Restauracija sukėlė vietos gyventojų, istorikų ir Ispanijos kultūros paveldo organizacijos „Hispania Nostra“ pasipiktinimą.
„Bokštas neturi nieko bendro su originalu ar apskritai su jokia viduramžių tvirtove. Tai modernus bokštas, kuris privertė pakraupti ir papiktino vietos gyventojus. Tai skandalas!“ – CNN cituoja „Hispania Nostra“ viceprezidento Carloso Moreneso žodžius.
„Savininkas pasamdė ne restauratorius, o statybininkus“, – ironiškai sakė vienas vietos gyventojas.
IX amžiuje pastatyta ant kalno greta Viljamartino miesto ši tvirtovė dabar priklauso privačiam savininkui. Restauravimo metu buvo mėginama sustiprinti tvirtovės bokštą, kurio dalis nuvirto prieš trejus metus. Šiuolaikinėmis medžiagomis buvo užpildytos sutrupėjusių sienų ertmės, ir pamėginta atkurti buvusias bokšto formas.
„Savininkas pasamdė ne restauratorius, o statybininkus“, – ironiškai sakė vienas vietos gyventojas.
Restauracijos projektas aktyviai aptarinėjamas ir socialiniuose tinkluose. Matreros tvirtovė pradėta lyginti su tragikomiško likimo Eliaso Garcios Martinezo freska „Ecce Homo“, kurią Gailestingumo Šventovės bažnyčioje Ispanijos šiaurės rytų miestelyje Borchoje prieš pusketvirtų metų mėgino restauruoti savamokslė senolė.
Restauracijos projektą parengęs architektas pasiteisino, kad buvo siekiama ne atstatyti tvirtovės bokštą, o tik apsaugoti tas dalis, kurios yra išlikusios, visam bokštui suteikiant pirmykštes formas ir siekiant jį padaryti jį kiek įmanoma panašų į originalą. Naujoviškų statybinių medžiagų panaudojimą jis pateisino tuo, kad Ispanijos įstatymai neva draudžia imituoti nebeegzistuojančius senovinių pastatų elementus.