„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Romos siuvėjai: net vyskupai neabejingi madai, bet popiežius Pranciškus sako, kad karnavalas baigėsi

Gammarelli, Mancinelli, Barbiconi. Tai trejetas itališkų pavardžių, kurios tarp kunigų kelia tokias pat emocijas, kaip Gucci, Versace ar Armani tarp paprastų mirtingųjų. O Romoje ar bet kur pasaulyje gyvenantis kunigas, paklaustas, kodėl perka drabužius, tarkim, pas Barbiconi, atsakys paprastai: nes medžiagos čia geriausios kokybės, viskas yra tvarkingai pasiūta ir gerai gula, be to, tai prestižinė vieta. Bažnyčioje visi tai žino, rašo Lenkijos dienraštis „Gazeta Wyborcza“.
Gammarelli šeimos siuvykla Romoje
Gammarelli, kaip ir Barbiconi bei Mancinelli, vardai tarp kunigų yra tarsi Gucci, Versace ar Armani pasauliečiams. / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

„Žurnalistai nori tik paskalų. Bažnytinė mada jiems asocijuojasi tik su Federico Fellini ir jo filmu „Roma“. Jiems visiškai neįdomus mano darbas“, – pasiskundžia Gabriele Barbiconi – patrauklus 30-metis. Šviesūs džinsai, liemenė, tamsus švarkas. Atrodo puikiai, kaip ir priklauso italui. Bažnytiniais drabužiais prekiaujančiai firmai vadovauja kartu su pussesere Christiana ir pusbroliu Francesku. Tai jau šeštoji Barbiconi karta, rengianti kunigus – nuo 1820 metų.

Nuo skrybėlių prie drabužių

Ši šeima savo verslą pradėjo nuo skrybėlių – jas dėvėjo dauguma Vatikano garbingųjų atstovų. Tačiau prieš pusšimtį metų kunigų aprangą nuspręsta supaprastinti, tad ir paklausos skrybėlėms nebeliko. Barbiconi įmonei teko plėsti asortimentą.

Galvos apdangalus kurianti šeimos bendrovė išgyveno II pasaulinį karą. 1948 metais jai vadovauti pradėjo Renato Barbiconi, kuris ir performavo skrybėlių siuvyklą į drabužių kunigams siuvyklą. Be kostiumų dvasininkams, jie taip ėmėsi kurti uniformas, pelerinas ir emblemas Maltos ir Dievo kapo ordinų riteriams.

7-ajame dešimtmetyje kitas Barbiconi – Roberto – užpatentavo marškinius su prisegama kunigiška apykakle: balta plastmasė apjuosia visą kaklą, panašiai kaip ir sutanoje. Šie marškiniai tapo hitu.

Šiandien parduotuvė yra puikioje vietoje – kasdien pro ją žingsniuoja dešimtys kunigų. Kai kurie, neslepia savininkai, užsuka tiesiog pasisveikinti.

Pats G.Barbiconi sako niekada nenorėjęs tapti kunigu, dvasininkų jam ir taip pakanka aplinkui, nors prisipažįsta esąs religingas.

Interjeras paprastas ir griežtas

Mada kiek pasikeičia, kai išrenkamas naujas popiežius. Jeigu nešioja kokią nors savitą skrybėlę, ji tampa labai populiari. Kai Benediktas XVI užsidėjo „žvejo žiedą“, daugybė kardinolų įsigijo žiedus su panašiu raštu. Prie Benedikto XVI kunigai pradėjo labiau puoštis, – atskleidžia G.Barbiconi.

Į parduotuvę paprastai užeina kunigai, vyskupai ir kardinolai iš viso pasaulio, po visą pasaulį išsiuntinėjami ir internetu užsakyti daiktai. Įmonės interneto puslapyje yra specialios lentelės, kurias užpildžius pritaikomi drabužiai – kalba čia eina apie pilvo didumą.

Parduotuvės vidus paprastas, net griežtas – panašiai kaip ir Gammarelli ir Mancinelli salonuose, tad gerokai skiriasi nuo tų kunigams ir turistams skirtų prekybos vietų, kuriuose galima įsigyti gatavus drabužius, aksesuarus ar net natūralaus dydžio Jono Pauliaus II skulptūrą. Tokiose vietose viskas net švyti.

Barbiconi salone – viskas kitaip. Vos įėjus dešinėje pusėje įrengtas vyriškas kambarys, kitoje patalpoje ant stalo išdėliotos mitros (šventinis vyskupų, kardinolų ir popiežiaus galvos apdangalas).

Prie sienos švyti aukso ir sidabro siūlai, ant paprastų manekenų kabo arnotai. Kambarys kairėje skirtas vienuolėms, jame nėra nieko efektingo. Tik dėžutės su baltiniais ir batais, pakabos su moteriškais drabužiais – pilkais, rusvais, juodais arba tamsiai mėlynais.

Šioje parduotuvėje karaliauja prietema. Dalis sienų užstatyta spintelėmis, kuriose slepiasi prabangios austos juostos ir juostelės, sudėliotos stulos ir kiti bažnytiniam rūbui reikalingi daiktai. Ir sagos. Kiekviena sutana turi turėti jų 33 – tiek, kiek metų gyveno Jėzus.

Madą keičia popiežius

„Mada kiek pasikeičia, kai išrenkamas naujas popiežius. Jeigu nešioja kokią nors savitą skrybėlę, ji tampa labai populiari. Kai Benediktas XVI užsidėjo „žvejo žiedą“, daugybė kardinolų įsigijo žiedus su panašiu raštu. Prie Benedikto XVI kunigai pradėjo labiau puoštis“, – atskleidžia G.Barbiconi.

Kas artimiau nepažįsta Josepho Ratzingerio (popiežiaus Benedikto XVI), turbūt net neįsivaizduoja, kad šis žmogus mėgo gerai atrodyti. Vos tapusį popiežiumi jį prigavo su Gucci saulės akiniais, vėliau juos pakeitė amerikiečių bendrovės „Serengeti“. Kitas dalykas, kurį sau leido šis popiežius, buvo renesansinė raudona kepurė, apsiūta baltu kailiu.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Popiežius Pranciškus
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Popiežius Pranciškus

Ar popiežius ką nors užsakinėjo Barbiconi? Tai paslaptis, Gabriele tesako, kad jiems kiekvienas kunigas ar vyskupas yra lygiai toks pats klientas.

Kai Vatikano šeimininko pareigas perėme jėzuitas iš Argentinos, dabartinis popiežius Pranciškus, mada nustojo būti tokia svarbi. Jau per pirmąjį savo palaiminimą jis atsisakė vilktis raudoną peleriną, apsiūtą baltu kailiu, pasakydamas „juk karnavalas jau baigėsi“. Tada miestą ir pasaulį Pranciškus laimino vilkėdamas tik sutaną. Ir jo žiedas nebuvo auksinis, tik paauksuotas, bet ir to Pranciškus netrukus atsisakė – vėl nešioja savąjį sidabrinį.

„Mūsų produkcijai momentinis mados įtakos nedaro, – tikina G.Barbiconi. – Net ir tai, kad Europoje vis mažiau žmonių renkasi dvasininkų kelią, mums ne kliūtis. Vis daugiau prekių išsiunčiame į Afriką, Aziją, abi Amerikas. Bažnyčia ten šiuo metu išgyvena aukso amžių.“

Kainos pas Barbinoni:

Marškiniai – 24-500 eurų;

Sutanos – 500 eurų;

Pelerinos – 320-400 eurų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“