Virtualioje erdvėje susibūrę 4 milijonai lietuvių gali perpiešti tipinio lietuvio portretą

Šiandien oficialiai prasidėjo Lietuvos atkūrimo 100-mečiui skirta iniciatyva „Lietuva 4.000.000”, kurios tikslas – apjungti pasaulio lietuvius į vieną virtualią bendruomenę. Tikimasi, kad šis projektas taps atsvara negatyviam viešajam naratyvui, kuris pasakoja, kad Lietuva yra nykstanti tauta. Projektas pristatytas šiandien Valstybės pažinimo centre prasidėjusiame festivalyje LOGIN, jo globėja tapo Prezidentė Dalia Grybauskaitė.
Virtualioje erdvėje susibūrę 4 milijonai lietuvių gali perpiešti tipinio lietuvio portretą
Virtualioje erdvėje susibūrę 4 milijonai lietuvių gali perpiešti tipinio lietuvio portretą / Ryčio Šeškaičio nuotr.

„4 milijonai yra svarbi emocinė riba. Šis skaičius dar niekada nebuvo prie Lietuvos vardo. Tačiau mes tikime, kad ne mažiau tiek žmonių pasaulyje laiko save lietuviais, jei mes atsisakysime Lietuvą laikyti vien teritorija, o pirmiausiai ją matysime kaip žmonių bendruomenę. Šiuolaikinės technologijos leidžia žmonėms burtis į bendruomenes nepriklausomai nuo gyvenamosios vietos,” – sakė iniciatyvos vadovas Raimundas Daubaras.

Šiuolaikinės technologijos leidžia žmonėms burtis į bendruomenes nepriklausomai nuo gyvenamosios vietos.

Trinantis riboms tarp šalių ir vis didėjant žmonių mobilumui, turi rastis įrankis ir erdvė, kur kiekvienas lietuvis galėtų būti šitos bendruomenės dalyviu, nepriklausomai nuo savo buvimo vietos.

„Kalbame ne tik apie šiuolaikinius emigrantus, bet ir apie tuos, kurie emigravo iš karto po Nepriklausomybės paskelbimo, tarpukario laikotarpiu ar net prieš pirmąjį pasaulinį karą, galbūt jų antrąsias puses ir jų vaikus, anūkus. Ne visi šie žmonės net kalba lietuviškai, kai kurie net nebuvo Lietuvoje, tačiau jei jie jaučiasi turintys lietuviškumą savyje, tai yra pakankamas pagrindas būti šitos bendruomenės dalyviu. Neabejotinai šis projektas privers mus persvarstyti ir sau atsakyti į klausimą – kas yra lietuvis, kokios savybės mus apibrėžia, kur yra mūsų pasididžiavimo šaltinis? Gali būti, kad grius daug mitų,” – sakė „Lietuva 4.000.000” bendrakūrėjas ir „ACC Distribution” vadovas Regimantas Buožius.

Organizatoriai tiki, kad emocine paskata lietuviams jungtis į vieną platformą gali tapti šimtmečio „Tautiška giesmė”, kuri bus giedama visame pasaulyje 2018-ųjų liepos 6 dieną.

Lietuvos vėliava. Petro Malūko nuotr.
Lietuvos vėliava. Petro Malūko nuotr.

„Mūsų patirtis rodo, kad tai yra įvykis, kuris sutraukia daugiausiai pasaulio lietuvių. Giedoti su tautiečiais „Tautišką giesmę” liepos 6 dieną kartais užsienio lietuviams tampa vienintele vieša tautiškumo išraiška. Todėl mes keliame tikslą, kad kiekvienas žmogus pasaulyje, kuris jaučiasi lietuviu, būtų pakviestas bendram šimtmečio himnui ir savo patvirtinimą išreikštų pasižymėdami projekto platformoje,” – sakė R.Daubaras, kuris taip pat yra iniciatyvos „Tautiška giesmė aplink pasaulį” vadovas.

Asmeninė vieša deklaracija, kad aš esu lietuvis, yra pakankamas pagrindas būti šitos virtualios bendruomenės nariu

Tam, kad atkurtos Lietuvos 100-mečio „Tautiškai giesmei” būtų pakviesti 4 milijonai, platformoje turėtų pasižymėti bent 1,2 milijonai lietuvių, gyvenančių užsienyje.

„Ši sistema neklausia, ar tu turi lietuvišką pasą, ar abu tavo tėvai lietuviai, kaip gerai tu moki lietuvių kalbą. Asmeninė vieša deklaracija, kad aš esu lietuvis, yra pakankamas pagrindas būti šitos virtualios bendruomenės nariu,” – sakė R. Buožius.

„Mes tikime, kad teritorinė Lietuva ir užsienio Lietuva nėra kažkokie atskiri vienetai, o ta pati viena Lietuva. Sukūrę skaitmeninį bendravimo įrankį, kurį žmonės galėtų pritaikyti savo praktiniams poreikiams, sudarysime sąlygas tampresniam jų bendradarbiavimui, o galiausiai – natūraliems žmogiškiems ryšiams susikurti pačiu plačiausiu mastu,” – pasakojo R. Daubaras.

Šiuo metu platformoje www.4000000.lt startavo interaktyvus žemėlapis, kuris kiekvienam atsiliepusiam lietuviui priskirs geografinę žymą – taip pirmiausiai bus galima pamatyti, kur ir kiek pasaulyje yra lietuvių. Planuojama, kad šių metų rudenį atsiras galimybė lietuviams tarpusavyje bendrauti, kurti renginius ir pradėti tikrą virtualią bendruomenę.

Projektas startuoja bendradarbiaujant su bendrovėmis „NFQ technologies”, „ACME group”, reklamos kūrybos agentūra „TBWA Vilnius”, teisininkų firma „AAA Law”, naujienlaiškių marketingos sistemos kūrėjais „Mailer Light”.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis