Vokietijos vyriausybė atvėrė kelią planui legalizuoti rekreacinę marihuaną

Vokietija trečiadienį atvėrė kelią įteisinti nedidelio kiekio marihuanos įsigijimą ir laikymą rekreaciniais tikslais, taip pat jos gamybą.
Kanapės
Kanapės / 123RF.com nuotr.

„Šiandien federalinis ministrų kabinetas susitarė dėl pagrindinių punktų, susijusių su kontroliuojamu kanapių platinimu suaugusiesiems rekreaciniais tikslais“, – spaudos konferencijoje sakė sveikatos apsaugos ministras Karlas Lauterbachas.

Šis projektas dar turės sulaukti Europos Sąjungos ir Vokietijos parlamento pritarimo, prieš įtraukiant jį į įstatymų bazę, tikimasi, 2024 metais.

Tačiau šis žingsnis žymi lūžio momentą diskusijose apie narkotikus didžiausioje ES ekonomikoje ir yra kompromisas tarp visuotinio legalizavimo šalininkų ir kritikų, atkreipiančių dėmesį į susirūpinimą visuomenės sveikata.

Pagal plano projektus, kanapių gamyba ir tiekimas būtų „leisti pagal licencijuotą ir valstybės kontroliuojamą sistemą“, teigė K.Lauterbachas.

Asmeniniam vartojimui būtų leista įsigyti ne daugiau kaip „20–30 gramų“ džiovintų kanapių lapų, o atsargos būtų platinamos per įgaliotų parduotuvių ir vaistinių tinklą, teigiama ministrų kabineto patvirtintame projekte.

Pagrindinė Vokietijos narkotikų politikos reforma yra skirta „geresnei jaunimo ir sveikatos apsaugai“, sakė ministras.

Pasak jo, dabartinė teisinė bazė buvo nepakankama, o tai lėmė „klestinčią juodąją rinką“ ir skatino nusikalstamumą.

„Represinė narkotikų politika žlugo“, – pareiškė teisingumo ministras Marco Buschmannas.

Legalizavimas reikštų „geresnės kokybės produktus, taigi ir geresnę sveikatos apsaugą, taip pat palengvintų mūsų teisėsaugos darbą, suteikiant jiems galimybę susikoncentruoti į svarbesnius dalykus“, socialiniame tinkle „Twitter“ rašė jis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis