiojo kampais šonuose, o ne kampais priekyje ir nugaroje, kad jį būtų lengva pastebėti mūšio lauke.

Privačiose rankose dabar yra tik dvi ar trys iš išlikusių Napoleono skrybėlių – kitos yra išsibarsčiusios po viso pasaulio muziejus.

Šalikas ir žudiko peilis

Prancūzų kompanijos „Poupard“ pagamintas skrybėles Napoleonas nešiojo kampais šonuose, o ne kampais priekyje ir nugaroje, kad jį būtų lengva pastebėti mūšio lauke.

Skrybėlė per aukcioną Fontenblo buvo parduota drauge su maždaug 1 tūkst. Napoleono daiktų, kurie vėliau priklausė Monako kunigaikščiui Louis II (1870-1949), dabartinio monarcho Alberto proseneliui.

Minimą skrybėlę įsigijo Napoleono rūmų veterinaras Josephas Giraud ir jo šeimoje ji buvo iki 1926-ųjų, kai buvo parduota kunigaikščio Louis kolekcijai.

Tarp kitų dabar aukcione parduotų daiktų yra Napoleono kojinių pora, marškiniai ir raudonas medvilnės šalikas, nupirktas už 32 200 eurų.

Didelis buvusio imperatoriaus biustas buvo parduotas už 700 tūkst. eurų, o prancūzų menininko Paulio Delaroche'o paveikslas – už 460 tūkst. eurų.

Taip pat buvo parduoti prūsų karių po Napoleono pralaimėto ir jo valdymo pabaigą nulėmusio Vaterlo mūšio paimti trofėjai, tarp jų – siuvinėti jo sūnaus bateliai ir dramblio kaulo laikrodis.

Kitas įsimintinas daiktas yra virtuvinis peilis, rastas pas studentą Friedrichą Stapsą, kuris ketino juo nužudyti Napoleoną Austrijoje 1809 metų spalį. Už tą nusikaltimą jam buvo įvykdyta mirties bausmė sušaudant.

Kolekcija, kurioje taip pat yra laiškų ir dokumentų, susijusių su Napoleono valdymu, karo žygiais ir tremtimi bei kalinimu Šv.Elenos saloje, buvo laikoma Monako Napoleono muziejuje Monte Karle.

Grimaldi šeima virtinę eksponatų parduoda nusprendusi vykdyti naujus muziejų projektus.

„Tai labai gerai žinoma kolekcija, eksponatų kilmė yra nenuginčijama“, – sakė Napoleono fondo direktorius Thierry Lentzas.

Praėjus 200 metų nuo jo valdymo, Napoleonas tebėra itin populiari istorinė figūra. Minėta pagrindinė prancūzų asociacija, skirta jo atminimui, šiuo metu vienija maždaug 4 tūkst. narių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos