Komandos narys Artūras Mrazauskas paklaustas, kodėl pasirinko būtent tokią mašiną, sakė: „Draugai internete surado Amerikoje parduodamą „Lexus IS F“. Mus sužavėjo automobilio dinaminės charakteristikos, galia, jo išvaizda. O ir kaina buvo nebloga – automobilis buvo patekęs avarijon.“ Taigi automobilis buvo nupirktas ir atgabentas į Lietuvą. Jo rida tuomet tebuvo 13 tūkst. mylių (21 tūkst. km). Su transportavimo išlaidomis ir muitu jis komandai atsiėjo apie 55 tūkst. Lt. Primename, kad naujas toks automobilis kainuoja 248 tūkst....
Automobiliui atvykus Lietuvon komanda sudvejojo savo sprendimu. Ar šis „Lexus“ automobilis su automatine pavarų dėže yra geras pasirinkimas 1000 km lenktynėms? Pusmetį vyko svarstymai – ruošti šį automobilį lenktynėms ar suremontuoti ir parduoti.
Tuomet Europos spaudoje atsirado žinia, jog Anglijos žurnalistų ir lenktynininkų komanda startavo štai tokiu pačiu automobiliu Niurburgringo 24 valandų lenktynėse. Automobilį paruošti padėjo „Toyota“ automobilių sporto padalinys Europoje. Ši žinia nutraukė lietuvių dvejones. „Jeigu anglai sugebėjo paruošti mašiną lenktynėms, tad paruošime ir mes“, – sakė komandos technikos konsultantas, lenktynininkas Darius Baltramiejūnas.
Prasidėjo darbai. Jie tęsėsi gerokai ilgiau nei norėjosi. Kaip dabar prisipažįsta komandos vyrai, automobilis tuomet pateko ne į to mechaniko rankas.
Giedriaus Matulaičio/matulaitis.lt nuotr./„Lexus IS F“ – „Artas Racing – PBS“ ginklas tūkstančiui kilometrų |
Taigi, prasidėjo automobilio parengimo darbai. Deja, mašina pakliuvo į, sakykime, neįgudusio mechaniko rankas. Parengimas užtruko. Bijodami nespėti ar parengti „Lexus“ nekokybiškai, komanda mašiną ruošti patikėjo Dariui Baltramiejūnui ir jo mechanikų komandai. „Didelių pakeitimų nedarėme, stengėmės viską palikti kuo arčiau standarto, – pasakoja „Artas Racing-PBS“ lenktynininkai. – Pirmiausiai, žinoma, reikėjo ištiesinti po avarijos sulenktus lonžeronus. Tuomet atstatyti mašinos priekinę dalį. Viską perdarėme taip, kad būtų kuo lengviau išimti ir pakeisti variklį. Nupirkome anglies pluošto variklio gaubtą, lengvus ratlankius ir, žinoma, įrengėme saloną pagal visus saugos reikalavimus. Į variklį, pavarų dėžę jokia invazija nebuvo padaryta. Tiesa, įdėjome galinio reduktoriaus blokiruotę, nes mūsų nustebimui, šioje mašinoje tokio daikto nebuvo.
Tačiau daugiausiai laiko ir lėšų atėmė pavarų dėžės bei galinio reduktoriaus aušinimo sistemų įrengimas. Mat per pirmuosius testus supratome, kad pavarų dėžė neatlaikys, nes važiuojant lenktynių ritmu ji pradeda kaisti.“
Pasak lenktynininkų, važiuoti automatiniu režimu būtų neįmanoma, mat dėžė jungia pavaras aukštyn, tuomet kai to nereikia daryti. Taigi, lenktynininko pirštams tenka nuolat spaudinėti „letenėles“ junginėjant pavaras aukštyn ir žemyn. Ilgainiui prie pavarų dėžės įrengtas alyvos aušinimo radiatorius rodos pašalino kaitimo problemą ir dabar laikosi stabili temperatūra.
Iš mašinos taip pat buvo pašalintos visos elektroninės sistemos, išimta klimato kontrolės sistema. Automobilyje teliko ABS ir traukos kontrolės sistema. Pasak A.Mrazausko, be pastarosios pagalbininkės, matyt būtų neįmanoma suvaldyti automobilį nelygioje „Nemuno žiedo“ trasoje arba važiuojant šlapia danga. Automobilis yra toks galingas, kad galiniai ratai praslysta perjungiant bet kurią pavarą.
Per dvejus metus Lietuvos garažuose, automobilio kaina gerokai išaugo. Sportui paruošta mašinos vertė dabar pakilo iki naujo standartinio automobilio. Komanda dėkinga „Lexus“ atstovybei „Mototoja“ bei „Toyota Motorsport“ konsultantams, padėjusiems paruošti šią mašiną.
Šį automobilį vairuosiantys verslininkai Artūras Mrazauskas, Dainius Kablys, lenktynininkas Darius Baltramiejūnas bei žurnalistas Valdas Valiukevičius vertina šį startą kaip rimtą automobilio testą. Galbūt prieš dar rimtesnes kovas ilgų nuotolių lenktynių trasose užsienio šalyse.
„Artas Racing – PBS“ komandos narys Artūras Mrazauskas, paklaustas, kokioje vietoje tikisi finišuoti 1000 kilometrų lenktynėse, atsakė:“ Svarbiausias tikslas – pasiekti lenktynių finišą. O jeigu tai pavyks, manau, kad tai padarysime pirmąjame dešimtuke.“
Giedriaus Matulaičio/matulaitis.lt nuotr./„Lexus IS F“ – „Artas Racing – PBS“ ginklas tūkstančiui kilometrų |