Mokslininkų sukurtas traukinio ir lėktuvo hibridas gali skristi itin arti žemės jos neliesdamas. Kadangi išvengiama trinties, tokia transporto priemonė galėtų keliauti didesniu greičiu, nei įprasti traukiniai, ir sunaudoti mažiau energijos.
Tačiau kadangi šis traukinys turi sparnus, jam kyla nauji iššūkiai. Vėjas, nelygumai kelyje, kalnai ir nuolydžiai – visa tai lemia transporto priemonės svyravimus ore ir sunku ją išlaikyti vienodame lygyje virš žemės.
Mokslininkai į prototipą įdiegė specialią sistemą, kuri apskaičiuoja nepageidaujamus svyravimus ir bando jį stabilizuoti. Tačiau ją dar reikia tobulinti, mat išvystęs didesnį greitį šis traukinys-lėktuvas retsykiais paliečia dugnu žemę.
Beje, važiuodami „ore kybo“ ir traukiniai, naudojantys magnetinio pakilimo, arba „maglev“, sistemą. Šie traukiniai naudoja galingus elektroninius magnetus, o jų judėjimą užtikrina magnetinės traukos ir atostūmio jėgos, kurios transporto priemonę nuolat stumia į priekį, tuo pačiu laikydamos ją ant „magnetinės pagalvės“.
„Maglev“ tipo traukinių problema yra milžiniška oro trintis šioje „magnetinėje pagalvėje“. Didžioji dalis energijos sunaudojama būtent šiai trinčiai kompensuoti.
Traukinys-lėktuvas kaip tik pasinaudoja po juo judančiu oru tam, kad išsilaikytų ore savo trumpais tačiau storais sparnais.
Siūlome pasižiūrėti vaizdo įrašą su šios transporto priemonės prototipu: