Prieš atitraukiant ilgą balto aksomo užuolaidą nuo švytinčio paveikslo, kuris atrodo esąs Luvre laikomo „Mona Lisa“ paveikslo ankstesnė versija, Ciuriche įsikūręs Monos Lizos fondas pareiškė turįs įrodymų, kad šis darbas tikrai yra garsiojo italų meistro rankos.
„Istoriniai faktai rodo, kad Leonardo da Vinci paliko nebaigtą ankstesnį Monos Lizos paveikslą, kuriame greta jos pavaizduotos kolonos“, – sakoma Fondo pranešime.
Fondas sukvietė į Ženevą kelis ekspertus, kad šie patvirtintų galimybę, jog šis portretas, žinomas kaip „Isleworth Mona Lisa“, buvo tapomas, bet liko nebaigtas maždaug dešimčia metų anksčiau negu buvo baigtas garsusis dabar Luvre laikomas paveikslas.
Leonardo da Vinci muziejaus Vinčyje direktorius Alessandro Vezzosi, kuris yra L.da Vinci kūrybos pasaulinio garso ekspertas, sužadino 100 šiame renginyje esančių žurnalistų smalsumą, pavadindamas pristatytą paveikslą „svarbiu meno kūriniu“.
Jis pasakė, kad anot Fondo, esanti „žavinga galimybė“, jog du paveikslai atspindi Lisa del Giocondo dviem skirtingais jos gyvenimo etapais.
Joe Mullinsas, JAV FTB apmokytas teismo ekspertas, papasakojo, kaip jis „atjaunino“ tikrąją „Mona Lisa“, kad nustatytų, kaip ji galėjo atrodyti prieš 11-12 metų.
Save jis pavadino „skaitmeninės plastinės chirurgijos“ specialistu, kuris paveiksle „skaitmeniniu būdu Botox'u išlygina veidą“.
Rodydamas reporteriams atvaizdus, jis pabrėžė: „Viskas suderinta puikiai. Remiantis mano patirtimi..., faktai ir atvaizdai patys už save kalba... Tai „Mona Lisa“, du skirtingi atvaizdai dviem skirtingais jos gyvenimo laikotarpiais“.
Tačiau kiti ekspertai įtaria, kad vadinamoji „Isleworth Mona Lisa“ nėra italų meistro darbas.
„Aizelvorto Monos Lisos portrete blogai perteiktos paveikslo originalo detalės, įskaitant pozuotojos galvą gaubiantį šydą, jos plaukus, permatomą jos rūbo sluoksnį ir rankas. Peizažui trūksta rafinuotumo“, – sakė Oksfordo universiteto meno istorijos specialistas Martinas Kempas savo pareiškime.
„Galva, taip pat ir visas kūnas, neatspindi originalo paslaptingumo“, – priduria jis.
Panašiomis abejonėmis dėl šio paveikslo su AFP pasidalino ir daugiau ekspertų, tik jie nenorėjo būti įvardinti.
Tuo tarpu garsusis Paryžiaus Luvro muziejus atsisakė išsakyti savo nuomonę, ar ketvirtadienį pristatomas paveikslas tikrai gali būti garsiojo L.Da Vinci darbo pirmasis variantas.
M.Kempas taip pat sakė, jog yra žinoma, kad Luvre eksponuojamas paveikslas buvo koreguotas. Tuo tarpu Aizelvorto portretas buvo sukurtas pagal galutinį Luvre eksponuojamą paveikslą.
„Todėl jis negali būti ankstyvesnis už tą, kuris yra Luvre“, – pridūrė ekspertas.
Monos Lizos fondas taip pat paskelbė, kad išleidžia 320 puslapių knygą „Mona Liza – ankstesnioji Leonardo da Vinci versija“, kurioje bus pateikti įrodymai, kad darbą nutapė būtent šis dailininkas.