Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Tyrimas: mėgstamiausia lietuvių duona – tradicinė ruginė

Tarptautinės inovatyvių maisto žaliavų tiekimo kompanijos „Puratos“ atlikto tyrimo duomenimis, 60 proc. apklaustų lietuvių savo kasdieniam stalui renkasi ruginę duoną. Be to, lietuviai jau pamėgo ir ruginę duoną su grūdais.
Duona
Duona / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.
Temos: 2 Tyrimas Duona

„Gilias šaknis turinti lietuvių tradicija patiekti ant stalo ruginę duoną išlikusi ir šiomis dienomis: iš aplinkinių kultūrų atkeliavusi kvietinė duona – batonas ir sumuštinių duona – dar nesugeba rimtai konkuruoti su rugine, – pastebi „Puratos Baltic“ marketingo vadovė Stela Sinkevičienė. – Batonas dažniau naudojamas nebent sumuštiniams tepti: pusryčiaudami jį valgo daugiau nei pusė apklaustųjų, o rugine duona per pusryčius gardžiuojasi 35 proc.“ Tačiau ruginė duona nepralenkiama valgant sriubą ir salotas. Vakarieniaudami ar užkandžiaudami ją renkasi 54 proc. lietuvių, o batoną – atitinkamai 43 proc. Be to, ruginę duoną su grūdais renkasi beveik tiek pat jos valgytojų, kiek ir be grūdų, nors, pavyzdžiui, klaipėdiečiai dažniau renkasi šviesia ruginę ar plikytą duoną nei tradicinę tamsią ruginę.

S.Sinkevičienė pastebi, jog svarbiausi kriterijai pasirenkant duoną – tiek ruginę, tiek kvietinę – pamėgtas skonis ir duonos šviežumas: taip mano net 97 proc. apklausoje dalyvavusių mūsų šalies didmiesčių gyventojų. Taip pat svarbu – ir vartojimo patogumas: net 83 proc. respondentų nurodė perkantys jau supjaustytus gaminius.  Be to, 83 proc. tų, kurie labiau mėgsta ruginę duoną, dažniausiai ją renkasi dėl to, kad joje nėra konservantų. Tuo metu, 90 proc. batono mėgėjų labiausiai vertina minkštumą viduje. 58 proc. batono valgytojų svarbu, kad būtų lengva užtepti sviestą, o riekė tepant nesutrupėtų ar nesuirtų. „Lietuviai visiškai nesureikšmina duonos gamintojo: 64 proc. apklaustų kvietinės duonos ir 59 proc. ruginės duonos pirkėjų teigė, kad gamintojas jiems nėra svarbus“, – sako tyrimą atlikusios bendrovės atstovė.

Pasak S.Sinkevičienės, dažnas lietuvis išvis neįsivaizduoja savo stalo be duonos – beveik pusė visų pirkėjų nurodė valgantys kurios nors rūšies duonos kasdien, o 87 proc. apklaustųjų vartoja jos bent kartą per savaitę. Net 81 proc. vyrų ir 77 proc. moterų valgo ruginę duoną kiekvieną dieną arba daugiau nei kartą per savaitę. Kiek mažiau – 66 proc. – moterų kasdien ar mažiausiai kartą per savaitę vartoja batono. Apskritai, moterys rečiau renkasi batoną nei vyrai.

Šių metų kovo pabaigoje specialioje mobilioje skonio tyrimų laboratorijoje „Sensobus“ atliktu tyrimu buvo siekiama išsiaiškinti, kokie kriterijai mūsų šalies gyventojams yra svarbiausi, renkantis duoną kaip kasdienį maisto produktą, ir kaip ji yra vartojama. Iš viso laboratorijoje buvo apklausta 800 Vilniaus ir Klaipėdos didžiųjų prekybos centrų pirkėjų. Apklausos dalyviai buvo kviečiami užeiti į vieną iš šešių jusliniams pojūčiams vertinti skirtų kabinų, ragauti įvairiausių rūšių duonos gaminių, vertinti gaminius pagal tyrėjų išskirtus kriterijus, atskleisti, kokie yra jų vartojimo įpročiai. Vartotojų įpročių tyrimams atlikti naudojama speciali mobili skonio tyrimo laboratorija padeda daryti labai koncentruotą analizę ir geriau suprasti vartotojų pasirinkimo kriterijus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai