54 metų šveicarų psichiatras ir oreivis Bertrand’as Piccard’as šviečiant mėnulio pilnačiai nutupdė „Solar Impulse“ 23 val. 30 min. vietos (trečiadienį 1 val. 30 min. Lietuvos laiku) Rabato Salė oro uoste, kur jį pasitiko Maroko saulės energetikos agentūros (MASEN) pareigūnai.
Skrydžio organizatoriai prie oro uosto pastatė dideles palapines, kurios buvo matomos tiesioginėje transliacijoje, rodytoje tinklalapyje solarimpulse.com.
Lėktuvas bus Rabate penkias dienas, o vėliau išskris į Maroko pietuose esantį Varzazatą, kur šalies karalius Mohammedas VI surengs didžiausios pasaulyje saulės šiluminės jėgainės statybų pradžios ceremoniją.
Beveik po 19 valandų trukusio skrydžio išlipęs iš lėktuvo pilotas atrodė pavargęs tačiau plačiai šypsojosi. Oro uoste buvo įrengtas specialus terminalas, kurį saugojo daug policininkų.
Dešimtys žmonių, tarp jų skrydžio organizatorių ir Maroko pareigūnų, susirinko prie kilimo ir tūpimo tako, laukdami istorinio skrydžio finalo.
B.Piccard’as antradienį 5 val. 22 min. vietos (6 val. 22 min. Lietuvos) laiku pakilo iš Madrido Barachaso oro uosto lėktuvu, kuris pagal sparnų plotį prilygsta didžiuliam reaktyviniam laineriui „Airbus A340“, tačiau sveria ne daugiau nei vidutinis šeimyninis automobilis.
„Vieną valandą mėnulio pilnatis buvo mano dešinėje, o tekanti saulė – kairėje; buvo absoliučiai nuostabu, – B.Piccard’as sakė naujienų agentūrai AFP, duodamas interviu savo lėktuvo kabinoje tuojau po pakilimo. – Danguje mačiau visas vaivorykštės spalvas, taip pat ant žemės.“
Po ilgiau nei 10 valandų skrydžio B.Piccard’as pakilo į didesnį nei 5 500 metrų aukštį.
Skrendant apie 45 kilometrų per valandą greičiu dideliame aukštyje, kur oro temperatūra labai žema, pilotas turėjo kvėpuoti per deguonies kaukę.
Orlaivyje įtaisyta vaizdo kamera tiesiogiai transliavo apačioje besidriekiančią laukų ir slėnių mozaiką.
„Solar Impulse“ sparnuose įtaisytos 12 tūkst. saulės baterijų, tiekiančių elektrą keturiems varikliams.
Kad šis skrydis būtų pripažintas tarpžemyniniu, B.Piccard’ui pakako perskristi Europą ir Afriką skiriantį Gibraltaro sąsiaurį, kuris siauriausioje vietoje yra 14 kilometrų pločio.
Skrydis virš sąsiaurio buvo viena iš sunkiausių šios kelionės dalių, nes pilotui dideliame aukštyje reikėjo papildomo deguonies, o temperatūra ten siekė minus 29 laipsnius Celsijaus.
AFP/„Scanpix“ nuotr./Saulės energija varomo lėktuvo „Solar Impulse“ pilotas Bertrand’as Piccard’as |