Išplatintame pranešime spaudai teigiama, akd psichodelinio folk roko grupė „Hexvessel“ festivalio programoje atstovaus subtilesnės muzikos atlikėjų būriui, tačiau tai neabejotinai bus vienas iš tų kolektyvų, kursiančių ypatingą festivalio atmosferą. „Hexvessel“ atsirado dar 1983 metais, kai jos iniciatoriui ir lyderiui Mathew McNerney, vadinamam Captain Kvohst, tebuvo... penkeri. Iš tiesų „Hexvessel“ – tai Captain Kvohst jau vaikystėje girdėtų prietarų, istorijų apie vaiduoklius, magijos ir okultizmo idėjų suformuotas darinys. Tik prieš kelerius metus, vaikinui iš ūkanotosios Anglijos apsigyvenus Suomijoje ir čia susiradus bendraminčių, „Hexvessel“ burtai ėmė reikštis muzika. Be įprasto elektrinių gitarų garso grupės skambesyje neretai galima išgirsti ir tokius neįprastus instrumentus kaip citra, fisharmonija ar psalteriumas. Sunkiosios muzikos pasaulyje Kvohst labiau žinomas kaip buvęs grupių „Dødheimsgard“ ir „Code“ vokalistas. Visgi „Hexvessel“ įkūrėjas savo mintis ir idėjas šiuo metu geriausiai realizuoja naujosios grupės veikloje.
Šiek tiek griežtesnės muzikos – stoner roko / doom metalo – kūrėjai „New Keepers Of the Water Towers“, kaip ir būdinga kolektyvams iš Švedijos, kuria kokybišką ir vertą dėmesio produktą. Paprašyti paaiškinti švedų grupių sėkmę užkariaujant sunkiosios muzikos pasaulį, vaikinai šmaikštauja, jog visa tai – vikingų palikimas. Ankstesnieji vikingai keldavo sąmyšį ir chaosą su kirviais, dabartiniai – su gitaromis. Ko gero, „New Keepers Of the Water Towers“ neklysta. Tą patvirtina puikiai įvertintas grupės pasirodymas viename didžiausių muzikos festivalių Europoje, Roskildėje.
Kitos švedų komandos „Blowback“ muzika – stone / hard roko derinys su gausybe kitų stilių prieskonių. Kad ir kaip būtų mėginama šiuos vaikinus įsprausti į kokio nors konkretaus žanro rėmus, tik patys „Blowback“ taikliausiai sugeba apibūdinti savo muziką – velniškai galingas rokenrolas.
Ketvirtoji grupė – prancūzų post roko / post metalo kolektyvas „TotorRo“. Labai svarbią vietą vaikinų kūryboje užima kruopščiai nušlifuojamos instrumentinės partijos. Jos – stiprioji „TotorRo“ pusė, skleidžianti emocionalią ir hipnotizuojančią nuotaiką, kuriai nelengva atsispirti.
Muzikos festivalyje „Velnio akmuo“ šiais metais iškils trys scenos iš kurių viena skirta metalo muzikai, antroji roko muzikai, o trečioji, pavadinta „Muzikos laboratorija“, skirta įvairiems muzikiniams eksperimentams, improvizacijoms ir muzikinei edukacinei programai.