Microsoft pristatė 3 naujienas, susijusias su Xbox žaidimų konsolėmis.
Nauja konsolė Xbox One S
Rinkoje tampa mada pristatyti tą patį gaminį tik kiek pakeitus jo išorę ir pridedant raidę S ar kokią kitą. Ne išimtis ir su Xbox One S. Konsolė savo vidumi nedaug kuo skiriasi nuo pirmtakės, tačiau korpusas keičiasi. Jis tapo 40 proc. mažesnis ir plonesnis. Galbūt dėl to pridėta raidė S, o ne kokia kita (S gali būti pirmoji angliškų žodžių Small – mažas – arba Slim – plonas – raidė).
Konsolė komplektuojama su 500 GB ir 2 TB kietaisiais diskais. Kaina atitinkamai skiriasi – 299 ir 399 JAV doleriai.
Konsolė turi ir kitų neesminių naujovių. Viena tokių yra padidinta IR apimtis. Tai reiškia, kad televizorių galima valdyti Xbox žaidimų valdikliu iš toliau. Valdiklis veikia be laidų bevieliu ir Bluetooth ryšiu. Taip pat pasikeitė ir pats valdiklio korpusas, pagerėjo jo paviršius – tapo ne toks slidus. Microsoft atstovai žada, kad valdikliai bus pritaikomi žaidėjų norams – galima pasirinkti skirtingas spalvas. Tai galima padaryti specialioje Xbox.com Design Labs svetainėje.
O kaip su vaizdu? Žaidėjai tikrai galės mėgautis HDR žaidimais, taip pat ir 4K raiška. Tiesa, kol kas tokių produktų rinkoje nėra labai daug.
Projektas „Skorpio“
„Tai monstras“, - pristatomajame video klipe sako vienas iš šio projekto inžinierių ir išvardina naujos žaidimų konsolės technines galimybes: 8 CPU branduoliai, 320GB duomenų greitis, 4K raiška, 60 fps daugeliui žaidimų, suderinamumas su virtualiosios realybės akiniais ir t.t.
Projektas „Scorpio“ yra ateities žaidimų konsolė, dar neturinti tikslaus vardo, nes toks pavadinimas yra laikinas. Tai gali būti ir Xbox šeimos narys arba visiškai naujas pavadinimas, jei Microsoft ryšis naujo prekės ženklo paleidimui.
Kada reiktų laukti konkretesnių naujienų? 2017 metų vasarą paaiškės daugiau detalių. Kol kas Microsoft labai slapukauja ir daugiau detalių nepateikia, tačiau tokio projekto pristatymas sukrėtė žaidimų pasaulį.
„Xbox žaisk visur“ strategija
Prieš metus Microsoft paskelbė apie paskutiniąją operacinę sistemą Windows 10. Jau tada vienas iš kertinių jos principų buvo tas, kad šią OS galima naudoti visuose įrenginiuose – tiek išmaniuosiuose telefonuose, tiek planšeteniuose kompiuteriuose, tiek nešiojamuose ir stacionariuose kompiuteriuose ir t.t. Xbox PlayAnywhere strategija yra šio principo tąsa. Tai reiškia, kad vieną kartą įsigijus legalų žaidimą, jį žaisti galima Xbox One žaidimų konsolėje ir bet kuriame įrenginyje su Windows 10, jei tik leidžia jo techninės charakteristikos. Žaidžiant ir vienoje ir kitoje aplinkoje sinchronizuojami visi pasiekimai ir saugomas progresas, tad žaidėjui nereikia imtis papildomų veiksmų. Labai patogu – žaidi namuose Xbox One konsole, o tada laisvu laiku darbe ir žinai, jog grįžęs namo, galėsi pratęsti žaidimą toliau iš karto.
Tiesa, ši strategija galioja ne visiems žaidimams. Kol kas patvirtinti tik šie: GearsofWar 4, KillerInstinct, ForzaHorizon 3, Recore, SeaofThieves, Halo Wars 2, StateofDecay 2, Scalebound.
Atsirado ir patobulinimų Xbox Live bendruomenei, tačiau jie nėra esminiai.
Ar tai padės konkurencinėje kovoje?
Ne paslaptis, kad Xbox nėra Nr.1 pasaulyje. Šią poziciją jis užleidžia Sony kuriamam Playstation 4 ir netrukus prekyboje pasirodysiančiame Playstation 4 Neo. Kaip šios naujovės gali turėti įtakos busimiesiems Xbox pardavimams? Ar tai netaps dar vienu pajuokos objektu, kurių Xbox turėjo gana nemažai nuo to laiko, kai juos įsigijo Microsoft?
Projektas „Scorpio“ kelia daug abejonių ir žaidėjai tikisi, kad tai bus 4 kartus galingesnė žaidimų konsolė. Tai reiškia, kad kai kurie žaidimai nebeveiks su senuoju Xbox One ir tie, kas dabar į jį investuos, praras pinigus negavę tos vertės, kurią žada Microsoft.
Nauja konsolė, deja, nesužavėjo daugumos, tačiau tokia tendencija dabar regima ir kitose rinkose, pristačius naujai atnaujintus produktus.
Daugiausiai diskusijų sukėlė „Xbox žaisk visur“ strategija. Galimybė žaisti mėgiamus žaidimus per Windows 10 įrenginius reiškia, kad Xbox konsolė nebėra reikalinga – pakaks galingo kompiuterio su Windows 10 operacine sistema ir tiek. Kompiuterį galima laisvai prijungti prie 4K raiškos televizoriaus ir mėgautis tokia pat žaidimo kokybe. Tiesa, nešiojamas kompiuteris yra patogus tik vienam žaidėjui, tad jei namuose bus daugiau žaidžiančiųjų, konsolė išliks paklausi.
Kitas aspektas yra tas, kad keli milijardai įrenginių su Windows 10 padidins žaidėjų skaičių. Kuo daugiau žaidėjų, tuo geriau žaidimų kūrėjams ir leidėjams. Arba blogiau, jei nėra tinkamai apskaičiuoti žaidimams skiriami resursai. Tiesiog žaidimai gali lūžti nuo perkrovų ir kritinių situacijų, kas sukeltų daug nepasitenkinimo iš žaidėjų pusės. Paprastesni žaidimai gal ir neturės didelių investicijų, tačiau aukštos kokybės 4K grafikos žaidimų kūrėjams teks nemažai pasukti galvą dėl žaidėjų pertekliaus ir, savaime suprantama, kokybės.
Ar tokia strategija padės? Ilgame laikotarpyje taip, trumpame – labai abejojama, tačiau akivaizdu, kad tai didelio Microsoft plano pakeisti pasaulį dalis. Ir ji sulaukė pakankamai daug dėmesio. Gal nuo šios strategijos prasidės ir ilgai lauktas Xbox atgimimas? Jei ne nuo strategijos, tai nuo projekto „Scorpio“ tikrai.