2012 05 08

Nauji vandens keliai turistams – neprieinami

Naujos vandens turizmo maršrutų kryptis vis neprieinamos keliautojams: ir šį sezoną keliautojams nebus neatsiras galimybių išbandyti naujus kelius Kuršių mariose ar Danės upėje.
Klaipėdos jūrų uostas
Klaipėdoje prigijo valstybinio jūrų uosto direkcijos organizuojamos nemokamos ekskursijos po uosto akvatoriją. / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Antradienį Klaipėdos savivaldybėje posėdžiavusi Jūrinės kultūros koordinacinė tarybą nagrinėjo galimybes naujiems vandens turizmo maršrutams atsirasti. Anot tarybos nario Vidmanto Matučio, iš Klaipėdos uosto galimos kelios kryptys: į Danės upę Tauralaukio link, Kuršių mariose Nidos link, Pamario regiono link, į Smiltynę ir į Baltijos jūrą.

Klaipėdos miesto jubiliejaus proga šią vasarą planuota turistams pasiūlyti naują pramogą: pasiplaukioti laivu po Danę. Numatytas maršrutas: nuo upės žiočių iki Tauralaukio. Tačiau specialistai suabejojo, ar toks maršrutas būtų patrauklus keleiviams. Mieste Danės krantai aukšti, sunku ką įžvelgti, netrukus prasideda pramoninė zona, už jos – šabakštynai. Tauralaukyje nėra tinkamų vietų laivams švartuoti. Maršrutas, pavadintas karalienės Luizės keliu, vargu  ar būtų įdomus.

Problemų kelia ir keleivių puldymas į jūrą. Laivų savininkai skundėsi, kad galima plukdyti tik 12 žmonių. Kelis šimtus vietų turintiems laivams tokios kelionės tampa prabanga. Todėl iki jūros vartų keleivius nuplukdę laivai apsisuka ir grįžta į marias.

Saugios laivybos administracijos direktorius Evaldas Zacharevičius teigė, kad turint tinkamai paruoštą komandą, galima išplaukti į jūrą. „Jei laivas įregistruotas kaip plaukiojantis po vidaus vandenis, žinoma, kad niekas neleis dėl netinkamo pasiruošimo išplukdyti šimtus žmonių į jūrą“, – pažymėjo pašnekovas.

Taip neprigijo ir ekskursinės kelionės iš Klaipėdos į Liepoją ar Ventspilį. Nėra ir jūrinio maršruto į Lenkiją, Estijos salyną.

„Dėl kelionių į Smiltynę – nėra jokių problemų, tačiau į Kuršių neriją plukdantys laivų savininkai skundžiasi, kad nėra apžvalginių aikštelių, kur išlipę keleiviai galėtų pasidairyti, pažiūrėti į kopas“, – teigė V.Matutis.

Apžvalginės aikštelės yra įrengtos Ventėje, tačiau Juodkrantėje jų vis nėra. Investicijų reikia ir Juodkrantės prieplaukai. Įstrigo ir planai reguliariai greitaeigiu keltu plukdyti žmones iš Klaipėdos į Nidą. „Smiltynės perkėla“ buvo paskelbusi konkursą tokiam keltui pirkti, tačiau įsisuko teismų karuselė. Kelto, galėsiančio plukdyti 200 keleivių ir jų 80 dviračių, bendrovė vis dar neįsigijo.

Šį sezoną ir toliau turistai bus plukdami iš Mingės, Uostadvario į Nidą, norima įvesti ir dar vieną maršrutą – aplink Rusnės salą.

„Reikėtų pagaliau sutarti dėl kelionių į Kaliningradą, tam prireiktų ir ministerijų įsikišimo“, – neabejojo Jūrinės kultūros koordinacinės tarybos nariai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų