„Visą vasarą į sandėlius iš Trakų karjerų vežėme smėlį, iš Vokietijos plukdėme druską, todėl šiuo metu visi sandėliai druska ir smėliu jau užpildyti. Barstymo automobiliai taip pat paruošti išvažiuoti į gatves“, – tikino Vilniaus kelius prižiūrinčios bendrovės „Grinda“ direktorius Algimantas Vilūnas.
„Šiemet į sostinės gatves išvažiuos ir 2 nauji maži automobiliai, druską barstantys senamiestyje, kur didelėms mašinoms sunku privažiuoti. Į gatves išvažiuos ir 27 barstytuvai, pagrindiniuose miesto keliuose pilantys šlapią druską ir 12 atokesnes miesto gatves smėlio ir druskos mišiniu barstančių automobilių“, – apie kelių valymo pajėgas pasakojo Vilniaus savivaldybės Infrastruktūros projektų skyriaus vedėjas Gintautas Kazimieras Niaura.
Paprastai druska kiekvieną žiemos dieną apibarstoma 567 km Vilniaus kelių. Kol išbarsto visą turinį, viena mašina paprastai užtrunka 5,5 val.
Sostinės savivaldybė šiemet, kaip ir pernai, kelininkų pasiruošimui žiemai skyrė 11 mln. Lt. Pasak G.K.Niauros, beveik visi pinigai jau išleisti, lėšų liko tik „ekstra atvejams“.
„Nors sandėliai pilni, esant šaltai ir snieguotai žiemai, po Naujųjų gali tekti juos papildyti – viskas priklauso nuo oro. Pernai žiemos beveik nebuvo, todėl ir druskos išbarstėme mažiau. Jei jos lieka, saugome ją sandėlyje kitiems metams“, – sakė Vilniaus kelius prižiūrinčios bendrovės „Grinda“ direktorius A.Vilūnas.
Paprastai mašina, į kurią telpa 6 t barstymui skirtos druskos, pripildoma per 5 min. „Įsibėgėjus žiemai, visos mūsų turimos mašinos dirba visą parą ir važiuoja ne po vieną reisą“, – sakė „Grindos“ direktoriaus pavaduotojas Gediminas Bernadišius.
Miesto šaligatvius visus metus prižiūri 5 įmonės: „Rasų valda“, „Stebulė“, „Vilniaus Zunda“, „Šilėja“ ir „Naujamiesčio būstas“. Savivaldybės Miesto Tvarkymo skyriaus vedėjas Ričardas Krujalskas tikino, kad šioms įmonėms papildomų darbuotojų žiemai neprireikia, dirba tie patys kaip ir vasarą.
Bus naujovių
„Praėjusiais metais išbandėme naujovę – anglišką „Safecote“ tirpalą, maišomą su druska, kuris lėtina automobilių koroziją. Šiemet jo nusipirkome šiek tiek daugiau, todėl tikimės, kad automobiliams darysime mažiau žalos“, – sakė G.Bernadišius.
Anot jo, įmonė nusipirko ir ekstremaliems atvejams skirtos druskos. Paprasta druska yra veiksminga esant ir 15 laipsnių šalčiui, o įsigytas druskos ir kalcio chloridas veikia spaudžiant ir 30 laipsnių šalčiui“, – aiškino G.Bernadišius.
Medikai ramūs
Artėjant „slidžiajam“ metui, mediką sako esą „visada pasiruošę“ suteikti pagalbą nukentėjusiems mieste. „Greitosios pagalbos automobiliuose, nepaisant metų laiko, visada yra įtvarų, lūžusiems kaulams fiksuoti“, – sakė Vilniaus Greitosios medicinos pagalbos stoties direktoriaus pavaduotoja Vanda Pumputienė. Pasak medikės, daug didesnė bėda – neblaivių žmonių galūnių arba viso kūno nušalimų gelbėjimas.
Gatvių valymo pajėgos:
2 maži automobiliai, barstys druską senamiestyje. Maršruto ilgis 17 km.
27 barstytuvai barstys šlapią druską pagrindiniuose keliuose, kurių bendras ilgis – 374 km.
12 automobilių atokesniuose keliuose barstys smėlio ir druskos mišinius. Šių kelių yra 175 km.