Rusijos klasikinės operos naujame pastatyme – užuominos apie protestus prieš Vladimirą Putiną

Garsus Rusijoje veikiantis Marijos teatras nustebino žiūrovus savo naujausiu klasikinės operos pastatymu, kuriame gretinamas vieno negailestingo monarcho valdymas XVI amžiuje gretinamas su dabartiniu Rusijos režimu.
Vladimiras Putinas
Vladimiras Putinas / AP/„Scanpix“ nuotr.

Naujojo Modesto Musorgskio operos „Borisas Godunovas“ pastatymo šiame Sankt Peterburgo teatre viename iš epizodų sceną užplūsta šūkius skanduojantys protestuotojai ir riaušių policija, akivaizdžiai darant užuominą apie pastaruoju metu vykusias demonstracijas prieš prezidento Vladimiro Putino valdymą.

Šioje XIX amžiuje pagal nacionalinio poeto Aleksandro Puškino sukurtą pjesę sukurtoje operoje vaizduojamas caro Boriso Godunovo, užėmusio Rusijos sostą XVI-XVII amžių sandūroje, nužudžius teisėtą įpėdinį, iškilimas ir nuopuolis.

Dėl savo siužeto, kuriame dėmesys sutelkiamas į caro ir liaudies priešpriešą, ši opera ne kartą buvo uždrausta carinio režimo, o vėliau – Sovietų Sąjungos.

Dabar šį vaidinimą iš naujo Marijos teatre sukūrė režisierius iš Didžiosios Britanijos Grahamas Vickas, o jo premjera įvyko praeito penktadienio vakarą per meno festivalį „Baltųjų naktų žvaigždės“.

Į didžiąsias Rusijos operos scenas užuominos apie šalies politinę nūdieną prasiskverbia labai retai.

Bene ryškiausia aliuzija apie mūsų dienų Rusiją šiame vaidinime tapo riaušių policijos OMON uniformas vilkintys pareigūnai, ginantys carą Godunovą ir jo šeimą nuo piktai kumščiais grūmojančių piliečių.

„Nei vienas iš protestuotojų nesitikėjo, kad vėliausios rusiškojo (socialinio tinklo) „Twitter“ tendencijos bus išreikštos konservatyvioje operos scenoje“, – pirmadienį rašė dienraštis „Izvestija“, pareiškęs, kad šis pastatymas „suduoda svarų smūgį“.

Nors daugelis scenos detalių yra užuominos apie Sovietų Sąjungos gyvavimo pabaigoje vykusį persitvarkymo laikotarpį, kai Rusija išgyveno sunkias ekonomikos krizes ir masinius protestus, kai kurie elementai, tokie kaip vienuolis su nešiojamuoju kompiuteriu arba prabangios dekoracijos su ikonomis labiau būdingos Vladimiro Putino epochai, per kurią sparčiai skverbėsi internetas ir didėjo Rusijos Ortodoksų Bažnyčios įtaka.

Tarptautinėje meno scenoje pagarsėjęs Marijos teatro muzikos direktorius Valerijus Gergijevas yra žinomas kaip V.Putino šalininkas ir buvo viena iš garsenybių, prisidėjusių kuriant jo prezidento rinkimų kampanijos klipą praeitą žiemą.

Naujojo Marijos teatro sukurto „Boriso Godunovo“ pastatymo detalės buvo slepiamos iki paskutinės minutės, o V.Gergijevas savo naujausiose pastabose sutelkė dėmesį į šios operos meninę vertę, netgi užsimindamas, jog Godunovo žiaurumų atspindys pastebimas ir šiuolaikinėje Rusijoje.

„Nemanau, kad operos pasauliui labai reikia dirbti (žurnalisto) darbą, – maestro sakė per praeitą savaitę vykusią spaudos konferenciją. – Tačiau tai gali įvykti stipraus režisieriaus arba artisto rankose.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas atskleidė: „Lidl“ dažno vartojimo prekių krepšelis – pigiausias
Reklama
Įspūdingi baldai šiuolaikinei svetainei: TOP 5 pasirinkimai