Už poros dienų startuosiančioms „Omnitel 1000 km“ lenktynėms besiruošiantis Martynas Samuitis šią nuomonę patvirtina: „Kiekvienas lenktyninis automobilis – vienetinis meno kūrinys. Lenktynėms tinkančio automobilio paruošimo ir tobulinimo procesas trunka ne vienerius metus, o jo vertė pinigais – nesuskaičiuojama“.
Martynas Samuitis ir Arūnas Granskas, atstovausiantys „Neiluva – Martin Sport“ komandai, prie lenktynių starto linijos stos su „Honda Civic Type R“ automobiliu. 2008 m. laidos automobilis, „Martin Sport“ inžinierių ir mechanikų rankose praleidęs bemaž 3 metus, techniniais parametrais ir išvaizda mažai kuo beprimena gamyklinį. Labiausiai pastebimas sumažėjęs svoris – pakeitus sparnus, duris, priekinį ir galinį kapotus lengvesniais iš anglies pluošto, langus – plastmasiniais, perdarius važiuoklę ir perdarius kuro bei stabdžių sistemas aliuminiais, šiandien automobilis tesveria 975 kg. Tai yra net 363 kg mažiau nei 1338 kg sveriantis „Honda Civic Type R“, kurį galėtumėte įsigyti automobilių salone.
Komandos nuotr./Martyno Samuičio ir Arūno Gransko „Honda Civic Type R“ |
Lenktynininkai juokdamiesi pasakojo: „Antros tokios „Hondos“, kur tiek meilės ir prakaito įdėta, Baltijos šalyse nėra – vien išmetamąją sistemą tobulinome metus. Su įgyta patirtimi antrą tokį automobilį spėtume paruošti per 4 mėnesius“.
Šiandien po „Honda Civic Type R“ kapotu – 2 l darbinio tūrio „Mugen“ variklis, paruoštas Didžiojoje Britanijoje garsių lenktyninių automobilių variklių gamintojų. 6 pavarų „Samsonas Motorsport“ greičių dėžė, „Kw Racing“ amortizatoriai, „Brembo” stabdžiai, vos 1,9 kg sverianti gesinimo sistema – visos detalės automobiliui parinktos atsižvelgiant ne tik į patvarumą, bet ir į jų svorį. Geriausiai „Martin Sport“ komandos, jau 4-erius metus ruošiančios lenktyninius automobilius, nusiteikimą iliustruotų šūkis „Svarbus tik finišas“. Tai patvirtina ir faktas, kad pilotams, „Honda Civic Type R“ automobiliu startavusiems 15-oje lenktynių, nei karto neteko pasitraukti iš jų dėl techninių gedimų.
Paklaustas apie automobilio konkurencingumą, M. Samuitis, geriau pažįstamas kaip ralio lenktynininkas (2010 m. kartu su šturmanu Ramūnu Šaučikovu iškovojęs Lietuvos ralio čempionų vardą N4 klasėje), sakė: „A2000 klasės automobiliai, besivaržysiantys „Omnitel 1000 km” lenktynėse, savo galia ir techniniu paruošimu mažai kuo panašūs. Automobilis – tik priemonė, o siekiant rezultato svarbu ne tik kokį maksimalų greitį juo galima išvystyti, bet ir kaip lenktynininkai sugebės jį išnaudoti trasoje bei kaip greitai iškilusias problemas pašalins komandų mechanikai. Svarbu ir praktika, ir patirtis: abu su Arūnu lenktyniaujame jau 5 metus ir pergalės skonis mums gerai pažįstamas. Arūnas – 2010 m. Lietuvos ir Baltijos automobilių žiedinių lenktynių čempionas „Baltic Open II“ klasėje.“
Iš pirmo žvilgsnio, 265 arklio galių ir 205 km per valandą maksimalų greitį išvystančios „Hondos“ palyginimas su 320 arklio galių turinčiu „BMW M3“ atrodo keistai. Tačiau nereikia pamiršti, kad kovoje su galingesniais (o tuo pačiu ir sunkesniais) automobiliais išryškėja „Honda Civic Type R“ mažo svorio privalumas: mažesnė inercija posūkiuose ir trumpesnis stabdymo kelias. Praėjusių metų „Omnitel 1000 km” lenktynėse M. Samuitis ir A. Granskas iškovoję pirmąją vietą A2000 klasėje ir šeštąją bendroje įskaitoje, ir šiemet sau kelia didelius tikslus: „Tam, kad pasiekti gerą rezultatą tokiose ilgose lenktynėse vien greičio neužtenka, svarbu ir stabilumas bei taktika“.