„Princesės turi plaukus“ – prancūzės pradėjo kovą dėl apžėlusių kojų

Šešiolikmetė prancūzė Adele Labo sukūrė grotažyme #LesPrincessesOntDesPoils (#princesėsturiplaukus) po to, kai iš jos mokykloje buvo išsityčiota dėl neskustų kojų.
Moteris skutasi kojas
Moteris skutasi kojas / Fotolia nuotr.

Prancūzų moterys pradėjo dėti neskustų rankų ir kojų nuotraukas socialiniame tinkle „Twitter“, taip kovodamos su įsigalėjusiais moters grožio standartais.

Grotažymė #LesPrincessesOntDesPoils buvo populiariausia Prancūzijos „Twitter“ – ji buvo paminėta daugiau nei 25 tūkst. kartų, kai kilo viešos diskusijos, ar moterys turėtų šalinti plaukus nuo savo kūno.

Judėjimą pradėjo šešiolikmetė Adele Labo, kuri, pasak jos, „buvo sukrėsta“ patyčių mokykloje, kai atsisakė skustis. „Manau, kad visuomenė stigmatizuoja moteris ir jos patiria milžinišką spaudimą nuo kūno pašalinti plaukus“, – teigia ji.

Paauglė paviešino savo nuotraukas, kuriose jos kojos ir rankos natūraliai apžėlusios plaukais ir tą patį paragino padaryti kitas moteris.

Nors daugelis jai išreiškė paramą už iniciatyvą, tačiau buvo ir tokių – vyrų ir moterų, – kurie nuotraukas įvardino kaip „pasišlykštėtinomis“ ir judėjimą vadino „fenimiznacizmas“.

Mergina teigia nemananti, kad visos moterys turi atsisakyti skustuvų ir vaško, tačiau jos turi turėti pasirinkimą.

Plaukų nuo kūno šalinimo tradicija atsirado senovės Egipte ir Graikijoje ir išplito XX a., kai bendrovė „Gillete“ 1915 m. pristatė pirmąjį skustuvą moterims, teigdama, kad plaukai ant kūno yra „negražūs“. Praėjusio amžiaus 6-7 dešimtmečiuose išpopuliarėjo mada ant kūno palikti tam tikras figūras iš plaukų.

Kai kas bandė vėsinti aistras publikuodami vyrų, kurių krūtinė apžėlusi, nuotraukas. Atsirado ir tokių, kurie skelbė gyvūnėlių nuotraukas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis