Streikas prasidės 6 val. ryto. Tuo metu vairuotojai susirinks aikštelėje prie „Siemens“ arenos. Vėliau, planuojama, kolona pravažiuos visą miestą. „Kai eismas visiškai sustos, galbūt valdžia atkreips dėmesį į mūsų problemas“, – sakė vienas iš taksi vairuotojų.
„Mes privalome maitinti savo šeimas“
Vėlų pirmadienio vakarą prie degalinės Ozo gatvėje stovėjo kelios taksi mašinos. Vairuotojai sustojo išgerti kavos ir trumpai aptarti savo nepavydėtiną padėtį. Per vieną dieną dešimtys vairuotojų liko be darbo, bet savo mašinų nepaliko.
„Dabar dirbame nelegaliai, aš turiu maitinti savo šeimą, vaikus. Žmona manęs nesupras, jeigu grįšiu be pinigų“, – portalui 15min.lt sakė vairuotojas, prisistatęs Aleksandru.
Uždarytos firmos taksistas dabar koordinuoja viso tinklo darbą per paprastą mobiliojo ryšio telefoną, nes racijos išjungtos. „O kaip kitaip? Mūsų firma turėjo daug sutarčių. Šiąnakt reikia išvežti vienos picerijos darbuotojus, o kaip žmonėms išvykti iš oro uosto arba spėti į lėktuvą?“ – klausinėjo vyras.
Taksistas įsitikinęs, kad mokesčių inspekcija neatsitiktinai taip drastiškai sustabdė taksi įmonių veiklą. „Kai kas nori pertvarkyti rinką“, – mįslingai tarė jis.
„Ką jūs turite omenyje?“ – paklausė 15min.lt.
„O kas mūsų mieste pats galingiausias ir įtakingiausias? Mes visi žinome, kad kai kas jau nupirko daugiau nei 200 mašinų ir nori užimti mūsų nišą. Todėl ir norėjo išstumti mus ir ieškojo prie ko prisikabinti“, – vėl neminėdamas pavardžių pasakė vyras.
Dabar Aleksandras, kaip ir kiti jo kolegos, stovi prie prekybos centrų ir autobuso stotelių, taip bandydamas gauti bent kiek klientų.
„Žmonės nenori sėsti iš gatvės, nes bijo dvigubų tarifų, bet mes vešim ir už paprastą kainą, tik kad būtų klientų“, – patikino jis.
Mąsto apie kainų pakilimą
Tuo metu firmos, kurios tęsia savo veiklą, gavo papildomų užsakymų. Jų tiek daug, kad prisiskambinti beveik neįmanoma. Patys vairuotojai sakė, kad šiuo metu tikrai nevažiuos per visą miestą, kad paimtų klientų, nes jų dabar netrūksta niekur.
„Kas per kiek prie Žalgirio „Maximos“, – per visą mašinos saloną pasklido klausimas iš racijos. Tuo metu mes važiavom Ozo gatve. Iki užsakymo vietos – 3–5 minutės. Atrodė, kad vairuotojas tuoj paims šitą užsakymą, bet jo veidas liko lyg akmeninis.
„Kodėl nepaimat užsakymo, čia gi netoli?“ – klausiu vyro.
„O kam? Dabar jų labai daug. Dirbk nors visą parą. Man reikia savo firmai uždirbti 60 Lt per dieną. Dar degalai. Likutis mano. Tai man geriau čia palaukti artimesnio užsakymo, taip mažiau degalų išnaudosiu. Dar paklausiu, kur važiuoti nori. Jei po rajoną, tai neimsiu“, – lėtai ir patenkintai kalbėjo taksistas.
„Tai gal jūs kainas pakelsit, jeigu jums toks rojus prasidėjo?“ – nesusivaldau ir aš.
„Gal ir pakelsim. Nors per Kalėdas jau kėlėm, po to nuo vasario 1 dienos. Bet kas žino, gal vadovybė taip ir nuspręs. Žmonės vis tiek važinės. Kur jie dings?“ – pats sau pasakė vyras.
Žada streiką
Kitas pasipiktinęs taksistas prisipažino, kad dabar sprendžiamas didžiulio streiko klausimas. Vairuotojai nori paralyžiuoti visą miestą, lėtai važiuodami gatvėmis su visomis savo mašinomis.
„Bus keli šimtai mašinų, ne mažiau“, – žadėjo be darbo stovintis vairuotojas.
Primename, kad pirmadienį VMI aplankė Žaliųjų Ežerų gatvėje įsikūrusias sostinės taksi įmones „Merselita“, „Viltranpa“, „Baltic Taxi“, „Taksolitas“, „Tanagros taksi“, „Art1 taksi“, „Translota“, „Fomersis“, SDKE, „Taksi plius“, „Ekotaksi“ bei „Taksi Lux“.
Išvis Vilniuje iki vakar taksi paslaugas teikė 1 600 automobilių. Vilniaus vicemero Romo Adomavičiaus duomenimis, po antradienio kratų keleivių nebeaptarnauja beveik pusė – 700 taksi automobilių.