Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Socialinių tinklų laikais šaržai tapo nebeįdomūs

Laikais, kai socialiniai tinklai lūžta nuo pačių gražiausių, iki tobulumo išdailintų ir redaguotų nuotraukų, Lietuvoje noras iš savęs pasijuokti gerokai sumenkęs. Bent taip teigia dailininkai, piešiantys šaržus ir karikatūras.
„Charlie Hebdo“ karikatūra
„Charlie Hebdo“ karikatūra / „Twitter“ nuotr.
Temos: 1 Charlie Hebdo

Istoriškai susiklostė, kad karikatūra buvo savotiškas ginklas kovoje su visuomenės ir politikos ydomis. Dėl to dailininkai ne kartą nukentėjo, o bene tragiškiausias toks pavyzdys – prieš dvejus metus satyrinio žurnalo „Charlie Hebdo“ redakcijoje teroristų surengtas išpuolis, kai dėl piešinių žuvo žmonės.

Lietuvoje dirbantys dailininkai šaržuotojai ir karikatūristai pasakoja su priešišku požiūriu turėję susitaikyti sovietmečiu, kai pašiepti politikus buvo pavojinga ir savo sumanymus tekdavo gerokai maskuoti perkeltinėmis prasmėmis ir simboliais. Dabar esą Lietuvoje situacija gerokai pasikeitusi.

Šaržu vadinamas satyrinis arba humoristinis žmogaus portretas, o karikatūra – juokingas piešinys, pašiepiantis visuomenės neigiamybes ir žmonių ydas. Juos piešiantys dailininkai teigia, kad daugelis žmonių šiuos pavadinimus painioja.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?