Geriausias metų pasiūlymas! Prenumerata vos nuo 0,49 Eur/mėn.
Išbandyti

Žieminės padangos ne tik automobiliams

Vasara – neabejotinai mėgstamiausias motociklų ir keturračių fanatikų sezonas. Atšalus orams ir įpusėjus rudeniui motociklų vairuotojai savo dvirates transporto priemones palieka garažuose. Nemaža dalis eismo įvykių, kuriuose nukenčia motociklų vairuotojai, priklauso ne nuo jų kaltės. Eismo įvykius sukelia tiek prastos eismo sąlygos, tiek menkas matomumas, tiek ir kitų vairuotojų neapdairumas. Tad eismo įvykių tikimybė motociklų ar mopedų vairuotojams tamsiuoju metų sezonu gerokai išauga. Su lygiai ta pačia problema susiduria ir dviratininkai. Tačiau drąsiausieji visgi išrieda į gatves ne tik lietui lyjant, tačiau ir sningant ar susiformavus plikledžiui. Visgi kaip apsaugoti savo transporto priemonę žiemą, siekiant sumažinti nelaimingų eismo įvykių, kurių metu galima nukentėti ne tik patiems, tikimybę.
Automobilio vėžės žiemą
Automobilio vėžės žiemą / sxc.hu nuotr.

Žiemai – kalnų dviratis

Norintiems važinėtis dviračiu žiemą net ir esant apledėjusiems keliams, plento ar miesto dviračius visgi siūlytina paslėpti kuo giliau. Dažnai įvairiausių nelaimių padeda išvengti būtent amortizatoriai, tad norintiems važinėtis saugiai, derėtų rinktis kalnų dviratį. Tokiems dviračiams iš esmės žieminių padangų montuoti nebūtina, kadangi protektoriaus raštai dažniausiai būna pakankamai iškilūs. Tačiau ruošiantis važinėtis sniegu ar ledu padengtu paviršiumi reikėtų kiek įmanoma labiau sumažinti oro slėgį padangose. Tokiu atveju dviračiui suteikiamas stabilumas, o taip pat padidėja ir į grindinį besiliečiantis padangos plotas. Nepaisant to, derėtų patikrinti ir patį padangų protektoriaus raštą. Geriausia, kad protektoriaus raštai būtų ganėtinai stambūs, su tam tikrais iškilimais šonuose. Tokios padangos leidžia sniegui išlėkti iš po rato ir neįstrigti smulkiuose protektoriaus tarpuose. Taip pat montuojant padangas reikėtų atsižvelgti ir į gamintojo rekomendacijas padangų montavimui – pastarieji dažnai nurodo, kuria puse padanga turėtų būti montuojama, siekiant geriausių rezultatų.

Apledėjusioms miesto gatvėms

Planuojantiems žiemą važinėtis miesto gatvėmis, derėtų rinktis padangas, kurių protektoriaus raštas yra ne iškilus, o atvirkščiai – įspaustas į padangą. Tokio tipo padangos suteikia geresnį sukibimą su grindiniu, tad yra neabejotinai saugesnės važiuojant lygiu keliu ne tik pasnigus, tačiau ir pasidengus plikledžiui. Geriausia, žinoma, kaip ir automobiliams rinktis patikimų gamintojų padangas, tokių, kaip, pavyzdžiui Continental. Štai Continental Town padangos, kurių galima įsigyti visoje Europoje, yra siūlomos kelių skirtingų pločių ir skirtos įvairiems dviračiams. Būtent šios padangos puikiai sukimba su ledu net ir esant pačioms blogiausioms eismo sąlygoms. Kai kurie dviračių entuziastai teigia, kad šios padangos išties nuostabios – jų dėka nebereikia naudoti dygliuotų padangų. Jei žiemos metu tenka važiuoti apledėjusiomis ar nuvalytomis gatvėmis, šios padangos gali būti išties vienintelės, kokių tik gali prireikti. Tačiau jei tenka važiuoti nenukastais keliais, kur yra daug puraus sniego, tuomet, deja, dygliuotas padangas vis tik prireiks įsigyti. Dygliuotos padangos neturi itin daug gerbėjų visame pasaulyje. Dygliuotos dviračių, o taip pat ir automobilių padangos, skleidžia papildomą ir ne itin malonų triukšmą riedant sausu keliu. Visgi dviračio padangas pasikeisti yra gerokai lengviau, tad be reikalo dygliuotų padangų dviračiui montuoti nebūtina.

Šonaslydis ir dviračiai – įmanoma kombinacija

Smarkiai spustelėjus šaltukui ir ežerams bei tvenkiniams pasidengus itin storu ledo sluoksniu, ant jų pasivažinėti traukia ne tik šonaslydžio entuziastai. Smagi pramoga laukia ir dviračių mėgėjų. Tačiau derėtų būti atsargiems, kadangi dviračio padangos yra pakankamai siauros, tad visa kūno ir dviračio masė ledą spaudžia koncentruotai. Dėl to esant nepakankamam ledo storiui galima ir įlūžti. Tad ruošiantis važinėti užšalusių vandens telkinių paviršiumi pirmiausia reikėtų įsitikinti ar tai daryti yra saugu bei neleisti vaikams važinėtis vieniems. Paviršiams, kuriuos dengia vientisas ledo sluoksnis, geriausias pasirinkimas bus dygliuotos padangos.

Gamykliškai ar namuose dygliuotos padangos?

Geriausiu žieminių dygliuotų padangų gamintoju ne tik automobiliams, bet ir dviračiams išlieka Nokian. Žinoma, kokybė lemia ir gana aukštą produkcijos kainą. Šios padangos yra gaminamos Suomijoje, kur yra testuojamos atšiauriomis sąlygomis. Įprastai kiekvieno modelio dviračio padangos žymimos raide ir tam tikra skaičių kombinacija. Šie skaičiai nurodo, kiek vienos padangos protektoriuje yra įmontuota dygliukų. Tad jei padangos modelio numeris yra W296, vadinasi vienoje padangoje bus įmontuoti 296 dygliukai. Kuo daugiau dygliukų yra sumontuota padangose, tuo ekstremalesnėms sąlygoms jos yra skirtos. Šio gamintojo padangos taip pat yra ir ilgaamžės. Dviratininkai teigia, kad pastoviai važinėjant jos sėkmingai atlaiko 4 ar 5 sezonus. Nenorintieji skirti papildomų lėšų kokybiškų dygliuotų padangų įsigijimui gali dygliuotas padangas pasidaryti patys. Tačiau tai reikėtų daryti išties atsargiai, kad nebūtų pažeistas pats dviračio ratas. Taip pat buityje naudojami varžtai, kurie įsriegiami į padangas, yra sunkūs ir žymiai iškilesni, nei gamykliškai dygliuotose padangose, tad riedant gali kelti diskomfortą. Namuose dygliuotas padangas naudoti rekomenduojama retai (daugiau vienkartiniam pasivažinėjimui), o pastoviai žiemos sezono metu važinėjantis geriau netaupyti. Būtina prisiminti, kad kelių eurų sutaupymas padangų sąskaita gali sukelti itin skaudžias pasekmes nelaimingo atsitikimo atveju.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Skrydžio režimu: atviras „Gurtam“ vadovo interviu su Benediktu Vanagu
Reklama
Kokias tvoras ir kodėl šiemet renkasi namų savininkai?
Reklama
Daugiau Pliusų sporto entuziastams:„Gym+“ vėl plečiasi
Reklama
„Teleloto“ naujienos ne tik tarp vedėjų: nuo šiol laimės visi studijos žaidėjai