Naudodamas specialiai ilgiems skrydžiams sukurtą lėktuvėlį T.Toda tik nedaug nusileido savo paties geriausiam rezultatui, įrašytam į Guinnesso rekordų knygą – 27,9 sekundės. Šis rekodras pasiektas Hirosimoje, tačiau lėktuvo konstrukcijai pagaminti buvo panaudota papildoma polietileno plėvelė. Rekordinis skrydis praėjusią savaitę buvo atliktas „Japan Airlines“ angare netoli Tokijo Hanedos oro uosto ir tai yra ilgiausias nemodifikuoto (t. y. vien rankomis lankstyto ir vien iš popieriaus pagaminto) popierinio lėktuvėlio skrydis.
„Aš jaučiau didelę įtampą, – vėliau T.Toda pasakojo „Associated Press“ žurnalistams. – Įvertinti tenka visas smulkmenas: oro drėgnumą, temperatūrą ir susirinkusios žiūrovų minios poveikį.“
Rekordas jo autoriui mielas tuo, kad yra pasiektas išlaikant visas origami – Japonijoje atsiradusio lankstymo iš popieriaus meno – tradicijas. Takuo 10 centimetrų dydžio lėktuvėlį išlankstė iš vieno popieriaus lapo ir nenaudojo nei žirklių, nei klijų. T.Toda, kuris taip pat yra Japonijos origami lėktuvų asociacijos prezidentas, atskleidžia, jog sėkmingo paleidimo paslaptis ta, jog būtina išvengti plokščios trajektorijos ir lėktuvėlį išmesti kaip galima aukščiau į orą. Taip jam suteikiama daugiausia laiko skrieti ligi žemės. „Tai tikras sportas – metimo technika yra labai sudėtinga“, sako rekordininkas.
T.Toda jau kurį laiką yra pripažintas kaip geriausias pasaulyje popierinių lėktuvėlių lankstytojas. Ši aistra jį skatina siekti naujų rekordų. Praėjusiais metais jis su kolega entuziastu Tokijo universiteto aeronautikos inžinieriumi ir profesoriumi Shinji Suzuki paskelbė planą, pagal kurį Tarptautinėje kosminėje stotyje (TKS) 400 kilometrų aukštyje virš Žemės skriejantis japonų astronautas turėtų pabandyti paleisti apie 100 jų sukurtų popierinių lėktuvėlių ir išbandyti, ar kuriems nors iš jų pavyks pasiekti planetos paviršių. 30 cm ilgio lėktuvai, pagaminti iš karščiui atsparaus siliciu apdoroto popieriaus, per bandymus atlaikė 250 laipsnių pagal Celsijaus skalę temperatūrą ir septynis kartus už garso greitį greitesnius („Mach 7“) vėjo gūsius. Tačiau galutinis eksperimentas buvo atidėtas, nes sumanytojai suprato, jog savaitę truksiančio lėktuvėlių skrydžio iki Žemės nebus kaip sekti net tuo atveju, jei kurie nors iš jų išgyvens patį nusileidimą.
Takuo projektą finansavo Japonijos aeronautikos agentūra JAXA ir jis nenusiteikęs pasiduoti. Šiuo metu jis tikisi naujiems bandymams reikalingos papildomos paramos sulaukti iš Kinijos arba Rusijos. O tuo tarpu inžinierius siekia sukurti tokį lėktuvėlį, kuris ore sugebėtų išbūti mažiausiai pusę minutės. „Aš pasieksiu 30 sekundžių ribą, tai tik laiko klausimas“, – sako T.Toda.