Lietuvos jaunimui įvairias specialybes pristato dėstytojai-praktikai ir studentai iš įvairių aukštųjų mokyklų – Kazimiero Simonavičiaus universiteto, Kauno technologijos universiteto, Vytauto Didžiojo universiteto, Vilniaus universiteto Kauno humanitarinio fakulteto, Vilniaus dailės akademijos, Klaipėdos universiteto, Lietuvos sveikatos mokslų universiteto, Aleksandro Stulginskio universiteto, Tarptautinės teisės ir verslo aukštosios mokyklos, Kauno kolegijos, Lietuvos verslo kolegijos, Klaipėdos valstybinės kolegijos, LCC tarptautinio universiteto ir Lietuvos aukštosios jūreivystės mokyklos. Iš viso projekto renginiuose apsilankė daugiau nei 4000 moksleivių.
Ruošdamasi projektui, tarptautinė organizacija „Fox Universitetai“ vykdė apklausą, kuria siekė išsiaiškinti, kaip jaunuoliai renkasi būsimą profesiją. Iš viso apklausoje dalyvavo 2589 dešimtų – dvyliktų klasių moksleiviai. Į klausimą, kas daro didžiausią įtaką renkantis specialybę, dauguma – 57% – apklaustųjų atsakė „Pokalbis su žmogumi, jau dirbančiu pagal vieną ar kitą specialybę“. Antroje pagal populiarumą vietoje liko atsakymas „Aš tiesiog įsivaizduoju būsimą profesiją ir to pakanka“ (20%). Aukštojo mokslo institucijų prezentacijos mokyklose pasirodė mažiausiai veiksmingos – šį variantą rinkosi vos 2% visų apklaustųjų. Kiti veiksniai, darantys įtaką: pokalbiai su tėvais ir draugais (atitinkamai 3% ir 8%), televizijos laidos ir filmai (3,5%), internetas (3%), profesinio orientavimo testai (3,5%).
„Specialybių mugė“ tam ir skirta, kad vaikai ateitų ir pabendrautų su savo sričių profesionalais bei studentais, gautų kuo daugiau naudingos informacijos, kuri padėtų būsimą profesiją rinktis ne pagal įsivaizdavimus, o realią situaciją, norus ir gebėjimus. Salės būna pilnutėlės, tad akivaizdu, jog toks renginys moksleiviams yra tikrai naudingas ir reikalingas“, – sakė projekto idėjos autorė ir vadovė Rita Šakinytė-Petrovė.
„Specialybių mugė“ iš Marijampolės kelis į Kauną, Vilnių, Ukmergę, o kitą savaitę aplankys Mažeikius, Telšius, Plungę ir Klaipėdą.