Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Susikertančios medijos atkeliauja į Lietuvą

Gegužės 27-28d Vilniuje Media Desk Lietuva, bendradarbiaudama su Britų Taryba, kviečia į Lietuvoje pirmą kartą organizuojamą susikertančių medijų konferenciją-kūrybines dirbtuves „Cross Media Zen“. Kas yra susikertančios medijos? Tai naujai kylanti audiovizualinės kūrybinės industrijos tendencija.
Cross media
Cross media / nuotrauka iš mediadesklithuania.eu
Temos: 1 Medijos

Forume dalyvaus Lietuvos ir kaimyninių šalių kino režisieriai, prodiuseriai, scenaristai ir rašytojai, kompiuterinių žaidimų kūrėjai, reklamos, radijo ir televizijos atstovai, animacijos specialistai, WEB dizaineriai, muzikos autoriai ir kiti. Čia jie turės galimybę įgyti konkrečių praktinių žinių, svarbių savo veiklai plėtoti. Žodis „Zen“ čia simbolizuoja aukščiausią profesionalumą – gebėjimą nuosekliai ir apgalvotai integruoti daugybę medijų vienam tikslui pasiekti.

Programa sudaryta iš teorinės dalies ir praktinių įgūdžių įsisavinimo. Ji organizuojama drauge su patyrusia susikertančių medijų kompanija iš Didžiosios Britanijos „Crossover labs“.


Planuojama, kad šis renginys taps kasmetine „cross media“ platforma, kurioje bus skatinama skirtingų audiovizualinės industrijos sričių sinergija ir nagrinėjamos susikertančių medijų naujovės bei tendencijos, praktikuojami darbo metodai ir patirtys. Kartu bus ieškoma naujų idėjų, bendradarbiavimo formų bei mezgami nauji kontaktai.

Kodėl susikertančios medijos yra aktualios ir mums? Sparčiai besivystančios technologijos keičia mus supantį pasaulį bei mūsų kasdienybę. Technologinio progreso sparta ir tai, kad nauji išradimai dažnai yra pilnai suvokiami ir panaudojami  gerokai vėliau, negu pradedami taikyti žmonių gyvenimuose, parodo, kad žmogaus protui reikia laiko adaptuotis prie naujų technologijų. Šiuolaikinis žmogus privalo mokėti elgtis su kompiuteriu, išmaniuoju telefonu  bei mobiliosiomis programėlėmis, būti internetinių socialinių tinklų dalimi, sugebėti talpinti savo vaizdinius ir tekstinius duomenis internetinėje erdvėje, naudotis internetiniu televizoriumi bei  prieiti prie norimo TV turinio internete ir t.t. Laiko prisitaikyti turime nedaug, nes rytoj atsiras nauja technologija, kurią reikės įvaldyti.

Ši žmogaus technologinė integracija aktuali daugeliui sričių. Jau kuris laikas internete atsiranda vis daugiau įvairiausio audiovizualinio turinio, specializuotų internetinių TV kanalų. Spaudimas tradicinei televizijai ir jos kanalams didėja, nes žmogus gali internete tiksliai pasirinkti, ką ir kada nori žiūrėti. Mobiliųjų aplikacijų išmaniesiems telefonams pagalba žmonės gali patys kurti ir per naujus internetinius platinimo kanalus platinti programinį bei audiovizualinį turinį, žaidimus. Jau dabar Lietuvoje yra labai sėkmingai tuo pasinaudojusių žmonių bei įmonių. 

Šiandien žmogus kasdien naudojasi informaciją teikiančiais įrenginiais (kompiuteriu, išmaniuoju telefonu, radiju, plančetiniu kompiuteriu, televizoriumi, spauda ar knygomis). Dėl žmogaus dėmesio konkuruoja daugybė medijų. Reaguojant į tai vystosi perspektyvus fenomenas – susikertančių medijų projektai. Tai procesai, kurių metu istorija bei patirtis atskleidžiama per daugybę kanalų. Tai panašu į dėlionę, kurios viena dalis atskleidžia dalį informacijos, o visos dalys – visą paveikslą. Šie projektai taikomi tiek istorijai ir patirčiai plėtoti, produktui išviešinti (reklamoje), tiek perteikti istoriją ir patirtį vartotojui, jį padarant tos istorijos dalimi ar kūrėju.

Toks audiovizualinis turinys gali būti atskleidžiamas kompiuterinių žaidimų, kino filmų, internetinių socialinių tinklų, mobiliųjų aplikacijų išmaniesiems telefonams bei kitų technologijų pagalba. Skirtingų medijų kombinacija suteikia žymiai platesnes galimybes, nei vienos medijos naudojimas. Labai svarbu, kad susikertančių medijų metodas sugeba ištrinti ribas tarp audiovizualinio turinio kūrėjo bei jo vartotojo. Tokiu būdu vartotojas/žiūrovas gali aktyviai dalyvauti istorijoje – ją kurti ar tapti jos personažu. Kitaip tariant, ryškėja nauja daug galimybių teikianti technologinė dimensija, prie kurios turime adaptuotis norėdami tapti pilnaverte netolimos ateities dalimi.

Televizija bei filmai buvo dominuojančios XX amžiaus medijos. XXI amžiuje judančio vaizdo turinys vartojamas įvairiose platformose, vietose bei laiku, kurį pasirenka pats vartotojas. Todėl sėkmė prognozuoajama tiems individams ir įmonėms, kurios pasinaudos naujomis galimybėmis. Tie, kurie pasikliaus tik viena platforma, susidurs su dideliais iššūkiais ir tikrai apribos savo augimo bei kūrybinio potencialo galimybes.

„Cross Media Zen“ konferencija vyks gegužės 27 d. Vilniaus miesto savivaldybėje (Konstitucijos pr. 3), o dirbtuvės – 28 d. Jono Meko vizualiųjų menų centre (Gynėjų g.14).
Renginys nemokamas, jis vyks anglų kalba.   
Į „Cross Media Zen“ registruotis galima čia.

Daugiau informacijos: info@mediadesklithuania.eu
 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?