„Nors niekada anksčiau nesu vairavęs automobilio su vairu dešinėje pusėje, turiu pasakyti, kad prie jo pripranti gerokai greičiau nei tikiesi,“ – įspūdžiais po treniruočių dalinosi Dmitrijus Miačinas, vienas iš trijų varžybose Palangoje „Mazda RX-7“ pilotuosiančių lenktynininkų. Be praėjusių metų Šiaurės Europos zonos ralio čempiono 2WD (dviem ratais varomų automobilių) grupėje D. Miačino, „Merida 39“ komandai atstovauja ir broliai Maksimas bei Sergejus Nefedovai.
Specialiai ilgų distancijų lenktynėms paruošto „Mazda RX-7“ automobilio istorijoje – ne vienas įspūdingas startas (tarp jų ir „Le Mano“ serijos lenktynėse) bei iškovota II-oji vieta 24 val. lenktynėse Dubajuje. M. Nefedovas, gavęs „Brunswick Motorsport“ pasiūlymą įsigyti automobilį ir Dubajaus lenktynėse jo galimybes išbandžiusio kaliningradiečio lenktynininko Nikolajaus Žuravliovo rekomendacijas, ilgai nesvarstė. „Mazda RX-7” pasiekė Kaliningradą ir jau po pirmosios treniruotės tapo akivaizdu, kad šio automobilio greitis – ne mitas. Tačiau neužilgo sugedęs „Mazdos“ variklis privertė komandą pasukti galvą dėl automobilio ateities.
Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr./„Mazda RX7“ vairu dešinėje pusėje dalyvaus „Omnitel 1000 km lenktynėse“ |
„13B Turbo“ variklis – dar vienas išskirtinis „A 3000“ klasėje besivaržysiančios „Mazda RX-7“ bruožas. Nuo pat šio modelio gamybos pradžios po automobilių kapotu vietoj įprastinių stūmoklinių variklių montuojami rotoriniai varikliai. Neįprastuose varikliuose tokias tradicines detales kaip stūmokliai, švaistikliai, cilindrai, vožtuvai ir paskirstymo velenėlis pakeičia rotorius, tad rotorinis variklis turi gerokai mažiau judančių (tuo pačiu ir besitrinančių) dalių, kas padidina jo stabilumą.
Pasak „Merida 39“ komandos lenktynininkų, variklio gedimas tapo „Mazdos RX-7“ naujo gyvenimo pradžia: atiduotas į Lietuvos lenktyninių automobilių meistrų rankas, automobilis buvo perdarytas „iki varžtelio“. „Galima sakyti, pagaminom automobilį iš naujo. Pakeitėm elektros grandinę, kuro padavimo sistemą, stabdžius, sureguliavom geometriją, net ir automobilio spalva pasikeitė. Deja, neradome kas galėtų surinkti rotorinį variklį kaimyninėse šalyse, tad ir vėl teko kreiptis į anglus,“- pasakojo M. Nefedovas.
Išbandę galiniais ratais varomą „Mazda RX-7” automobilį “Fast Lap” lenktynių trasoje ir treniruotėse „Nemuno žiede“, lenktynininkai sako ėmę labiau juo pasitikėti. „Važiavimas tapo „lygesnis“, tikslesnis, atsirado daugiau pasitikėjimo automobiliu. Tikimės pagaliau išbandyti visus „Mazdos“ pajėgumus ir parodyti ką šis automobilis gali!”,- sakė Dmitrijus Miačinas ir pridūrė: “Iki šiol nei vienas iš dviejų Kaliningrado lenktynininkų bandymų “Omnitel 1000 km“ lenktynėse nebuvo sėkmingas. Esame ryžtingai nusiteikę pasiekti finišą. Automobilis iš tiesų konkurencingas, o kiek greita mūsų komanda – parodys lenktynės!”
Algirdo Venskaus/waska.lt nuotr./„Mazda RX7“ vairu dešinėje pusėje dalyvaus „Omnitel 1000 km lenktynėse“ |