Studentai kasmet tampa vis ambicingesni

Lietuvoje vis dažniau socialinio verslo tema prabyla jauni žmonės.
„Creative Shock“
„Creative Shock“ / Iniciatyvos organizatorių nuotr.

Vasarį Kaune buvo surengtas pirmasis Lietuvoje tarptautinis socialinio verslo ir inovacijų startuolių renginys „ChangeMakers‘ON“. Iniciatyvumu neatsilieka ir Vilnius – ISM Vadybos ir ekonomikos universitete gruodį įvyko studentų organizuojamas projektas „Creative Shock“, pritraukęs 1291–ą dalyvį iš viso pasaulio. Pastarasis yra nominuotas šių metų „LOGIN 2017“ apdovanojimuose.

Konkursas talentingiausiems pasaulio verslo studentams

Vieno didžiausių Europoje socialinio verslo konkurso „Creative Shock“ užduotis sprendė studentai iš 91–os pasaulio valstybės. Konkursą vainikuoja 4 dienas trunkantis finalas Vilniuje, į kurį patenka 8–ios geriausiai atrankos etapuose pasirodžiusios komandos. Jos rungiasi dėl 1500 eurų prizo ir „Turkish Airlines“ bilietų kelionei į bet kurią pasaulio šalį.

Vienas sudėtingiausių iššūkių dalyviams – realybėje egzistuojančio socialinio verslo problemos sprendimas. Dalyviams duodama tik viena naktis, per kurią jie turi paruošti savo idėjos pristatymą. Šiemet komandos siekė patobulinti socialinio verslo, salotų baro „Mano Guru“, rinkodaros strategiją. Labiausiai komisiją nustebino ir konkursą laimėjo Oksfordo universiteto magistro studentai.

„Projekto idėja ragina pažvelgti į verslo naudą iš įvairių perspektyvų, pamiršti tradicinį apibrėžimą ir parodyti, kad, panaudojant inovatyvius sprendimus, galima atkreipti žmonių dėmesį į socialines problemas bei paskatinti jas spręsti“, – teigia Tomas Montvilas, projekto idėjos autorius.

Socialinis verslas – ambicingiems lyderiams

Ne ką mažiau svarbi „Creative Shock“ projekto dalis – Vilniaus miestui atvira ir nemokama socialinio verslo konferencija tema „Dream Pragmatically“. Pranešimus joje skaitė Kembridžo universiteto startuolio „Simprints“ kūrėja Christine Kim, Didžiosios Britanijos ordino laureatė Karen Lowthrop, Maroko socialinio verslo aktyvistas Adnane‘as Addioui‘s bei socialinio verslo „Mammu“ vadovas Fionnas Dobbinas.

Pranešėjai sutarė, kad socialinis verslas – ne naivių altruistų, o ambicingų lyderių veikla: „ Tai skirta nenorintiems sėdėti prie televizoriaus ir skųstis, kad valstybė kažko nedaro. Šiam modeliui nereikia suteikti specialaus statuso ar mokesčių lengvatų, nes tai įprastos kompanijos – jos kuria aukštos kokybės produkciją ar paslaugas“, – savo nuomonę dėstė F. Dobbinas.

Požiūriui antrina ir jaunuosius verslo lyderius Maroke konsultuojantis A. Addioui‘s. „Patirties trūkumą ar asmeninius iššūkius nugalėti gali tik aistra ir motyvacija. Tad dažniausia problema, su kuria man teko susidurti – ambicijų stoka“, – sako A. Addioui‘s.

Studentai kasmet tampa vis ambicingesni

Šiemet rekordinį dalyvių skaičių surinkęs „Creative Shock“ buvo organizuojamas vos antrą kursą įpusėjusių ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto Studentų atstovybės narių. Geriausiu Lietuvos studentų renginiu tituluojamas projektas pritraukė net 45 proc. daugiau dalyvių nei pernai, o į Vilnių atvyko komandos iš Gvatemalos, Islandijos, Italijos, Ukrainos, Baltarusijos, Indijos, Tailando, Rusijos ir Didžiosios Britanijos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis