Vokiečiai atakuoja „Burger King“ ir „McDonald's“ reklamas – ant sumuštinių rašomi sveiko maisto receptai

Vokietijoje vyksta organizuota akcija, kurios metu užpaišomi greito maisto užkandinių reklaminiai plakatai. Ant jų rašomi sveikesnio maisto receptai, praneša wyborcza.pl. Panašių akcijų užfiksuota ir kitose šalyse.
Vokiškojo „brandalizmo“ atvejai: ant greito maisto reklamų kiti receptai
Vokiškojo „brandalizmo“ atvejai: ant greito maisto reklamų kiti receptai / „Facebook“ nuotr.

Junkitės prie „Facebook“ grupės „Visavertė mityba“.

Vietoj „karališkojo sumuštinio“ iš „Burger King“ – Bolonijos makaronai (tam prireiks ir šešių pomidorų bei dviejų svogūnų), vietoj sumuštinių iš „McDonald's“ – ryžiai su daržovėmis. Tokie patarimai atsirado Berlyne ant reklaminių stendų – vadinamieji „partizanai“ užpaišė originalias reklamas ir užrašė paprastus receptus sveikesniems pietums. 

Tokia iniciatyva nepatinka reklamdaviams, bet sparčiai populiarėja socialiniuose tinkluose – internautai mielai dalijasi perdarytų plakatų nuotraukomis.

Šie poelgiai yra neteisėti, kadangi gadina svetimą nuosavybę, bet jau įgavo pavadinimą – „brandalizmas“ (nuo angliško žodžio „brand“, reiškiančio prekės ženklą). Reiškinio aukomis tampa įvairios bendrovės, tai daroma dėl skirtingų priežasčių – kartais taip raginama boikotuoti gamintoją, produktą, meno projektą, kartais išsakomas nepasitenkinimas pačia reklama, kuri teršia miestą.

Vienas plačiai nuskambėjusių atvejų – 2010 metais Paryžiuje buvo suimti keturi panašaus judėjimo atstovai, kurie užpaišė didžiulius reklaminius stendus miesto centre. Taip pat aktyvistai dalijo skrajutes su užrašais „Neleiskime reklamoms teršti mūsų gatvių“. O kai atvyko policija, veikėjai tiesiog padavė savo dokumentus su kortelėmis „Tai aš sugadinau šitą plakatą. Tai yra pilietinis nepaklusnumas dėl reklamos. Prisiimu atsakomybę“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis